Mistä pipo joka pysyy korvilla
Pitääkö ostaa semmondn joka solmitaan lean alta? Mulla on kai 10 pipoa ja kaikki nousee ihme töerröksi ja korvilta pois. Pääkin on kyllä alhaalta leveä ja ylhäältä kapea.
Kommentit (45)
Onko sinulla ehkä pitkät paksut hiukset, jotka jätät takin päälle ja se nostaa pipon ylemmäs ja ylemmäs liikkuessa? Itse olen ratkaissut tämän niin, että jaan hiukset kahteen osioon ja latvat tulevat molemmin puolin päätä eteenpäin rinnalle. Ohut huivi kietaistaan kaulalle hiusten päälle, pipo päähän, takki pääälle. Hiukset pysyyvät liikkumattomina kaulahuivin avulla takin alla ja pipo pysyy paikallaan.
Neuloin itse villapipon jonka vuoritin, siihen vielä korvaläpät ja nauhat. Aluspipo ja huppu nekin.
Mainoksia joissa on korvaläpällinen.
Vierailija kirjoitti:
Vain juntti vetää pipon korville!
Sellainen kupolin päällä keikkuva pikkupipo se vasta vammaiselta näyttääkin. Yleensä viiksekkäillä hintinnäköisillä rillipäillä näkee tätä.
Sama ongelma oli, että pää näyttää retardilta lähes millaisilla pipolla. Ostin Sokokselta sellaisia luonnonvillasekoitteisia pitkiä neulepipoja kaksi. Nyt istuu hyvin ja takaosa roikkuu alempana eikä nouse ylös. Pipo ei saa olla liian tiukka, lisäksi sen pitää olla luonnonmateriaalia, koska hiostaa muuten hiukset ja pään eikä lämmitä tasaisesti vaan hiostaa koko kuupan. Noissa neulepipossa on leveä resori alhaalla ja sitä voi itse vielä leventää, jolloin pipo pysyy hyvin paikallaan.
Temusta saa ihania, lämpöisiä pipoja, jotka pysyvät korvilla ja usein niissä on vielä lämmin vuori. Esimerkiksi tämä on ollut itselläni käytössä tänä talvena eikä ole palellut kovillakaan pakkasilla:
https://www.temu.com/fi/naisten-talvihattu-vetoketjulla-ulkoiluun-pyörä…