Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syön töissä päiväkodissa ilmaiseksi kolme ateriaa päivässä, ruokakulut tippuivat lähes nollaan

Vierailija
08.01.2026 |

Aloitettuani työt.

Meillä ei kukaan kyttää ja ruokaa jää aina yli. Usein otan vielä ruokaa kotiinkin eväsrasiassa, kuten nyt eilenkin. 
Kiva lisä pieneen palkkaan. Soppari on voimassa toukokuun loppuun.

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko se päiväkotiruoka hyvää?

Samaa einesruokaa kuin kouluissa ja varuskunnissa. Ei mitään itsetehtyä. 

Vierailija
22/59 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä kaupungin päiväkodeissa esimerkkiruoka ei maksa, maksetaan palkan lisänä n.5e päivä. Monet ottaa kärrystä kotiin ruokaa, ennen kuin viedään keittiöön takaisin. Aamupalaa ja välipalaa syödään myös jos reilusti tarjolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoinen työpaikka. Meillä ruoka tulee keskuskeittiöstä, sitä on aina liian vähän ja jos jotain jää, niin se viedään pois samantien. Meillä hoitajat antaa joskus eväistään lapsille, joiden annos jää mimimaaliseksi. Puolikas kalapuikko ja 2 rkl muusia ei riitä 5v lapselle koko päiväksi, vaikka keskuskeittiössä noin on laskettu.

Samoin vaimon työpaikka. Keskuskeittiöltä tulee lapsille. Omat eväät pitää olla itsellä.

Vierailija
24/59 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko se päiväkotiruoka hyvää?

Perunaa, öljyä ja soijarouhetta. 

Vierailija
25/59 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Useimmissa päiväkodeissa ei todellakaan ryhmän aikuiset saa syödä kuin sovitun esimerkkiaterian, joka maksaa. Joten ap taitaa huijata tai on jossakin yksityisessä päiväkodissa, jossa on omat säännöt.

Olen kyllä sitä mieltä, että päiväkodeissa, kouluissa ym. paikoissa kannattaisi antaa ylijäämäruoka jakoon jonnekin, eikä laittaa roskiin, niin kuin ikävä kyllä monessa paikassa käy.

Verottajahan se määrää ateriaedun verotusarvot, myös yksityisillä. 

Jossain sääntöjä noudatetaan vähemmän täsmällisesti, mutta siinä on riskinsä.

Ja meillähän pelaa hyvin tämä kateellisuus- ja ilmiantomentaliteetti kaikessa. 

Jopa jos joku saa syödä muutoin hävikkiin menevää ruokaa työpaikalla.

Vierailija
26/59 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonko AP aikoo lihoa tuolla ruokamäärällä kesään mennessä? Neljä lämmintä ateriaa päivässä??

Lukutaito?

Vierailija
27/59 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina jotkut kateelliset tulevat moralisoimaan, mutta toimisivat vastaavassa tilanteessa itse täysin samoin.

Siksihän ne säännöt on tehty, että näin ei kävisi eli kusipäät hyödyntäisi toisia ihmisiä rajattomasti. Ilmiantaisin välittömästi.

Vierailija
28/59 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tämä on provoilua. Yksi tuttu, joka kärsii sairaalloisesta saituudesta ja jonkinlaisesti narsistisesta itserakkaudesta heittelee juuri tällaisia juttuja muiden ihmisten oikeuksista ja töistä. Hänen mielestään me kukaan muu ei tehdä mitään ja saadaan juurikin tällaisia vähäarvoisia asioita epäreilusti ilmaiseksi. Itse olen joskus vuosia sitten tehnyt sijaisuuksia kouluissa ja silloin ruuasta piti kyllä maksaa. Ja tilannehan oli outo, kun se ruoka piti kuitenkin syödä sen koululuokan ruokailun yhteydessä ja samalla valvoa niitä lapsia. Kuoria heille appelsiinit ja perunat. Ja sitten olikin jo kiire välituntivalvontaan ja seuraavalle tunnille. Oli kyllä yksi vähiten innostavista 8,30€ johon olen rahojani lykännyt. 

Vierailija
29/59 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljonko AP aikoo lihoa tuolla ruokamäärällä kesään mennessä? Neljä lämmintä ateriaa päivässä??

Lukutaito?

Kolme ateriaa töissä ja ainakin yhden ruokailukerran ainekset töistä kotiin.

Vierailija
30/59 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko. Kukaan ei saa ilmaisia aterioita töistä. Jos syöt ilmaiseksi, niin teet sen siis varastamalla ruokaa. Syötkö salaa, kun muut ei näe?  Taidat trollata. 😄 😁

Vierailija
31/59 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Useimmissa päiväkodeissa ei todellakaan ryhmän aikuiset saa syödä kuin sovitun esimerkkiaterian, joka maksaa. Joten ap taitaa huijata tai on jossakin yksityisessä päiväkodissa, jossa on omat säännöt.

Olen kyllä sitä mieltä, että päiväkodeissa, kouluissa ym. paikoissa kannattaisi antaa ylijäämäruoka jakoon jonnekin, eikä laittaa roskiin, niin kuin ikävä kyllä monessa paikassa käy.

Kotikaupungissani yläasteen ylijäämäruokaa sai käydä syömässä koululla iltapäivällä oppituntien aikaan, mutta joku (olisikohan ollut keittolan emäntä) keksi että kävijät myyvät ruokaillessaan huumeita koulun oppilaille ja ruokailu lopetettiin tähän syyhyn vedoten.

Kokoomuslainen vie leivän köyhän suusta.

Vierailija
32/59 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko. Kukaan ei saa ilmaisia aterioita töistä. Jos syöt ilmaiseksi, niin teet sen siis varastamalla ruokaa. Syötkö salaa, kun muut ei näe?  Taidat trollata. 😄 😁

Noissa kouluissa ja päiväkodeissahan just hirveä kyttäys tollaisesta, taitaa olla keksitty juttu, että muka ilmaiseksi sais.

Vierailija
33/59 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tämä on provoilua. Yksi tuttu, joka kärsii sairaalloisesta saituudesta ja jonkinlaisesti narsistisesta itserakkaudesta heittelee juuri tällaisia juttuja muiden ihmisten oikeuksista ja töistä. Hänen mielestään me kukaan muu ei tehdä mitään ja saadaan juurikin tällaisia vähäarvoisia asioita epäreilusti ilmaiseksi. Itse olen joskus vuosia sitten tehnyt sijaisuuksia kouluissa ja silloin ruuasta piti kyllä maksaa. Ja tilannehan oli outo, kun se ruoka piti kuitenkin syödä sen koululuokan ruokailun yhteydessä ja samalla valvoa niitä lapsia. Kuoria heille appelsiinit ja perunat. Ja sitten olikin jo kiire välituntivalvontaan ja seuraavalle tunnille. Oli kyllä yksi vähiten innostavista 8,30€ johon olen rahojani lykännyt. 

En muista, että omina kouluaikoina olisi opettajat perunoita meille koululaisille kuorineet. 

Eikö lapset nykyään osaa? 

Vierailija
34/59 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lukutaito?

Kolme ateriaa töissä ja ainakin yhden ruokailukerran ainekset töistä kotiin.

Aamupala, lounas, iltapäivän välipala ja illallinen? Aamulla voi olla esim. puuroa ja pala hedelmää?

Vierailija
35/59 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoinen työpaikka. Meillä ruoka tulee keskuskeittiöstä, sitä on aina liian vähän ja jos jotain jää, niin se viedään pois samantien. Meillä hoitajat antaa joskus eväistään lapsille, joiden annos jää mimimaaliseksi. Puolikas kalapuikko ja 2 rkl muusia ei riitä 5v lapselle koko päiväksi, vaikka keskuskeittiössä noin on laskettu.

Miten vanhemmat ovat asiaan suhtautuneet kun olet tuon heille kertonut?

Tai sitten asia pimitetään vanhemmilta.

Vierailija
36/59 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esimerkkiruokailu on kinkkinen ja eri asia. Miksi pitäisi maksaa siitä, että joutuu pakosta syömään mökeltävien huollettavien kanssa.

Vierailija
37/59 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän että on osin mahdollista toimia kuten aloittaja kirjoitti. Tiedän myös että joissakin päiväkodeissa tilataan liian vähän ruokaa jotta hävikkiä ei tulisi ja muutenkin on omituisia käytäntöjä. Kokemukset ajalta kun olen ollut työharjoittelussa. Joku vahti jopa harjoittelijan syömisiä vaikka ruoka kuului koulupäivään, amiksessa sai siis maksuttoman lämpimän ruoan. 

Vierailija
38/59 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noissa kouluissa ja päiväkodeissahan just hirveä kyttäys tollaisesta, taitaa olla keksitty juttu, että muka ilmaiseksi sais.

En saa, mutta otan. Kukaan ei kyttää, eikä ketään kiinnosta. Varmasti on käytäntö muuallakin. 

Vierailija
39/59 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minusta näille lasten ruokailua valvoville ja ohjaaville varhaiskasvattajille soisi  maksuttoman ja verottoman ruokaedun lasten ruokailun yhteydessä, kun se juuri em. syistä on osa työtä ja sitä kasvatusta. 

Ja palkathan ovat alalla muutenkin pienet koulutukseen nähden.

Vierailija
40/59 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten vanhemmat ovat asiaan suhtautuneet kun olet tuon heille kertonut?

Tai sitten asia pimitetään vanhemmilta.

Joo, eipä 5v osaa sanoa vanhemmille mitä söi päiväkodissa..?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yhdeksän