Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomen valtio on minulle velkaa tulevina eläkkeinä n. 30000e x 20 vuotta (odotettu elinikäni). Onko näistä mahdollista tehdä diili?

Vierailija
08.01.2026 |

Eli jos tehtäisiinkin niin että valtio antaa minulle puolet tuosta summasta nyt heti. Minä puolestani vapautan työpaikan sitä tarvitsevalle, sitoudun olemaan hakematta koskaan ikinä mitään tukia ja vapautan myös nuoremmat sukupolvet maksamasta minulle eläkettä. Kaikki voittaisi, eikös?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ei valitettavasti onnistu. Valtio on tehtyt vastaavia sopimuksia, mutta vain niin, että maksaa 49% siitä laskennallisesta summasta. Sä oot hieman liian ahne joten ei onnistu. Tuo 1% koitui nyt ratkaisevaksi tekijäksi. Parempi onni ensi elämässä :) 

Vierailija
2/5 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, koska et voi sitovasti luopua oikeudestasi sosiaaliturvaan ja eläkkeeseen. Toisin sanoen ei ole mahdollista, että sinut jätettäisiin kuolemaan kadulle, koska rahasi loppuivat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, koska et voi sitovasti luopua oikeudestasi sosiaaliturvaan ja eläkkeeseen. Toisin sanoen ei ole mahdollista, että sinut jätettäisiin kuolemaan kadulle, koska rahasi loppuivat.

Tuo koskisi siis haettavia tukia, eli niitä mistä tälläkin palstalla halutaan kovasti eroon. Siitä en tosiaan voisi kieltäytyä tietenkään että ambulanssi kuskaa vaikka väkisin sairaalaan tai sosiaalihuolto raijaa asuntolaan. ap

Vierailija
4/5 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Velkaa tekemättömästä työurasta?

Vierailija
5/5 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Velkaa tekemättömästä työurasta?

Hyödynsin eläkelaskureita. Valtio on sitoutunut elättämään lopun ikääni tietyillä indekseillä tarkistetulla eläkkeellä. ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä neljä