Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Psykoterapeutin valinta on vaikeaa :/

Vierailija
08.01.2026 |

Olen aloittamassa kelan tukemaa kuntoutus psykoterapiaa ja oon käyny täällä Lahdessa tutustumassa neljään eri terapeuttiin. En tiedä millä perusteella valinta pitäisi tehdä.. yhden kanssa oli mukava jutella toisella taas oli kaikkia menetelmiä ja ajatusharjotuksia mielessä. Pari sitten jotain tuolta väliltä. Riittääkö se, että on mukava jutella vai pitäskö olla muutakin? Vaikea on valita.. yhdestäkään ei tullu semmosia viboja, että ei ainakaan tätä. Miten tän nyt päättää? Onko kokemuksia/vinkkejä?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli helpompaa, kuuteen otin yhteyttä, yksi vastasi. Toinen soitti sitten joskus 2-3 kk kun olin jo aloittanut toisen kanssa.

Vierailija
22/26 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nii masennukseen ja ahdistuneisuuteen haen apua.

-ap

Ihan perinteinen ratkaisukeskeinen. Jos terapeuttisia suosittelee vaikka taideterapiaa,musiikkiterapiaa yms niin anna sille tilaisuus. Anna virran viedä ja ennen kaikkea ota apu vastaan ja aloitatte yhdessä toipumisen tien. Ja jos syystä tai toisesta terapiasuhde ei toimi, aina voi vaihtaa.

Tsemppiä terapiaan,luota huomiseen, sinä selviät💪

-Kylmät kädet Ry 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko siis kaikilla noilla neljällä terapeutilla aikoja vapasna ja mahdollisuus ottaa uusi asiakas. Itse ottaisin terapeutin, jolla on vapaa aika niin, että se mahdolisimman vähän häiritsee esim. töitä tai opiskelua.

Vierailija
24/26 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko siis kaikilla noilla neljällä terapeutilla aikoja vapasna ja mahdollisuus ottaa uusi asiakas. Itse ottaisin terapeutin, jolla on vapaa aika niin, että se mahdolisimman vähän häiritsee esim. töitä tai opiskelua.

Joo kaikilla on mahdollisuus ottaa ja sijainti semmonen, että mun on mahdollista niissä käydä.

-ap

Vierailija
25/26 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nii masennukseen ja ahdistuneisuuteen haen apua.

-ap

Ihan perinteinen ratkaisukeskeinen. Jos terapeuttisia suosittelee vaikka taideterapiaa,musiikkiterapiaa yms niin anna sille tilaisuus. Anna virran viedä ja ennen kaikkea ota apu vastaan ja aloitatte yhdessä toipumisen tien. Ja jos syystä tai toisesta terapiasuhde ei toimi, aina voi vaihtaa.

Tsemppiä terapiaan,luota huomiseen, sinä selviät💪

-Kylmät kädet Ry 

No en todellakaan suosittele ratkaisukeskeistä ap:lle. Olen itse käynyt kurssin ratkaisukeskeisistä menetelmistä, joten tiedän varsin hyvin on millaista se on. Ap:n tavoin Olen itse kärsinyt ahdistuksesta ja masennuksesta, ja näiden hoito on edelleen kesken, ja sen perusteella en missään nimessä ikimaailmassa suosittele ratkaisukeskeistä ap:lle. 

Jos ei taustalla ole mitään isompaa traumaa tms, niin suosittelen kognitiivista (/integratiivista). 

Vierailija
26/26 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tähänastisista kommenteista ja uudet vielä tervetullleita.

-ap