Tarvitsetteko lisää energiaa näin talvisin ruoasta? Minun on ollut kova nälkä pakkasten tultua.
Yleensä paastoan 14-16 h joka päivä. Olen viime viikkoina kuitenkin huomannut, että minun on kova nälkä jo 12 h paaston jälkeen. Minä myös syön mielellään enemmän tällä hetkellä. Tarvitseeko keho nyt enemmän energiaa?
Kommentit (5)
Tarvitsee. Keho tarvitsee energiaa lämmöntuotantoon mitä varten se tarvitsee myös enemmän polttoainetta eli ruokaa. Jos liikut energiantarve kasvaa vielä entisestään. Mun tekee aina talvella mieli jotain lämpimiä pataruokia, keittoja ja pastaa. Kesäsin tekee lähinnä mieli jotain mahdollisimman kevyttä esim. salaatteja.
Kyllä syön säännöllisesti ja reilusti. Extraa näin kylmillä säillä ja pimeänä vuodenaikana olen alkanut syömään makeaa , jota yleensä en syö ollenkaan.
Toiseksi meidän laumanvartijakoiralle olen antanut tupla-annokset pakkassäillä.
Eli miten paljon siis ulkoilet tuolla pakkasessa?
Vierailija kirjoitti:
Tarvitsee. Keho tarvitsee energiaa lämmöntuotantoon mitä varten se tarvitsee myös enemmän polttoainetta eli ruokaa. Jos liikut energiantarve kasvaa vielä entisestään. Mun tekee aina talvella mieli jotain lämpimiä pataruokia, keittoja ja pastaa. Kesäsin tekee lähinnä mieli jotain mahdollisimman kevyttä esim. salaatteja.
Uuniruokia minäkin teen. Tänään on jo uunipuuro tehty ja syöty.
Jos oot niukalla ravinnolla normaalisti, niin jossain vaiheessa se nälkä iskee.
Itse kans iltapainotteinen syöjä eikä vaikuta ellen ole liikkunut normaalia enemmän tai nukkunut huonosti.