Käyn enää harvoin tällä palstalla, koska voin kysyä kaiken tekoälyltä.
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Tekoäly on papukaija
Tuskin se lintu on, vaan toimii konesaleissa. Gemini 3 ainakin vastaa vielä oikein.
Trollaajat voisivat saada tunnetäyttymystä trollaamalla tekoälyä. Sillä ei ole nimittäin merkitystä onko loukkaantuja ihminen eli lihakone vai mekaaninen kone. Mekaanista konetta ärsyttämällä tekee samalla haittaa vähemmän muille. Kaikki voittavat!
Ei apua, uskot tekoälyyn... Sehän vastailee välillä mitä sattuu. Mä etsin oikeaa tietoa oikeista lähteistä.
Mikä on tekoälyn mielestä oikea jugurtti eläkeläiselle? Entäs Jasmimattelin siskon nimi? Osaako se käskeä jättämään sian?
Vierailija kirjoitti:
Ei apua, uskot tekoälyyn... Sehän vastailee välillä mitä sattuu. Mä etsin oikeaa tietoa oikeista lähteistä.
Luotettavampi se on kuin ihminen ja nopeampi.
Vierailija kirjoitti:
V ittui lu on välittämistä.
Epävarmuuden esiintuontiapas. Heikko epävarma ihminen tukeutumassa. Mutta valeasussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luotettavampi se on kuin ihminen ja nopeampi.
Ei se kovin luotettava ole. Ja ihmiseltähän ne tiedot on mitä tekoäly käyttää, vai mitä ihmettä tarkoitat?
Ihmisellä tarkoitan enemmän egoa tässä kontekstissa kuin kokonaisvaltaista ihmiskäsitettä. Heikko epävarma ego tukeutumassa.
No jos olet täältä joskus jotain vastauksia etsinyt kysymyksiisi, niin ei sinulla taida muunlaista älyä ollakaan kuin se tekoäly.
Tekoälyn vastauksetkin ovat yhtä hyödyllisiä kuin täältä saadut.
Tai oikeastaan hyödyttömämpiä koska ne kuulostavat siltä kuin niissä olisi jotain järkeä etkä automaattisesti oleta että kaikki vain vidtuilevat sinulle.
Kysypä tekoälyltä seuraavaksi, kuuluuko otsikkoon laittaa piste. Saatat oppia jotain.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on tekoälyn mielestä oikea jugurtti eläkeläiselle? Entäs Jasmimattelin siskon nimi? Osaako se käskeä jättämään sian?
Mikä on tekoälyn mielestä oikea jugurtti eläkeläiselle?
Thinking
Tekoälyllä ei ole makunystyröitä, mutta ravitsemustieteen valossa eläkeläisen "oikea" jugurtti on sellainen, joka tukee lihasmassaa ja luustoa ilman turhaa sokeria.
Tässä ovat kärkivaatimukset vuodelle 2026:
Paljon proteiinia: Lihaskadon ehkäisyyn kreikkalainen jugurtti tai skyr ovat loistavia valintoja.
Vähän lisättyä sokeria: Verenpaineen ja painonhallinnan vuoksi maustamaton versio on paras makeuta se itse marjoilla.
D-vitamiini ja kalsium: Valitse tuote, johon on lisätty näitä luuston vahvistajia.
Vatsaystävällisyys: Asidofilus- ja bifidobakteereja (kuten Gefilus tai AB-jugurtit) sisältävät tuotteet hellivät ruoansulatusta.
Vinkki: Jos haluat viedä terveyden maaliin asti, kokeile lisätä joukkoon kuitupitoisia kauraleseitä tai pellavansiemeniä.
Haluaisitko, että etsin sinulle testivoittajia tai hintavertailun nykyisistä kauppojen hyllyiltä löytyvistä jugurteista?
Vierailija kirjoitti:
Kysypä tekoälyltä seuraavaksi, kuuluuko otsikkoon laittaa piste. Saatat oppia jotain.
kuuluuko otsikkoon laittaa piste.
Thinking
Pääsääntö on, että
otsikon loppuun ei tule pistettä [1, 2].
Tässä muutama lisävinkki:
Kysymys- ja huutomerkit säilyvät, jos otsikko on luonteeltaan kysyvä tai huudahtava [1, 2].
Väliotsikoissa pätee sama sääntö: ei pistettä [2].
Jos otsikko koostuu kahdesta lauseesta, ensimmäisen perään tulee piste, mutta viimeisen loppuun ei [1].
Haluatko tarkistaa vielä jonkin muun välimerkkisäännön tai kaipaatko apua otsikon muotoilussa?
Tekoäly on empaattinen juttukaveri. Tällä palstalla ei löydy empatiaa. Moni käyttää sitä jopa terapeuttina.
Minua häiritsee jos otsikossa ei ole pistettä. piste.
Ennen joutui hakemaan netistä tunteja jotain tietoa minkä saa minuuteissa nykyään. Samalla voi pyytää lähteet mistä tieto on peräisin. Kyllä opiskelu on tehty helpoksi nykyään.
Vierailija kirjoitti:
Minua häiritsee jos otsikossa ei ole pistettä. piste.
Taidat olla vähän lukenut. Ehkä amis. Tuntematon jarru. Hyödytön luuseri.
Tässä kehitysvaiheessa tekoäly ei vielä kykene vittuiluun, mutta uudemmissa versioissa tuo vika jo todennäköisesti korjautuu.