Rahat ei riitä vuokraan. Halvempaa ei löydy.
Ja joo olen työtön korkeakoulutettu! Nainen, elämänhallinta kunnossa. En oo koskaan juonut tai tupakoinut.
Ei vain ole enää varaa ja jatkuva kituuttaminen vie järjen.
Saan työmarkkinatuen, verojen jälkeen jää 500e ja asumistuki on 300e.
Eli 800 euroa kuussa saan valtiolta. Siitä lähtee vuokraan+ sähkö vesi 630e.
170 euroa jää tukien jälkeen millä elän. Olen tosi eristyksissä enkä voi muuta tehdä kun olla täysin lamaantunut. Ruokaa on myös niukasti.
Kommentit (300)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootko miettiny että jostain muusta kaupungista vois löytyä töitä ja ehkä edullisempi vuokrakin
Olen 3 vuotta ettinyt. Jos on niin todella huonokuntoisia ja hyvin kaukana kaikesta. Autottomana en voi asua sellaisessa paikassa.
Edullisempia vuokria ei nykyään edes ole kun muutama.
Huh huh, just puoli vuotta sitten muutin Turkuun ja alle 500€ asuntoja oli vaikka kuinka paljon, lähikunnissa mihin bussit kulkee koko ajan oli vielä halvemmalla..
Vierailija kirjoitti:
Hei täällä maaseudulla saisi kunnasta vuokrakämppää 350 euroa kk ...rivitalokaksiaota ihan hyväkuntoista..
Palveluja löytyy 1 kauppa ja 1 vuoro kulkee busseja toiseen paikkakuntaan päivässä jos haluaa käydä isommalla paikkakunnalla ostoksilla esim tokmannissa...
No eipä tuollainen ap.lle kelpaa.
Soluasunto tai muutto halvan asumisen muuttotappiokuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Huvittaa nää, vuokraa semmonen 350 e kämpä, ihanku niitä olis tuosta vaan tarjolla tai et muuta jonnekkin korpeen.. sieltähän niitä töitä löytyykin.
Hae toimeentulotukea, oisko mahdollista oppisopimuskoulutus?
Niitä on ja paljon.
Helsingissä on myös kimppa-asuntoja. Mun tuttu muutti sellaiseen, jossa oli huone ollut tyhjä jo pari kk. Sanoi oli laittanut viestin hän voi hoitaa 5 pv viikossa keittiön siivouksen, mutta ei voi maksaa, kuin 350 e kk. Sai pienimmän huoneen sillä.
vuokrani on 360€ halpoja asuntoja on. Kaikki palvelut 3km sisällä.
lähin kauppa s-market, citari ja lidl n.350m.
Työtön ja autoton.
Muutto toiselle paikkakunnalle. Täällä missä asun saa asuntoja alle 400 euron vuokralla. En minä asuisi siellä missä on kallista.
Suosittelen riittävää tukituloa Suomeen ja joka maahan. Tuo ei riitä.
Kaikkein halvimmissa asunnoissa voi olla sitten muita ongelmia.
Toimeentulotukea, muutama satku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huvittaa nää, vuokraa semmonen 350 e kämpä, ihanku niitä olis tuosta vaan tarjolla tai et muuta jonnekkin korpeen.. sieltähän niitä töitä löytyykin.
Hae toimeentulotukea, oisko mahdollista oppisopimuskoulutus?
Oppisopimuskoulutuksia ei ole vuosiin ollut eikä edes harjoitteluun pääse mihinkään. Olen jo kääntänyt kaikki kivet ja olen uupunut kuin mitäkin.
Toimeentulootuki en saa.
Miksi et saa, sitten sulla on säästöjä? Eikö melkein 600€ pidä jäädä elämiseen?
Olet sentään korkeakoulutettu ja nainen! Kyllä maailma on sinulle paljon velkaa jo tämän vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuokraa joku super halpa asunto. Laita vuokraovi ja maksimivuokra esim 350 euroa.
Niitä kun löytyykin ihan joka paikasta. Kaikki eivät voi muuttaa johonkin hevonvittuun.
Kyllä voi, koska on pakko syödä ja elää joka päivä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootko miettiny että jostain muusta kaupungista vois löytyä töitä ja ehkä edullisempi vuokrakin
Olen 3 vuotta ettinyt. Jos on niin todella huonokuntoisia ja hyvin kaukana kaikesta. Autottomana en voi asua sellaisessa paikassa.
Edullisempia vuokria ei nykyään edes ole kun muutama.
Olethan katsonut kaikki muuttotappiokunnat läpi? Varkaus, Rääkkylä, Lieksa jne. Et kai vain asu kasvukeskuksessa?
Huoh, siihen on syynsä miksi nuo paikat ovat muuttotappiokuntia ja vuokrat halpoja - niistä ei löydy töitä!
Vierailija kirjoitti:
Muutto toiselle paikkakunnalle. Täällä missä asun saa asuntoja alle 400 euron vuokralla. En minä asuisi siellä missä on kallista.
Niin mutta kun tuet tippuvat samaan tahtiin niin jää silti sama määrä. Se on suhteessa ihan sama missä asut. Pikkupaikkakunnilla asumistuki on järkyttävän pieni.
No hae sitä toimeentulotukea päälle. Jokainen on suomessa oikeutettu 1300e katkeamattomiin tukiin ilman velvoitteita jos asuu vuokralla eikä ole puolisoa.
Kimppakämppään asumaan niin rupeaa raha riittämään. Ei sinulla ole varaa asua noin kalliissa asunnossa missä nyt asut!
Vierailija kirjoitti:
Kaikkein halvimmissa asunnoissa voi olla sitten muita ongelmia.
Tuossa tilanteessa ei ole varaa ronklata, tai sitten hätä ei ole todellista.
Laske myös vuoden verotettavat tulot. Kela ottaa automaattisesti verotettavista tuista 20% ja joskus se on turhan paljon ja voi olla aiheellista alentaa omaa veroprosenttia. Ole yhteydessä kelaan tarkemmista ohjeista tähän liittyen.