Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kaikki uudet puhelimet on valtavankokoisia halkoja näyttöineen? Miksi ei mitään oikeasti pieniä puhelimia markkinoilla?

Vierailija
07.01.2026 |

Olen yrittänyt etsiä pientä puhelinta, mutta en ole löytänyt. Pienimmätkin uudet mallit ovat valtavia verrattuna vaikka männävuosien iphone puhelimiin, saati simpukkapuhelimiin. Haluaisin jonkun semmoisen aivan pienen, joka on kätevä sujauttaa taskuun kun lähtee vaikka lenkille. 

Kommentit (129)

Vierailija
21/129 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienestä ei näe lukea vauva palstaa

Vierailija
22/129 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienellä puhelimella ei pysty selaamaan nettiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/129 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Löytysikö melkotyhmäpuhelinta, joka osaisi tehdä luotettavasti hotspotin tablettina toimivalle älypuhelimelle.

Moni Nokia käy tähän esim

Vierailija
24/129 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Löytysikö melkotyhmäpuhelinta, joka osaisi tehdä luotettavasti hotspotin tablettina toimivalle älypuhelimelle.

Hotspotin, eli uivia koiria kesällä monesti vaivaavan ihosairauden? 

Jus sellainen!

Voisitko googlata sen mulle?

https://www.yliopistonapteekki.fi/ideat-ja-vinkit/hotspot-koiralla-oire…

Vierailija
25/129 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi tosi kiva, jos markkinoilta löytyisi pieni kunnolla ja kestävästi tehty simpukkapuhelin, jossa hyvä näyttö. Plussaa, jos kuori metallia eikä muovia ja akun voi vaihtaa itse. Perustoiminnot ja netti pitäisi olla. 

Vierailija
26/129 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hotspotin, eli uivia koiria kesällä monesti vaivaavan ihosairauden? 

Jus sellainen!

Voisitko googlata sen mulle?

https://www.yliopistonapteekki.fi/ideat-ja-vinkit/hotspot-koiralla-oire…

Ei kun se puhelin!

Saako sillä tehtyä hotspotin myös spandexpellen kenkään?

Vierailija
27/129 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös yrittänyt etsiä pientä android puhelinta. Samsung s24 ja s25 olisi mutta ovat yli mun hintahaitarista

Vierailija
28/129 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen myös yrittänyt etsiä pientä android puhelinta. Samsung s24 ja s25 olisi mutta ovat yli mun hintahaitarista

Minusta nämäkin oli kauhean isoja. Kävin myymälässä etsimässä nimenomaan pientä puhelinta ja Samsungin puhelin oli pienin, jota myyjä esitteli, se oli varmasti jompi kumpi näistä. Kalliita ja valtavan kokoisia nekin. 

Vierailija
29/129 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni selaa nettinsä Läppärillä tai Pöytäkoneella ja käyttää puhelinta vain pakollisiin nettiasioihin kodin ulkopuolella.

Vierailija
30/129 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla edelleen iPhone 12 mini ja ihan sopivan kokoinen, mahtuu taskuun. Alkaa vaan akku loppumaan. Mutta nämä uudet on isoja ja painavia, eli samaa kaipailen, vähän pienempiä puhelimia.

Jonkun vanhan puhelimen voisi yrittää löytää käytettynä, mutta sitten ongelmaksi tulee kaikki tietoturvapäivitykset ja niiden saatavuus, kun tuki päättyy ja myös se, ettei kovin vanhoihin malleihin välttämättä ole akkuja enää saatavilla vaihtoa varten.

Vierailija
31/129 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhelimella ei voi kuin selata sitä nettiä.

Netin käyttö puhelimella tekee ihmisestä heikkolahjaisen.

Vierailija
32/129 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni selaa nettinsä Läppärillä tai Pöytäkoneella ja käyttää puhelinta vain pakollisiin nettiasioihin kodin ulkopuolella.

Minä taas hoidan nettiselailuni lähes pelkästään puhelimella ja läppärillä teen vaan työasiat. Mutta kaipaan silti vähän pienempää älypuhelinta. Mulla on puhelinetu, ja aina uutta puhelinta valitessa tarkistan, että puhelimen koko ei ainakaan kasva. Vaihto olisi edessä muistaakseni vuoden päästä, toivotaan, että mallit muuttuu pienemmiksi.

Vierailija
33/129 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska agenda on ihmisten tyhmentäminen. Halutaan kaikki orjat(ihmiset) riippuvaiseksi jonkun ruudun tuijottamisesta. Sen jälkeen kaikki on helposti manipuloitavia ja aivopestäviä tyhmiä zombeja, joille voi syöttää vaikka mitä paskaa.

Vierailija
34/129 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on flip taitettava puhelin. Ei vie paljon tilaa.

Vierailija
35/129 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla edelleen iPhone 12 mini ja ihan sopivan kokoinen, mahtuu taskuun. Alkaa vaan akku loppumaan. Mutta nämä uudet on isoja ja painavia, eli samaa kaipailen, vähän pienempiä puhelimia.

Jonkun vanhan puhelimen voisi yrittää löytää käytettynä, mutta sitten ongelmaksi tulee kaikki tietoturvapäivitykset ja niiden saatavuus, kun tuki päättyy ja myös se, ettei kovin vanhoihin malleihin välttämättä ole akkuja enää saatavilla vaihtoa varten.

Ainakin iPhone 12 miniin saa vielä akkuja ja päivityksiä. 

Vierailija
36/129 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.verkkokauppa.com/fi/product/905725/Unihertz-Jelly-Star-puhe…

Tollanen hankittiin lapselle. Toimiva peli.

Vierailija
37/129 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pikkunokialaista on myytävänä, ei ole älyä, mutta puhelut toimii, eikä ole kallis. Sopii hyvin taskuun.  Olin yhdessä odotushuoneessa viime viikolla ja kaikilla taisi olla naama älypuhelimessa, oikein ylös nostivat ja tärkeän näköisenä niitä selasivat ja  tuijottivat puhelintaan. Myös vanhemmat ihmiset.

Vierailija
38/129 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin iPhone 12 miniin saa vielä akkuja ja päivityksiä. 

Mutta kuinka pitkään? Olisi kiva, että puhelin toimii käytössä vastaisuudessa vielä useita vuosia, vähintään 5 vuotta. En tosin tiedä, onko sellainen nykyään realistista. 

Vierailija
39/129 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka viitsii tihrustaa jotain mininäyttöä mistä ei edes näe mitään ja jos kirjoittaa niin kaikki menee väärin? Pieni näyttö on myös silmille huonoksi.

Käytä näppäinpuhelinta tai osta joku vanhha luuri kirppikseltä tai torista yms.

Vierailija
40/129 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on flip taitettava puhelin. Ei vie paljon tilaa.

Huawei flip? Se on sitten yli tonnin vehje kaupasta uutena. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yhdeksän