Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kahden aikuisen taloudessa meillä menee ruokaan 10 euroa päivässä

Vierailija
07.01.2026 |

Kyllä minä yllätyin. Teen ostokset kahden viikon välein. Ruuan valmistan itse. Leipää ja makeaa leivon myös itse. Ruokarytmi on säännöllinen. Aamiainen, lounas, välipala, päivällinen ja illallinen.

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei meilläkään varsinaiseen ruokaan mene paljon. Joskus on ollut vajaa euro per henkilö päiväruoka. Ostan meille kahdelle vain tarjouksia. 45 senttiä oli 4 makkaran purkki. Niitä ostin 10 ja se 4.50 oli yhden normaalihintaisen makkarapurkin hinta. Meillä on runsaat kuivavarastot ja purkkiruokia, jotka ovat laadukkaita, mutta alennuksessa ostettuja. 

Perunat ja sipulit ostetaan myös tarjouksesta. 

Millainen on makkarapurkki?

Vierailija
22/59 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse syön vain 1-2 kertaa päivässä. Eli silloin kun on oikeasti nälkä.  Olen keski-ikäinen, ja näin olen tehnyt lähes aina, niin keho on tottunut tähän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin ihmettelen sitä 4 makkaran purkkia. Paketti jossa neljää eri makkaraa/paketti jossa 4 makkarasiivua/purkki jossa 4 nakkia tms?

Vierailija
24/59 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee yksin 850 € kuussa , joskus enemmänkin

Vierailija
25/59 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse syön vain 1-2 kertaa päivässä. Eli silloin kun on oikeasti nälkä.  Olen keski-ikäinen, ja näin olen tehnyt lähes aina, niin keho on tottunut tähän.

Sama ja voin hyvin. Huono ja tukahduttava olo tulee jos yrittää syödä useammin.

Vierailija
26/59 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä päivässä:

-juodaan suodatinkahvia pannullinen .

-aamulla hilloa ja voileipä.

- päivällä vaihtehtoisesti erilaisia lihakääryleet, wienerleike (liha tarjouksesta), kalaa lohta tarjouksesta 

-kanapihvi/perunat/pakastevihanneksia/vihreää salaattia.

jne. Kalleinta on liha kala ja kana. 

Ei syödä avokadoa, shikoreeta, etelän hedelmiä, tomaatitkin ovat talvella kalliit aina 6 euroa kilo jotkut laadut.

Vierailija
27/59 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei meilläkään varsinaiseen ruokaan mene paljon. Joskus on ollut vajaa euro per henkilö päiväruoka. Ostan meille kahdelle vain tarjouksia. 45 senttiä oli 4 makkaran purkki. Niitä ostin 10 ja se 4.50 oli yhden normaalihintaisen makkarapurkin hinta. Meillä on runsaat kuivavarastot ja purkkiruokia, jotka ovat laadukkaita, mutta alennuksessa ostettuja. 

Perunat ja sipulit ostetaan myös tarjouksesta. 

Millainen on makkarapurkki?

Se on peltipurkki , mikä sen oikea nimi on? Voiko joku auttaa.

Vierailija
28/59 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 7 päivän kauppalasku on n. 50 €

N59v

Vierailija
29/59 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä tänään lohifilee 16€, parsakaali ja fenkoli 3€. 19€ pelkästään illallinen. 

Ja syöt joka päivä lohta ? Nyt kun ostit 16 euron lohifileen ja huomenna syöt 49 sentin hernekeittoa, kahdessa päivässä on mennyt 20 euroa joka on 10 euroa päivälle, puuroa eikä leipää joka päivä osteta, mutta lautanen puuroa maksaa noin 10 senttiä 

Vierailija
30/59 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos te kaksi

Olette

Koko päivän

Kotona

Miksi

Syötte

Viisi kertaa

Vierailija
31/59 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jokaisen aterian hinta 1 euro per naama? On varmaan vaatimattomat tarjoilut.

Vierailija
32/59 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tyytyy syömään lanttumössöä ylikypsällä makaronilla, niin eihän sitä rahaa mene mihinkään. Siihen pari punajuurta kylkeen, että saa vitamiiniakin. Sokeriton ja mauton pulla iltapäiväkahvilla.. Pelkkä vetinen kaurapuuro aamusta ja kahvi. Illalla pari keitin pottua, ruskeakastike, 4 lihapullaa/nakkia ja punajuuria. Viikosta toiseen.

Äitini makeilee myös, ettei heillä mene ruokaan juurikaan rahaa. Ei mene, muttei he ravitsevaa ruokaa syökään ja mausta viis. Joulukuun se hullutteli ja vaihtoi lantut porkkanamössöön.

Vierailija
33/59 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä me sinkkunakin 20 € päivä kaikkiin tavallisiin elintarvikkeisin.

Vähemmälläkin varmasti onnostuisit, jot näkisit vaivaa ja viitseliäisyyttä.

Mutta onhan sekin totta yhdenhengen on suhteellisesti kalliimpaa hankkia päivittäiset ruoka ja muut tarpeet kuin kahden. 

Toki kaksikin saa menoistaan suuremmat kuin yksi plus yksi , jos on hyvin eri käsitykset vaikka nyt vain siitä mitä ja missä syödään..

- Minusta pariskunta, joka ei edes yritä syödä samaa ruokaa on useammin kaksi kämppistä kuin kaksi toisistaan välittävää ja huoltakantavaa parisuhteessa elävää. 

Sinkkumies

Vierailija
34/59 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä? 10€ teen 5 päivän ruoat itselleni.

Niin jotain makaronia ja soijarouhetta?

Juuri tein 10 litraa nakkikeittoa, ainekset maksoi alle kympin ja syön tästä melkein viikon, puuroa syön aamulla ja illalla jonkun hedelmän yleensä omenan tai banaanin.

Good for you. Mutta itse näin puutarhurina kokisin nälkäkuoleman jo parissa päivässä, energiankulutus sitä luokkaa.

Vierailija
35/59 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla menee yksin 850 € kuussa , joskus enemmänkin

Montako suuta ruokit? Ulkon lounastaminen on tosiaan 13 euroa henkilö. Käydään joskus, Kerran viikossa tuulettumassa. Se tekee kerta viikossa kuukaudessa 104 euroa. Se on vaihtelua päivän rytmiin, kun onkyse jo eläkkeellä olevasta.

Vierailija
36/59 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän sitä pärjää aika pienellä rahalla, voihan tuosta laittaa vielä paremmaksi. Aamupalaksi pelkkää puuroa, lounas makaronia ja ripaus jauhelihaa, päivälliseksi lenkkimakkaraa ja perunaa. Arvelisin, että tuosta tulee vähän yli euron.

Osa käy töissä, joten miksi pitää monet ruoat tehdä ? Muutenkin olen peruskoulun jälkeen jättänyt lounaan kokonaan pois, syön vain päivällisen 

Vierailija
37/59 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä muotijuttu tää ruoalla nuukailu nykyään on.

Vierailija
38/59 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun 7 päivän kauppalasku on n. 50 €

N59v

Vaikuttaa hyvältä. Ostanet laadukasta ruokaa.

Vierailija
39/59 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä aamupala, päiväkahvit, päivällinen+iltakahvit. Minä myös leivon itse kaikki paitsi ruisleivän. Saman verran rahaa menee meilläkin kahdelle.

Peukutin ihan sen vuoksi, että minusta tuo ruokarytmi on mielenkiintoinen. Ajattelin kokeilla samaa. Mietityttää kyllä tuo aampalan ja päiväkahvin välinen aika. Siis kuinka pitkä se on.

Vierailija
40/59 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette muista erään Kokoomuslaisen lausetta ?

"20 eurolla saa monen viikon ruoat"...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yhdeksän