Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puutarhamadon puremat 2026! OFFICIAL

Vierailija
07.01.2026 |

Täällä jo innokkaana kasvatellaan kevätkukkasia, mites siellä?

Kommentit (398)

Vierailija
281/398 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akileijat on jo nousemassa, vaikka viime yönäkin oli 6 astetta pakkasta. Ja aika moni muukin perenna. Täytyy käydä kaivelemassa kylmälavaa, siellä on tulossa 22 eri perennaa.

Tänään laitan maahan porkkanat, tillit, palsternakan, pinaatin ja persiljan. Kestävät hyvin pakkasta ja itävät kun oikea aika on.

Ja laitan kultavettä noille perennoille. 

Ihana kesä tulossa olen aivan täpinöissäni.

Vierailija
282/398 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään hyvä päivä nykkiä rikkakasveja pois ja kylvää palsternakka. Heitän samaan penkkiin vanhat retiisin siemenet, jos kasvavat niin kiva, mutta ei haittaa jos ei satoa tule. En ole suuri retiisin fani, yleensä annan niiden kukkia pölyttäjien iloksi ja syön sitten vasta siemenkodat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/398 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Madoilla ei ole hampaita, eivät voi purra. Tätä ketjua ei voi olla olemassa, koska se on mahdottomuus. Lääketieteen kannalta se voi olla jonkun mielisairaan harhoissa olemassa. Tai toisessa ulottuvuudessa, normaali-ihmisen ulottumattomiudessa. Filosofiassa tätä voi pohtia.  Sananmukaisesti Mieletön ketjun nimi.

Vierailija
284/398 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Akileijat on jo nousemassa, vaikka viime yönäkin oli 6 astetta pakkasta. Ja aika moni muukin perenna. Täytyy käydä kaivelemassa kylmälavaa, siellä on tulossa 22 eri perennaa.

Tänään laitan maahan porkkanat, tillit, palsternakan, pinaatin ja persiljan. Kestävät hyvin pakkasta ja itävät kun oikea aika on.

Ai voi laittaa jo persiljaa? Kiitti vinkistä!

Vierailija
285/398 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Madoilla ei ole hampaita, eivät voi purra. Tätä ketjua ei voi olla olemassa, koska se on mahdottomuus. Lääketieteen kannalta se voi olla jonkun mielisairaan harhoissa olemassa. Tai toisessa ulottuvuudessa, normaali-ihmisen ulottumattomiudessa. Filosofiassa tätä voi pohtia.  Sananmukaisesti Mieletön ketjun nimi.

Arvelisin, että on ihan huumoria... Jota tällä palstalla ei tunnetusti ole.

Vierailija
286/398 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mansikanlehdet ovat tulleet näkyviin. Ruusuista ilmeisesti paleltui ainakin yksi.

Vierailija
287/398 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime syksynä istutin mökille laukkoja ja pioneja, ei viikonloppuna vielä näkynyt mitään (lounais-rannikolla). Toivottavasti ne vielä nousee, eikä myyrät tai muut eläimet oo käyneet mylläämässä. 🤞🏻Edellisenä vuonna scillojen sipulit oli kyllä itäneet, mutta pupu (oletettavasti) oli käynyt syömässä kaikki varret poikki.

Taimikasvatuksessa kaupungissa on kesäkurpitsaa, okraa, paprikaa ja tomaattia. Kesäkurpitsoissa ainakin voimakkaat alut! 

Aina keväällä nousee tämä uusi optimismi ja into, ja edelliset epäonnistumiset unohtuu. 😄

Vierailija
288/398 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 10 astetta partsilla, saan kasveja ulos, jee!

Vierailija
289/398 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viime syksynä istutin mökille laukkoja ja pioneja, ei viikonloppuna vielä näkynyt mitään (lounais-rannikolla). Toivottavasti ne vielä nousee, eikä myyrät tai muut eläimet oo käyneet mylläämässä. 🤞🏻Edellisenä vuonna scillojen sipulit oli kyllä itäneet, mutta pupu (oletettavasti) oli käynyt syömässä kaikki varret poikki.

Taimikasvatuksessa kaupungissa on kesäkurpitsaa, okraa, paprikaa ja tomaattia. Kesäkurpitsoissa ainakin voimakkaat alut! 

Aina keväällä nousee tämä uusi optimismi ja into, ja edelliset epäonnistumiset unohtuu. 😄

Se on se aurinko :D

Vierailija
290/398 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on parvekkeella + 18 ja olen roudannut kaikki kasvit sinne ulkoilemaan :D

Vierailija
291/398 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai voi laittaa jo persiljaa? Kiitti vinkistä!

persilja on helpoin laittaa kun ostaa kaupasta sellaisen kasvupaakussa olevan ja istuttaa sen, se kestää monta vuotta uusiutuen itsestään, jos kulutus on suurta tai haluaa pakkaseen talveksi, niin voi toki ostaa useampiakin  ja istuttaa se syöty tynkä maahan, ruohosipuli samoin sekä viinisuolaheinä. Tarkoitan niitä mitä myydään ruokaosastoilla, en puutarhaosastoilla myytävää.

Vierailija
292/398 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites ranskalainen parveke? Onko joku onnistunut. kasvattamaan jotain? 

Vierailija
293/398 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun jaksais odottaa vielä viikon, ennenkuin laittaa seuraavaa erää kasvamaan. Toukokuussa saa varmaan ulos jo nekin, jotka eivät säily hengissä sisällä. Ainakin kaikki lähteet ovat ennustaneet lämmintä kevättä.

Vierailija
294/398 |
13.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jee!!! Ensimmäiset 4 tulppaania pilkistävät maasta!

Vierailija
295/398 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli sata tötteröä näkyvissä <3 Se olisi minulle kukkaennätys :D Laitoin kaupan mehiläisbaarin lisäksi, kun sekopäiset pörriäiset lähtivät jo liikkeelle. En myllännyt yhtään, ne vain heräsivät.

Vierailija
296/398 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako munakoisot laittaa jo?

Vierailija
297/398 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yli sata tötteröä näkyvissä <3 Se olisi minulle kukkaennätys :D Laitoin kaupan mehiläisbaarin lisäksi, kun sekopäiset pörriäiset lähtivät jo liikkeelle. En myllännyt yhtään, ne vain heräsivät.

Onko kimalaiset nyt noin kuukauden etuajassa?

Vierailija
298/398 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan kasvattanut laventelia siemenestä? Vinkkejä? Olen kokeillut kolmesti ilman tulosta.

Vierailija
299/398 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kukaan kasvattanut laventelia siemenestä? Vinkkejä? Olen kokeillut kolmesti ilman tulosta.

Hankala. Tarttee kylmäkäsittelyn.

Vierailija
300/398 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hankala. Tarttee kylmäkäsittelyn.

Kiitti vinkistä. Laitankin heti siemenet jääkaappiin :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi neljä