Mies innoton menemään naimisiin
Meillä oli puhetta että mentäis naimisiin. Nyt kun aloin konkreettisesti puhumaan asioista niin vaikutti innottomalta ja sanoi "hirvittää". Olen vielä raskaana hänelle.
Kommentit (42)
Minkä ikäinen olet? Mielestäni naisten aivopesu naimisiinmenon ihanuuden puolesta lopetettiin noin parikymmentä vuotta sitten. Taidat olla vielä vanhaa koulukuntaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse varmaankin samassa tilanteessa pistäisin pienen paskamyrskyn pystyyn ja vaatisin perustelua miksi lapsi on ok, mutta avioliitto ei. Kysyisin että onko tarkoitus pakoilla vastuuta vai mistä on kyse. Sitten lopuksi ilmoittaisin, että se on joko kamat kasaan ja taipaleelle tai sitten mennään avioon. Keskimäärin ovat kuitenkin liian laiskoja mihinkään lähtemään. ;)
N53
Niin minä menin vaan surulliseksi ja hiljaiseksi. Aika innoton olen koko äijästä ja meille siis toinen lapsi tulossa.
Ap
Sitten taitaa olla parasta antaa olla. Katsele joku josta saat iloa. Tuollainen on elämän tuhlausta.
N53
En oikein tiedä viittinkö erota ainakaan vielä kun toinen lapsi on pieni ja toinen tulossa.
Ainakin silloin olen innoton jos naimisiinmeno vaikuttaa pakkopullalta. Saas nähdä muuttuuko miehen asenne.
Ap
Kyllä tuo teidän naisen näkökulman siihen ymmärtää miksi te haluatte naimisiin kun sillä te saatte lainvoiman pääsemään kävisikin miehen hankkimaan lmaisuuteen ja varmistatte että pääsette tulevaisuudessakin käyttämään miehen rahoja kun avioliittohan on vain taloudellinen sopimus. Mutta osaatko sinä sanoa mitä hyötyä avioliitto tuo miehelle jos vertaan normaaliin pitkään parisuhteeseen? Ehdota miehellesi avioehtoa milla rajaatte molempien rahat itsellenne?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse varmaankin samassa tilanteessa pistäisin pienen paskamyrskyn pystyyn ja vaatisin perustelua miksi lapsi on ok, mutta avioliitto ei. Kysyisin että onko tarkoitus pakoilla vastuuta vai mistä on kyse. Sitten lopuksi ilmoittaisin, että se on joko kamat kasaan ja taipaleelle tai sitten mennään avioon. Keskimäärin ovat kuitenkin liian laiskoja mihinkään lähtemään. ;)
N53
Niin minä menin vaan surulliseksi ja hiljaiseksi. Aika innoton olen koko äijästä ja meille siis toinen lapsi tulossa.
Ap
En nyt ymmärrä, olet innoton äijästä ja silti haluat sen kanssa naimisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N53
Ap
Voi lapsiparkoja. Jos molemmat vanhemmat käyttäytyy kuin teinit.
Mikäs teinikäyttäytyminen mulla oli? hiljaisuus? En mahda mitään en viittinyt vuolaasti alkaa lapsen nähden itsemään.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tuo teidän naisen näkökulman siihen ymmärtää miksi te haluatte naimisiin kun sillä te saatte lainvoiman pääsemään kävisikin miehen hankkimaan lmaisuuteen ja varmistatte että pääsette tulevaisuudessakin käyttämään miehen rahoja kun avioliittohan on vain taloudellinen sopimus. Mutta osaatko sinä sanoa mitä hyötyä avioliitto tuo miehelle jos vertaan normaaliin pitkään parisuhteeseen? Ehdota miehellesi avioehtoa milla rajaatte molempien rahat itsellenne?
Avioerossa yhteenlaskettu omaisuus jaetaan puoliksi, ei anneta miehen omaisuudesta puolta naiselle.
Sinun teinikäyttäytymistä on kirjoittaa Vauvapalstalle ja kertoa ettei mies halua naimisiin. Sitten kyselet täällä pitäiskö äijä jättää, siis noin isoa asiaa et osaa itse päättää, aikuisena. Ja kun miestä hirvittääkin naimisiinmeno niin yhtäkkiä sua tympii se ja pohdit tosiaan sen jättämistä. Tuohan on niin teiniä kuin olla voi. Miksi ihmeessä sä olet lapsia sen kanssa hankkinut ennen vihkimistä? Miksi just nyt on vasta päästävä naimisiin?
Vierailija kirjoitti:
Ei sinulle sitten tullut mieleen että se varakkaaampi osapuoli voi olla nainen ?
Vierailija kirjoitti:
N53
Miksi haluaisit naimisiin haluttoman miehen kanssa, joka jää suhteen, kun ei viitsi erota?
Naimisiin mennään/halutaan mennä ja lapset laitetaan alulle parissa viikossa kun oikea nainen tulee vastaan. Näin se miesten kohdalla valitettavasti menee.
Se että himmailee ap:n kohdalla kertoo karua kieltään miehen syvistä mietteistä. Lapsikin tais olla vahinko. .. Btw, vaikka mies miten vakuuttelisi olevansa 100% lapsen hankinnan takana niin näinköhän on . Siinä sitä on miettimistä. En rakentaisi tulevaisuutta tollasen äijän varaan.
Vierailija kirjoitti:
Naimisiin mennään/halutaan mennä ja lapset laitetaan alulle parissa viikossa kun oikea nainen tulee vastaan. Näin se miesten kohdalla valitettavasti menee.
Se että himmailee ap:n kohdalla kertoo karua kieltään miehen syvistä mietteistä. Lapsikin tais olla vahinko. .. Btw, vaikka mies miten vakuuttelisi olevansa 100% lapsen hankinnan takana niin näinköhän on . Siinä sitä on miettimistä. En rakentaisi tulevaisuutta tollasen äijän varaan.
Väkisinkö se mies ne lapset alulle laittaa? Ettei naisella oo mitään sananvaltaa koko asiaan? Miksi ei nainen sano että ensin naimisiin, sitten lapset. Sun kommentti antaa oikein mainiosti ymmärtää että naiset olisi tahdottomia vässyköitä joita miehet määräilee. Hohhoijaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
0/5, nyt vähän yritystä näihin
Siis mikä tässä on epäuskottavaa?
Suunnilleen kaikki kuten kaikissa aloituksissa tällä palstalla. 80% keksittyjä provoja, 10% sairaita solkkauksia ja loput normaaleja aitoja keskustelun aloituksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avioerossa yhteenlaskettu omaisuus jaetaan puoliksi, ei anneta miehen omaisuudesta puolta naiselle.
Älä pilaa naisvihaajan päivää kertomalla faktoja. Se raukka naristaa heti pullon korkin auki kun ei muuten osaa vastata.
Menin nuorena naimisiin ja sitten 8 kk päästä nainen halusi erota. Avioehtoa ei ollut ja naisella oli paljon omaisuutta. Se tarjosi erossa 20000 euroa ja nauroin sille. Lopulta sain 350000 euroa jotta ei tarvinnut oikeudessa riidellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N53
Ap
En nyt ymmärrä, olet innoton äijästä ja silti haluat sen kanssa naimisiin.
Noku prinsessapäivä, sormus, uusi nimi.
En ymmärrä miksi aloitus olisi provo. Olen itsekin ollut miehen kanssa joka vältteli naimisiinmenoa vaikka itselleni avioehto olisi ollut itsestäänselvyys. En voi ymmärtää miksi miehet tuntuvat pelkäävän avioliittoa vaikka sitten lapsia ollaan kyllä hankkimassa. Suurimalla osalla kun ei ole mitään miljoonaomaisuutta tai firmaa ja avioehdolla nekin on suojattavissa. Monen pariskunnan suurin omaisuus on yhdessä hankittu ja maksettu kiinteistö. Suomessa ei ole edes jenkkiläistä alimony -konseptia.
Minulle avioliitto symboloi turvallisuutta ja sitoutumista ja maistraattivihkiminen ilman juhlia kelpaa aivan hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhteinen lapsi ei hirvitä, mutta naimisiinmeno kyllä.
Lol.
Kuulostaako sustakin kauheelta toi hirvittää? Minusta kyllä kuulostaa, tulin hyvin surulliseksi.
Ap
Juu. Ei hän halua naimisiin kanssasi.
Ihme että lapsen siitti kuitenkin.
Kannattaisiko tässä erota, meillä on lapsi ja toinen tulossa.
Ap
Kysyisin kyllä ensin mieheltä että mikä naimisiinmenossa hirvittää.
Taloudellinen puoli? Juridinen sitoutuminen? Symbolinen sitoutuminen?
Toisenkin lapsen syntymä on iso muutos ihmisen elämään ja muutos voi tuntua esimerkiksi liian nopealta. Lisäksi: kaikki eivät halua naimisiin. Syystä tai toisesta: avioliitto voi tuntua turhalta byrokratialta. Ihmiset suhtautuvat siihen eri tavoin.
Jos kyseessä taas on tuo taloudellinen puoli, niin mitä ajattelet avioehdosta (riippumatta nyt siitä, kuinka varallisuutenne suhteessa on jakautunut).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avioliitto on miesten kannalta paska diili. Jos (=kun) eroatte, mies joutuu maksamaan pelkkiä elareita, avioliitossa menisi mieheltä vielä puolet omaisuudesta.
Miehellä on sama huoltajuus lapseen kuin äidilläkin eron koittaessa. Ja avioerossa yhteenlaskettu omaisuus jaetaan puoliksi, ei anneta miehen omaisuudesta puolta naiselle.
Naisen omaisuus = tuulen huuhtoma berse.
On kyllä epäreilua hajottaa lapsilta perhe siksi ettei mamma päässytkään vihille.