Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko nyt tarpeeksi pakkasta?

Vierailija
09.01.2026 |

Näille, jotka toivovat kunnon talvea. Täällä on -27.

Kommentit (116)

Vierailija
101/116 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulen, että kunnon talvi tarkoittaa sitä, että on lunta niin paljon että saadaan latuja tehtyä ja vähän hankia muidenkin ihailtavaksi, sekä pakkasta vain sen verran että hanget pysyvät, järvet jäätyvät, luistelukentät pysyvät kunnossa, mutta naamaansa ei tarvitsisi ulkoillessa palelluttaa....

Vierailija
102/116 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vähän ilkeästi vastasit. Ei neuvoja tiennyt, mitä teet tai miksi ei kaulahuivi pysy paikallaan. Kyllä se monilla pysyy. Muita vinkkejä voisi ....."

Vastasin tähän kysymykseen, joka menee näin:

"Ootko kuullut kaulaliinasta? Ei mitää rakettitiedettä pukeutua sään mukaan,)"

Eiks toi oo ikävästi muotoiltu?

Lisäksi kaulaliina huurtuu ja naama on märkä hetkessä. Se ei suojaa mitään. Naama jäätyy nopeammin huivin kanssa kuin ilman huivia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/116 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkanen on itselleni pukeutumiskysymys ja näytänkin ulkona michelinukolta jolla huopatossut. Ihan hyvin tarkenee, mutta kasvot kyllä meinaa jäätyä jos vähänkin viimaa. Toki vähempikin pakkanen riittäisi, mutta asuinpaikan valintakysymys. 

104/116 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, nyt on ihanaa. Lunta ja pakkasta. Täällä paistoi tänään aurinko, kun olin ulkoilemassa.

Vierailija
105/116 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noin viikon verran on pakkasta ollut noin -23. Viime yö ja tämä päivä kylmimmät eli -28. Sääliksi käy lintuja, oravia ja muita luontokappaleita. Itse pärjää jotenkin, vaikka asuu hatarassa omakotitalossa, jossa keskilämpö näillä pakkasilla +15. Tänä aamuna +13. Onneksi voi välillä lämmitellä suihkuhuoneessa ja vessassa, joissa +22.

Minäkin olen asunut useammassa vanhassa talossa,ja asun nytkin, ja aina hieman ihmettelen näitä juttuja, että talot ei lämpene. Joudun kyllä nyt lämmittämään päivittäin, jo sähköä säästääkseni, mutta lämpö pysyy kyllä 20 asteessa ihan pattereillakin, siis laskee pakkasella hieman, kun on pitkiä pakkasjaksoja, normaalisti on se 22 astetta. Tätä ei ole lisäeristetty, ihan on purut seinissä. Ja pohjois-suomessa sijaitsee, missä pakkaset on jokatalvisia.

En ole tätä kehdannut kysellä noissa asiaan liittyvissä fac

Minulla syy on se, että sähkölasku olisi tuhat euroa, jos +20 astetta yrittäisin pitää. Vaikka on hella, jossa polttaa puuta lisänä, niin sähköä menisi tolkuttomasti. Vaikka on näin kova pakkanen, en lämmitä enempää kuin nollakeleillä.  Mielummin pidän sähkölaskun kohtuu tasolla. Kun sähköjohdot on peräisin 60 ja 70-luvulta, niin parempi olla kuumentamatta niitä liikaa kohtuuttomalla sähkölämmityksellä ja polttaa talonsa.

Vierailija
106/116 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faith kirjoitti:

On, nyt on ihanaa. Lunta ja pakkasta. Täällä paistoi tänään aurinko, kun olin ulkoilemassa.

Tämä on epistä. Minä en ole nähnyt aurinkoa moneen viikkoon. Missä asut oi auringonpalvoja Faith?

Vierailija
107/116 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On. -26 on. Hyvä keli oli käydä koiran kanssa tunnin kävelyllä. Hiki tuli ja sai mennä suihkuun. Sekä aivan mahtava olo päälle. Täytyy lämmittää pihasauna. Jatkuisi vain näin koko kuukauden, ei haittaa vähääkään. Takkaan vain puita lisää.

Eikö tuossa ole vaarana se, että koira palelluttaa tassunsa, kun on tunnin tuollaisessa pakkasessa?

Vierailija
108/116 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis normaalit talvilulemat? Eihän tuota edes ole ollut kauaa ja puolet suomalaisista ihan sekaisin. En edes pidä talvesta, mutta nyt kun on pitkästä aikaa nlrmaalit talvikelit, niin jengi ihan sekaisin? Ei kestetä nälkää, ei normaalia kesän lämpöä, ei näläntunnetta, eu siis yhtään mitään.. Nyt voi kyllä todeta että on oikea valittajien pullamössösukupolvi.

Vierailija
109/116 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mehän ollaan oltu asian ytimessä tässä ketjussa.

Sähköt poikki Lapissa keskellä 40 asteen pakkasia nyt puhuu sähköyhtiö https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011738886.html

Sähkön verkkojohtaja Jyri Tiuranniemi kertoo Ilta-Sanomille, että sähkökatkon aiheutti jakelumuuntajavika. Vian korjaaminen edellyttää muuntajan vaihtamista.

Alkoi kello 8.43

Muutamaa tuntia sano muuntajan vaihtoon menevän. Katsotaan nyt montako tuntia on muutama tunti.

Edelleen 18 taloutta sähköttä.

7 tuntia tähän mennessä.

Nyt 8 tuntia kulunut ja sähköt vielä poikki.

Joko sinne on SPR tuonut teille kuumaa mehua, vilttejä ja muuta apetta?

Miten te pärjäätte kaikki 18 taloutta siellä? Yhdellä kommentoijalla on mahdollisuus polttaa tulipesässä puuta. Miten ne muut pärjää?

Vierailija
110/116 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

-12, aurinko näkyi ja oli tuuletonta. Kiva keli oli tänään, vaikka kylmä olikin.

Vierailija
111/116 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On  - 18.

Vierailija
112/116 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleeko hellekesä?

Vierailija
113/116 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että inhoannnn tätä pakkasta!

Pue ja riisu, siinäpä homma. Kun asuin lämpimässä maassa, ehdin jo unohtaa tämän rumban. Mekko vaan ylle ja sandaalit jalkaan ja menoksi.

Vihaan, vihaan, vihaan tätä kylmää maata.

No miksi olet täällä kiusaamassa itseäsi?

Vierailija
114/116 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä in nyt 20 sähkötöntä taloutta samoilla seuduilla kuin eilen.

Vierailija
115/116 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Faith kirjoitti:

Tämä on epistä. Minä en ole nähnyt aurinkoa moneen viikkoon. Missä asut oi auringonpalvoja Faith?

Olen eri, mutta täällä Hgissä on ainakin ollut aurinkoisia pakkaspäiviä - ihan täydellistä! Olen ulkoillut paljon, täällä se pakkanen on ollut siedettävällä tasolla.

Vierailija
116/116 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Faith kirjoitti:

Olen eri, mutta täällä Hgissä on ainakin ollut aurinkoisia pakkaspäiviä - ihan täydellistä! Olen ulkoillut paljon, täällä se pakkanen on ollut siedettävällä tasolla.

Kuulostaa hyvältä. Saapa mähdä, koska täällä meillä aurinko näkyy seuraavan kerran. Epistä edelleen ja tänks ku pyöräyttelet "veistä" haavoissani.🌞

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kahdeksan