Kahden aikuisen taloudessa meillä menee ruokaan 10 euroa päivässä
Kyllä minä yllätyin. Teen ostokset kahden viikon välein. Ruuan valmistan itse. Leipää ja makeaa leivon myös itse. Ruokarytmi on säännöllinen. Aamiainen, lounas, välipala, päivällinen ja illallinen.
Kommentit (59)
Me selviämme suunnilleen samalla, 2 lämmintä ateriaa + aamu- ja iltapala.
Leivon itse leipää tai sämpylöitä, juusto toki kallista mutta sitä ei montaa siivua päivässä mene.
Tänään oli lounaaksi kasviskeittoa (4 annoksen aineksiin meni 3,60e) ja päivälliseksi puuroriisiin tehtyä sienirisottoa (4 annokseen meni 70cnt, sienet kerätty itse). Yhteensä 4,30e
Huomenna lounaaksi samaa keittoa 0e ja ylijääneestä risotosta arancineja (öljy, kananmuna + korppujauho 50cnt) . 2. päivä 50cnt
3. päivä lounaaksi munakas kahdelle 1e ja päivällinen makaronilaatikkoa (4 annosta n 6e). Yhteensä 7e
4. päivä lounas makaronilaatikkoa 0e ja päivällinen kanawokki (4 annosta 8,40e). Yhteensä 8,40e ja 2 annosta jää seuraavalle päivälle.
Mausteita löytyy kaapista
Ikinä ei ole tarvinnut huonoa ruokaa tai halpaa mättöä syödä!
20 euroa riittää yhden ihmisen kolmen (3) viikon kaikkiin kuluihin.
T: Kansallinen Kokoomus
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei meilläkään varsinaiseen ruokaan mene paljon. Joskus on ollut vajaa euro per henkilö päiväruoka. Ostan meille kahdelle vain tarjouksia. 45 senttiä oli 4 makkaran purkki. Niitä ostin 10 ja se 4.50 oli yhden normaalihintaisen makkarapurkin hinta. Meillä on runsaat kuivavarastot ja purkkiruokia, jotka ovat laadukkaita, mutta alennuksessa ostettuja.
Perunat ja sipulit ostetaan myös tarjouksesta.
Millainen on makkarapurkki?
Se on peltipurkki , mikä sen oikea nimi on? Voiko joku auttaa.
Säilyketölkki. Suomessa ei ole makkarat tölkissä, vaan muovipaketeissa, siksi hieman haastava ymmärtää
Vierailija kirjoitti:
20 euroa riittää yhden ihmisen kolmen (3) viikon kaikkiin kuluihin.
T: Kansallinen Kokoomus
Yhteen kahvilakäyntiin kahdelta ei riitä 20e.
Kuoharin ja leivosten kera menee helposti 50e..
T:Kokomuslainen
Vierailija kirjoitti:
Mulla menee yksin 850 € kuussa , joskus enemmänkin
Ja painat 150 kg?
Vaikka kuinka herkuttelisin, niin en kyllä yli viittä sataa saisi menemään. Ravintoloissa ja kahviloissa käyminen tietysti erikseen. Siihen saa tietty tuon uppoamaan laihakin.
ukkos menee kebabille heti kun sammut alkuillasta
Vierailija kirjoitti:
Mikä muotijuttu tää ruoalla nuukailu nykyään on.
Se on mm. sellainen muotijuttu, että jokaisen meistä on syötävä ja näin vuoden alussa moni yrittää taas, ettei sortuisi samoihin virheisiin ja "vääriin" valintoihin kuin viime vuonna ja yrittää nyt mm. laihduttaa. Ja tai yrittää palata "normaaliin" kun joulu antoi hyvän syyn mässäillä ja syödä liikaa kun perinteet ja tavat ja tottumukset saivat hankkimaan Joulupöytään sitä javtätä ja pikkujoulujakin tuli vietettyä vaikka pää oli kipeänä seuraavanabpäivänä ja tapaninpäivänämoli puolet jouluruista syömättä.
Käyn 2x vkossa kaupassa ja menee 30-50 euroa kerralla. Tossa on mukana koiran ruokia/puruluita n 15 eurolla viikossa ja talous-ja wc-paperit. Jos vähennän noi pois niin esim viime viikolla ruokaan meni n 60 euroa yhdelle. Tuplasti mitä apllä. Teen kaikki ruoat itse ja ostan paljon hävikkiä, mutta en pääse tuon alle. En kyllä ikinä syö mitään makkarapurkkeja, en edes tiedä mitä ne on. Kerran päivässä lämmin ruoka, tänään esim sika-nauta -jauhelihaa, perunamuusia ja lämpimät kasvikset (paprika, sipuli, parsakaali). Ei siis mitään hienoa vaan tavallista kotiruokaa.
Ruukkusalaatti, rasia kirsikkatomaatteja, kurkku, sitruuna, basilika ruukku ja rasia jokiravun pyrstöjä. Eli salaatti itse tehden maksoi 14,66€ ja yksin söin.
Keskiluokka on hävitetty kohta on tömä monien elämäntyyli- max 10 eurio per päivää.Matakapalkkaisten töissäkäyvien jokapäiväinen budjetti jo monia vuosia.
Pärjää, mutta näkyy myöhemmin terveydentilassa.
Vierailija kirjoitti:
Pärjää, mutta näkyy myöhemmin terveydentilassa.
??
Me olemme aina syöneet hyvää kotiruokaa ja olleet hyväkuntoisia, terveitä ja normaalipainoisia.
Silti varsinainen ruoka 2x päivässä + ap ja ip jää n 10e kahdelta. Jonain päivänä 6e ja toisena 14e mutta km kympin.
Toki jos lipittelee limuja, tuoremehuja, syö jugurtteja, kalliita pähkinöitä ja pullaa joka päivä tuo 10e ei riitä mihinkään. Meillä etuna myös se että kasvatan aina jotain (marjoja, hedelmiä, tomaatteja yrttejä yms) puutarhoissamme ja käyn sienessä ja marjassa täydentämässä talvivarastoa. Niilläkin säästää euron pari per päivä
Käyn kaupassa 4 kertaa viikossa ja asun yksin. 10 euroa menee heittämällä.
Mitä työ syötte ap? Saiskos esimerkin kuukauden ruuista?
Näillä ei nälkään kuole ja eivät tee paljoa ateriaa kohden:
https://www.s-kaupat.fi/tuote/kotimaista-taysmaito-1l/6415712506117
https://www.s-kaupat.fi/tuote/kotimaista-isot-vapaan-kanan-munat-l6/641…
https://www.s-kaupat.fi/tuote/pesty-yleisperuna/2001629500009
https://www.s-kaupat.fi/tuote/hk-sininen-lenkkir-580-g/6409100050306
https://www.s-kaupat.fi/tuote/apetit-papusekoitus-pakaste-300g/64301049…
Vierailija kirjoitti:
En ole ap vaan #53 mutta tässä kuukauden ruokalista:
- lounaat (yleensä 2pv annos) - harirakeitto, linssikeitto, minestrone, maissisosekeitto, kasvissosekeitto, lohikeitto, jauhelihakeitto, kanakeitto, kanaramenkeitto, kaali-chorizokeitto, borssi. Keittojen kanssa itsetehtyä leipää esim saaristolais-. Muita lounaita munakkaat eri versioina. La ja su emme syö lounasta vaan päiväkahvilla voileivät kylmänä tai lämpimänä.
- päivällisiä (samoin 2pv annokset): makaroni- ja kaalilaatikko, munster perunalaatikko, gulassia, stifadoa, stroganoffia, haudutettua sipulipihviä muussilla, karjalanpaistia, bolognesea/ kasvisbolognesea pastan kanssa, lasagnea, lihapullia tai mureketta kanttarellikastikkeella, kanapataa, leivitettyä kanaa tai possua kasvispyttiksellä. Ja paljon muuta mutta tuossa nyt kuukauden lista
Mulla menee ruokaan 0,60€ päivä, 1,50€ jos syön juhla-aterian😂
M46
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ap vaan #53 mutta tässä kuukauden ruokalista:
- lounaat (yleensä 2pv annos) - harirakeitto, linssikeitto, minestrone, maissisosekeitto, kasvissosekeitto, lohikeitto, jauhelihakeitto, kanakeitto, kanaramenkeitto, kaali-chorizokeitto, borssi. Keittojen kanssa itsetehtyä leipää esim saaristolais-. Muita lounaita munakkaat eri versioina. La ja su emme syö lounasta vaan päiväkahvilla voileivät kylmänä tai lämpimänä.
- päivällisiä (samoin 2pv annokset): makaroni- ja kaalilaatikko, munster perunalaatikko, gulassia, stifadoa, stroganoffia, haudutettua sipulipihviä muussilla, karjalanpaistia, bolognesea/ kasvisbolognesea pastan kanssa, lasagnea, lihapullia tai mureketta kanttarellikastikkeella, kanapataa, leivitettyä kanaa tai possua kasvispyttiksellä. Ja paljon muuta mutta tuossa nyt kuukauden lista
Kiitos!
Kymppi päivässä ?
Pelkät pihvit kahdelle maksaa jo sen 20e. Siihen kaikki muu päälle..