Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

800 g kasviksia päivässä, käykö linssit ja pavut tähän?

Vierailija
07.01.2026 |

Niin? Ovatko ne oikeanlaisia kasviksia?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni tuo 800g täyttyy helposti. 

Aamupalalla jogurtin kanssa 250g erilaisia marjoja, osa itse poimittua/ omasta pihasta ja osa kaupasta. Päälle pähkinöitä pari rkl.

Lounaalla lihakeitto, jossa runsaasti kasviksia ja vain vähän perunaa. Lisäksi näkkileipää tai ruisleipää.

Välipalaksi omena tai banaani. 

Päivälliseksi eilistä risottoa ja wok-vihanneksia oliiviöljyssä paistettuna sekä tuore tomaatti.

Näistä tulee jo yli 800 g kasviksia eikä maksa paljoa. 

Vierailija
22/27 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä käy. Kun teet kasviksista ruokaa vaikka kaksi annosta, niin eiköhän siinä kasvissuositustavoite per vrk täyty

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

800 g on iso määrä. En joka päivä syö mitään ruokaa yhteensä niin paljoa, ellei vettäkin lasketa mukaan painoon. Mutta olen pyrkinyt siihen, että ruoasta noin 2/3 on kasviksia. Maitotuotteita, muita proteiineja ja rasvoja lisäksi, ja leipää. 

No hehheh. Pullo viiniä on jo 750g.

Vierailija
24/27 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni tuo 800g täyttyy helposti. 

Aamupalalla jogurtin kanssa 250g erilaisia marjoja, osa itse poimittua/ omasta pihasta ja osa kaupasta. Päälle pähkinöitä pari rkl.

Lounaalla lihakeitto, jossa runsaasti kasviksia ja vain vähän perunaa. Lisäksi näkkileipää tai ruisleipää.

Välipalaksi omena tai banaani. 

Päivälliseksi eilistä risottoa ja wok-vihanneksia oliiviöljyssä paistettuna sekä tuore tomaatti.

Näistä tulee jo yli 800 g kasviksia eikä maksa paljoa. 

Lisään tähän vielä: ruokiin voi myös lisätä siemeniä, linssejä ja papuja jos haluaa proteiinia ja kasvisten määräkin meinaa jäädä vajaaksi.

Vierailija
25/27 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei saakeli, onkohan tuossa yksi nolla liikaa? 800g pelkkiä kasviksia, entäs ne ruokaympyrän muut ruoka-aineet, yhteensä niistä kertyisi kilokaupalla per päivä, ei ole mitenkään realistista semmoiset määrät joka päivä!

800 grammaa kasviksia ei ole edes paljon. Itse syön kukkurallisen lautasen salaattia ja lämpimiä kasviksia lounasravintolassa heti alkajaiseksi, siinä on varmaan jo puolet päivän tavoitteesta. Sitten otan kalaa tai kasvisproteiinia ja kastiketta sen verran kuin mahaan mahtuu.

Meillä kaikilla ei ole mahdollisuutta syödä lounasravintoloissa notkuvien kasvispöytien ääressä. En ole Suomessa. Eikä kaupastakaan saa aina kaikkea. Mutta pyrin silti syömään terveellisesti. 

Vierailija
26/27 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

500 g hedelmiä ja kasviksia riittää pienikokoiselle. 

Vierailija
27/27 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei saakeli, onkohan tuossa yksi nolla liikaa? 800g pelkkiä kasviksia, entäs ne ruokaympyrän muut ruoka-aineet, yhteensä niistä kertyisi kilokaupalla per päivä, ei ole mitenkään realistista semmoiset määrät joka päivä!

800 grammaa kasviksia ei ole edes paljon. Itse syön kukkurallisen lautasen salaattia ja lämpimiä kasviksia lounasravintolassa heti alkajaiseksi, siinä on varmaan jo puolet päivän tavoitteesta. Sitten otan kalaa tai kasvisproteiinia ja kastiketta sen verran kuin mahaan mahtuu.

Meillä kaikilla ei ole mahdollisuutta syödä lounasravintoloissa notkuvien kasvispöytien ääressä. En ole Suomessa. Eikä kaupastakaan saa aina kaikkea. Mutta pyrin silti syömään terveellisesti. 

Pakasteita kai teilläkin on. Ne ovat usein hyvälaatuisia ja erittäin edullisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yhdeksän