Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puutarhamadon puremat 2026! OFFICIAL

Vierailija
07.01.2026 |

Täällä jo innokkaana kasvatellaan kevätkukkasia, mites siellä?

Kommentit (293)

Vierailija
281/293 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä puutarhamato vällymadon kaltainen, mutta ulkona sekstaileva?  Vielä on liian kylmää ulkona rakastelulle, mutta pian saa puutarhamato kyytiä. 

Vierailija
282/293 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertoisko joku tyhmälle miten saadaan köynnöskavia istutettua lisää? Olen ymmärtänyt, että pitää katkaista köynnöksestä pätkä ja käydä tökkäämässä se johonkin toinen pää upoksiin. Tein niin, ja se kesti 3 vuotta alkaa kasvaa yhtään. Ilmeisesti se käytti sen ajan juurien virittämiseen ennen kuin alkoi kasvaa muuten. Mutta onko siihen mitään nopeampaa tapaa? Jotkut noista näyttää levinneen pääköynnöksestä maata pitkin ja siellä on juurtuneita kohtia välissä. Mietin, että katkaisen ennen sitä juurtunutta kohtaa ja kaivan koko juurtuneen osan juurineen ylös ja siirrän johonkin. Silloin sillä on jo ne juuret. Vaan toimiiko?

Kerrotko mistä köynnöksestä on kyse?

Jokaisella lajilla tahtoo olla erilaiset lisäämistavat.

Mulle opetettiin koulussa lisääntyminen ja ahkerasti olen harjoitellut ensin itsekseni ja nyttemmin partnerin kanssa. Kysy vaan rohkeasti!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/293 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä puutarhamato vällymadon kaltainen, mutta ulkona sekstaileva?  Vielä on liian kylmää ulkona rakastelulle, mutta pian saa puutarhamato kyytiä. 

Vähän on kyllä väheksyvä nimitys, tuo mato. Mä sanoisin että puutarhakäärme tai anakonda. 

Vierailija
284/293 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän on kyllä väheksyvä nimitys, tuo mato. Mä sanoisin että puutarhakäärme tai anakonda. 

Kamalaa, että se on purrut teitä. Mulla vaan sylkee lopuksi. Tai oksentaa, jos on pitkä tauko edellisestä puutarhan hoidosta.

Vierailija
285/293 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akileijat on jo nousemassa, vaikka viime yönäkin oli 6 astetta pakkasta. Ja aika moni muukin perenna. Täytyy käydä kaivelemassa kylmälavaa, siellä on tulossa 22 eri perennaa.

Tänään laitan maahan porkkanat, tillit, palsternakan, pinaatin ja persiljan. Kestävät hyvin pakkasta ja itävät kun oikea aika on.

Ja laitan kultavettä noille perennoille. 

Ihana kesä tulossa olen aivan täpinöissäni.

Vierailija
286/293 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään hyvä päivä nykkiä rikkakasveja pois ja kylvää palsternakka. Heitän samaan penkkiin vanhat retiisin siemenet, jos kasvavat niin kiva, mutta ei haittaa jos ei satoa tule. En ole suuri retiisin fani, yleensä annan niiden kukkia pölyttäjien iloksi ja syön sitten vasta siemenkodat.

Vierailija
287/293 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Madoilla ei ole hampaita, eivät voi purra. Tätä ketjua ei voi olla olemassa, koska se on mahdottomuus. Lääketieteen kannalta se voi olla jonkun mielisairaan harhoissa olemassa. Tai toisessa ulottuvuudessa, normaali-ihmisen ulottumattomiudessa. Filosofiassa tätä voi pohtia.  Sananmukaisesti Mieletön ketjun nimi.

Vierailija
288/293 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Akileijat on jo nousemassa, vaikka viime yönäkin oli 6 astetta pakkasta. Ja aika moni muukin perenna. Täytyy käydä kaivelemassa kylmälavaa, siellä on tulossa 22 eri perennaa.

Tänään laitan maahan porkkanat, tillit, palsternakan, pinaatin ja persiljan. Kestävät hyvin pakkasta ja itävät kun oikea aika on.

Ja laitan kultavettä noille perennoille. 

Ihana kesä tulossa olen aivan täpinöissäni.

Ai voi laittaa jo persiljaa? Kiitti vinkistä!

Vierailija
289/293 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Madoilla ei ole hampaita, eivät voi purra. Tätä ketjua ei voi olla olemassa, koska se on mahdottomuus. Lääketieteen kannalta se voi olla jonkun mielisairaan harhoissa olemassa. Tai toisessa ulottuvuudessa, normaali-ihmisen ulottumattomiudessa. Filosofiassa tätä voi pohtia.  Sananmukaisesti Mieletön ketjun nimi.

Arvelisin, että on ihan huumoria... Jota tällä palstalla ei tunnetusti ole.

Vierailija
290/293 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mansikanlehdet ovat tulleet näkyviin. Ruusuista ilmeisesti paleltui ainakin yksi.

Vierailija
291/293 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime syksynä istutin mökille laukkoja ja pioneja, ei viikonloppuna vielä näkynyt mitään (lounais-rannikolla). Toivottavasti ne vielä nousee, eikä myyrät tai muut eläimet oo käyneet mylläämässä. 🤞🏻Edellisenä vuonna scillojen sipulit oli kyllä itäneet, mutta pupu (oletettavasti) oli käynyt syömässä kaikki varret poikki.

Taimikasvatuksessa kaupungissa on kesäkurpitsaa, okraa, paprikaa ja tomaattia. Kesäkurpitsoissa ainakin voimakkaat alut! 

Aina keväällä nousee tämä uusi optimismi ja into, ja edelliset epäonnistumiset unohtuu. 😄

Vierailija
292/293 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 10 astetta partsilla, saan kasveja ulos, jee!

Vierailija
293/293 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viime syksynä istutin mökille laukkoja ja pioneja, ei viikonloppuna vielä näkynyt mitään (lounais-rannikolla). Toivottavasti ne vielä nousee, eikä myyrät tai muut eläimet oo käyneet mylläämässä. 🤞🏻Edellisenä vuonna scillojen sipulit oli kyllä itäneet, mutta pupu (oletettavasti) oli käynyt syömässä kaikki varret poikki.

Taimikasvatuksessa kaupungissa on kesäkurpitsaa, okraa, paprikaa ja tomaattia. Kesäkurpitsoissa ainakin voimakkaat alut! 

Aina keväällä nousee tämä uusi optimismi ja into, ja edelliset epäonnistumiset unohtuu. 😄

Se on se aurinko :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kahdeksan