Etsiminen ei tuota tulosta, töitä ei löydy.
Tänään tupsahti kymmenen kiitos mutta ei kiitos viestiä ja vastasin kahteen kieltävään puheluun. Eletään vasta tammikuun alkua, mutta yhteenkään haastatteluun en ole päässyt. Onko tämä todellakin näin vaikeaa? Miten teillä muilla työttömillä sujuu työnhaku? Mitä teette kun työnhaku junnaa paikallaan ettekä pääse elämässä ja uralla eteenpäin? Onko olemassa plan B jos rahat näyttävät loppuvan?
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turussa lähetin 60 hakemusta raksatyöpaikkoihin mutta en saanut töitä vaikka raksatyöpaikkoja on 200 vähintään. Kokemusta minulla on 20 vuotta.
Joo, mutta sulla on väärä ihonväri. Kiitä vasemmistoa, kun huutavat, että ulkkareille töitä ohi suomalaisten.
Kyllä ne on nuo työnantajat, jotka ketjuttavat duunit ja ketjun loppupäässä palkataan vain ulkkareita, jotka ovat HALPOJA ja niillekin yritetään jättää palkat maksamatta.
Ei mua palkata edes koska olen ujo ja herkkä. ja sit jos palkataan joudun kiusaamisen uhriksi:D
Vierailija kirjoitti:
Se on juuri niin vaikeaa.
Helppoa kuin heinänteko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tekevälle työtä löytyy - vaikkapa sitä yöpostin kantamista!
Siitä vain ehdottaja ensin jakamaan postia öisin. Minä nukun yöllä.
Tämä. Kun ei ole ministerin palkalla mukavia osa aika hommia etätyönä kotoa ja joku tulee hakemaan autolla oveltta. Ja auto etu ja kaikilla mausteilla
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tekevälle työtä löytyy - vaikkapa sitä yöpostin kantamista!
ime sinä munaa
Vakiduunit ainakin on kortilla. Ite olen tehnyt pätkähommia pahimpaan rahantarpeeseen. mm. tulityövartiointia ja luukkuvahtimista. Googleta, jos ei avaudu. Tonne yleensä pääsee aina. Sesonkiduunia.
Hiukan paskaista hommaa ja pitkästyttävää seisokelua useimmiten, mutta palkka on sellaiselle tasolle ajatellen useimmiten ihan OK ja tunteja pahimpaan kiireaikaan saa tehdä reilusti. Duuneja on yleensä sulan maan aikaan, talvela ei niinkään.
Kännyä ei sitten kannata vahdissa räplätä, tulee sanomista.
Olet liian koulutettu ja sulle pitäisi maksaa kunnon palkka. Mieluiten otetaan joku halvempi.
Kaikille ei enää koskaan tule Suomessa riittämään töitä, osa joutuu olemaan loppuikänsä työtön.
4 laitosta, joissa 15 osastoa. Voin itse valita ja säädellä keikkatyöni määrää. 2200-3000 netto/kuukausi. 10-16 työvuoroa kuussa.
- sotekeikkari
Vierailija kirjoitti:
Harjoitan taitojani, piirtelen maalaan ja virkkaan. Ehkä musta joskus tulee niin hyvä että saan tuloja niistä.
Ehkä kuitenkin kannattaisi harjoittaa sellaisia taitoja, joille edes teoriassa on kysyntää työmarkkinoilla.
Vierailija kirjoitti:
Kaikille ei enää koskaan tule Suomessa riittämään töitä, osa joutuu olemaan loppuikänsä työtön.
Kyse ei sinänsä ole töiden riittävyydestä, vaan hyödyllisen osaamisen puutteesta siellä työvoiman puolella.
Tätähän ne soittelivat tänäänkin, kaksi puhelua, eilen yksi.
No minä nyt olen jo työssä, että eikun soittelemaan sitten sille muhamadille tai fatimalle vaan. Pari vuotta eteenpäin ja ette taas muita saakaan. Nimet kyllä on tarkkaan muistissa.
Itse vaihdoin työnhakualuetta pois kotiseudulta ja vaihdoin alaa minne hain töihin niin sain töitä. Ei kuulemma ollut merkitystä vaikka ei ollut alan tutkintoa kun vaatimuksena oli kunhan joku tutkinto löyty
Se on juuri niin vaikeaa.