Rahat ei riitä vuokraan. Halvempaa ei löydy.
Ja joo olen työtön korkeakoulutettu! Nainen, elämänhallinta kunnossa. En oo koskaan juonut tai tupakoinut.
Ei vain ole enää varaa ja jatkuva kituuttaminen vie järjen.
Saan työmarkkinatuen, verojen jälkeen jää 500e ja asumistuki on 300e.
Eli 800 euroa kuussa saan valtiolta. Siitä lähtee vuokraan+ sähkö vesi 630e.
170 euroa jää tukien jälkeen millä elän. Olen tosi eristyksissä enkä voi muuta tehdä kun olla täysin lamaantunut. Ruokaa on myös niukasti.
Kommentit (272)
Ootko miettiny että jostain muusta kaupungista vois löytyä töitä ja ehkä edullisempi vuokrakin
Vuokraa joku super halpa asunto. Laita vuokraovi ja maksimivuokra esim 350 euroa.
Saisitko toimeentulotukea ettei tarvisi niin pienellä kitkuttaa
Vierailija kirjoitti:
Ootko miettiny että jostain muusta kaupungista vois löytyä töitä ja ehkä edullisempi vuokrakin
Olen 3 vuotta ettinyt. Jos on niin todella huonokuntoisia ja hyvin kaukana kaikesta. Autottomana en voi asua sellaisessa paikassa.
Edullisempia vuokria ei nykyään edes ole kun muutama.
Hae toimeentulotukea, olet siihen oikeutettu ja ole yhteydessä alueesi sosiaalityöntekijään jos asunnottomuus uhkaa.
-Saman kokenut
Perunat 70 senttiä kilo. 500 eurolla ostat yli 700 kiloa perunoita. Mutta silti jää nälkä.
Noilla spekseillä sinun tulisi saada toimeentulotukea jonkin verran lisäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 3 vuotta ettinyt. Jos on niin todella huonokuntoisia ja hyvin kaukana kaikesta. Autottomana en voi asua sellaisessa paikassa.
Edullisempia vuokria ei nykyään edes ole kun muutama.
Olethan katsonut kaikki muuttotappiokunnat läpi? Varkaus, Rääkkylä, Lieksa jne. Et kai vain asu kasvukeskuksessa?
Vierailija kirjoitti:
Vuokraa joku super halpa asunto. Laita vuokraovi ja maksimivuokra esim 350 euroa.
Niitä kun löytyykin ihan joka paikasta. Kaikki eivät voi muuttaa johonkin hevonvittuun.
Huvittaa nää, vuokraa semmonen 350 e kämpä, ihanku niitä olis tuosta vaan tarjolla tai et muuta jonnekkin korpeen.. sieltähän niitä töitä löytyykin.
Hae toimeentulotukea, oisko mahdollista oppisopimuskoulutus?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niitä kun löytyykin ihan joka paikasta. Kaikki eivät voi muuttaa johonkin hevonvittuun.
No ei ole vaihtoehtoja.
630 eurolla vuokraat Varkaudesta kaksi asuntoa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä sinä, kohnopää, valitat? Kyllä tuolla elää, ja jos ei, niin mene töihin.
No eikä elä.
Onko ap mahdollista hakea johonkin kimppakämppään, voisi päästä keskustaankin?
Mikä pakko on asua isossa kaupungissa?
Hei täällä maaseudulla saisi kunnasta vuokrakämppää 350 euroa kk ...rivitalokaksiaota ihan hyväkuntoista..
Palveluja löytyy 1 kauppa ja 1 vuoro kulkee busseja toiseen paikkakuntaan päivässä jos haluaa käydä isommalla paikkakunnalla ostoksilla esim tokmannissa...
Vierailija kirjoitti:
Huvittaa nää, vuokraa semmonen 350 e kämpä, ihanku niitä olis tuosta vaan tarjolla tai et muuta jonnekkin korpeen.. sieltähän niitä töitä löytyykin.
No ei pk-seudulla tai Tampereella asuminen ole mikään ihmisen perusoikeus. Jos rahat ei riitä, muutetaan sinne missä on varaa asua. Ei tämä maailma niin toimi että muut ihmiset maksavat aikuisten ihmisten asumisen kalliissa asunnoissa hamaan tappion asti siinä toivossa että joskus jotain töitä ehkä löytyisi.
Kaikilla muilla työmarkkinatuki on 595/neljä viikkoa, paitsi sinulla? 595+300 = 895 - asuminen 630= 265, eli 95 euroa enemmän kuin kerrot. Olet siis korkeakouluttu ? Et ainakaan matemaatikko etkä ekonomi
Vierailija kirjoitti:
Hae toimeentulotukea, oisko mahdollista oppisopimuskoulutus?
Oppisopimuskoulutuksia ei ole vuosiin ollut eikä edes harjoitteluun pääse mihinkään. Olen jo kääntänyt kaikki kivet ja olen uupunut kuin mitäkin.
Toimeentulootuki en saa.
Luultavasti saat sitä toimeentulotukea, sinne vaan lukemaan ohjeita.
Toivoisin ideaa ja vastavuoroista keskustelua koska olen tosi inhottavassa tilanteessa.