Mennyt 7kk juomatta alkohoolia , vuosien käyttö takana.
En ala koskaan kellekään saarnaan viinakset varoista..haluan vain sanoa että en koskaan ole voinut näin hyvin.. kokeilkaa., se ei ole niin vaikeaa mitä yleisesti luullaan.
Kommentit (26)
Onneksi onkin helppoa olla juomatta. Kaikilla ei ole niin ruusuisesti.
Mikä täysraittiudessa on parempaa kuin kohtuukäytössä?
Olet vahva ihminen. Kaikki ei pysty tuohon.
Minä vaihdoin keskioluen 0% olueen ..maistuu paremmalta eikä ole veroja
Hienoa! Minulla taitaa olla alkoholismitaipumusta, olen itsekin lopettanut muutama kuukausi sitten käytön kokonaan. Koska kohtuujuominen ei ole minulle mahdollista, haluan minimoida terveystuhot. Itse täytyy tosiaan löytää tie raittiuteen.
Vierailija kirjoitti:
Ei mikään ja tuntuu jonkin sortin ongelmalta jos ei mitään voi koskaan ottaa.
Huonot perustelut, mutta niinhän näissä keksityissä tarinoissa aina on.
Vierailija kirjoitti:
Olen melko 100varma että ihan kaikki pystyy jos vain sitä oikeasti itse haluaa. Toki se yleensä vaatii melko isoja muutoksia ja esim entinen kaveripiiri kannattaa unohtaa kokonaan mutta lopulta se kuitenkin on vain itsestä ja omasta tahdonvoimasta kiinni.
Sama juttu on röökinpolton kanssa. Se lopettaminen ei yleensä onnistu jos joku käskee / lyö vetoa / tekee uudenvuodenlupauksen muiden mukana jne missä se tahtotila ei ole aidosti oma ja lähde itsestä. Sen sijaan kun oikeasti ei enää halua polttaa niin se lopettaminen on jopa helpompaa kuin aikanaan se aloittaminen.
nim kokemusta on
Vierailija kirjoitti:
Hienoa! Minulla taitaa olla alkoholismitaipumusta, olen itsekin lopettanut muutama kuukausi sitten käytön kokonaan. Koska kohtuujuominen ei ole minulle mahdollista, haluan minimoida terveystuhot. Itse täytyy tosiaan löytää tie raittiuteen.
Tuo on harmi, että niin monelle kohtuujuominen on poissuljettu vaihtoehto. Niin itsellenikin. Tietenkin tämä täysraittius on parempi kuin se aiempi kännäily, mutta olisi mukavaa ottaa joskus se saunakalja tai hyvässä seurassa lasillinen - kaksi. Siis just se pieni sievä ja that's it.
Mulla raittiutta on takana pian 15 vuotta ja ensi alkuun tämä ei haitannut ollenkaan, mutta parin viime vuoden aikana se on alkanut harmittamaan. Mitään riskiä en kuitenkaan uskalla ottaa, joten tämä ketutus on vain siedettävä.
Vierailija kirjoitti:
On se paljon parempaa silloin kun kaikilta ei onnistu se kohtuukäyttö.
Ennemmin olen kokonaan ilman kun otan sen riskin ettei se pysy kohtuudessa kun on aiemmin nähty.
Vierailija kirjoitti:
Minä vaihdoin keskioluen 0% olueen ..maistuu paremmalta eikä ole veroja
Ei ole veroja, mutta Suomessa hinta on silti sama kuin verollisessa tuotteessa. Liittyykö mitenkään kaupan duopoliin?
Kansanterveyttä edistävän Alkon valikoimat puolestaan ovat lähinnä surkeita.
Osapuolet puhuvat paljon hymyssä suin, mutta tekojen aikaan loistavat poissaoloillaan. Vain lompakkosi sisältö kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on harmi, että niin monelle kohtuujuominen on poissuljettu vaihtoehto. Niin itsellenikin. Tietenkin tämä täysraittius on parempi kuin se aiempi kännäily, mutta olisi mukavaa ottaa joskus se saunakalja tai hyvässä seurassa lasillinen - kaksi. Siis just se pieni sievä ja that's it.
Mulla raittiutta on takana pian 15 vuotta ja ensi alkuun tämä ei haitannut ollenkaan, mutta parin viime vuoden aikana se on alkanut harmittamaan. Mitään riskiä en kuitenkaan uskalla ottaa, joten tämä ketutus on vain siedettävä.
Mä onnistuin muuttumaan kohtuu käyttäjäksi. Olen tyytyväinen. Harvoin tulee siis enää otettua ja kunnon humalaan en juo.
Vierailija kirjoitti:
Kohtuujuominen on täysin mahdollista. Se ei vaan kiinnosta muuttuneiden makutottumuksien takia. Ruuanlaitossa tulee toisinaan tehtyä kastikkeita ja muuta, joiden reseptitikka sisältää alkoholijuomia. Niitä maistaessa ei tee mieli juoda niitä enää. Siitä huolimatta ne sopivat ruoanlaittoon hyvin.
Miksi aloittaja kirjoittaa kuin kehitysvammainen?
Munä lopetin kokonaan nelisen vuotta sitten. Elämäni paras päätös. Join joka perjantai pullon viiniä, ei koskaan enemmän, eikä muina päivinä. Kun lopetin, tuntui että sain koko elämäni hallintaan ja terveys parani huimasti.
Nyt olen normaalipainoinen ja liikun säännöllisesti. Ennen olin mielestäni masentunut, nyt voin hyvin. Ja saarnaa raittiutta, jokainen tekee sen suhteen omat päätökset. Joskus mietin itsekseni, että voi kun ihmiset tietäisi, miten hyvin elämä on kokonaan ilman alkoholia. Onneksi hiffasin sen suht nuorena
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen melko 100varma että ihan kaikki pystyy jos vain sitä oikeasti itse haluaa. Toki se yleensä vaatii melko isoja muutoksia ja esim entinen kaveripiiri kannattaa unohtaa kokonaan mutta lopulta se kuitenkin on vain itsestä ja omasta tahdonvoimasta kiinni.
Sama juttu on röökinpolton kanssa. Se lopettaminen ei yleensä onnistu jos joku käskee / lyö vetoa / tekee uudenvuodenlupauksen muiden mukana jne missä se tahtotila ei ole aidosti oma ja lähde itsestä. Sen sijaan kun oikeasti ei enää halua polttaa niin se lopettaminen on jopa helpompaa kuin aikanaan se aloittaminen.
nim kokemusta on
Ei se tupakoinnin lopettaminen ole helppoa. Itselläni oli vierotusoireita ja kymmen vuoden jälkeenkin tulee tupakan hajusta himo. Kyllä minulle se lopetus oli ihan maanista. Onneksi oli urakkajakso töissä. Niin pystyi tekemään töitä kaikki vapaat ajat. Itse en juuri polttanut ravintolassa (siihen aikaan sai polttaa), koska ilman nikotiini riitti minulle. Mutta aamulla ensimmäisenä tupakka , ennen mutään kahvia tai muuta. Mutta onnistui se. 3 viikkoa, 3 kk ja 3 vuotta. Siinä minun jaksotus. 3 viikkoa oli fyysistä lihasten krappailua ja päänsaärkyä ja pahoinvointia ja unetyomuutta yms. En muista enää. 3 kk oli sinnittelyä. 3 vuoden jälkeen tunsin olevani erosta tupakasta.
Alkoholin käytössä negatiiviset vaikutukset voimistuu pikkuhiljaa ja jättää lopulta positiiviset vaikutukset varjoonsa. Muutos tapahtuu yleensä pikkuhiljaa. Joillan se tosin on niin jo ensi ryypystä. Olen itse kohtuukäyttäjä mutta tunnen että joku raja on nyt ylitetty joten vältän alkoholia.
Ota olut sen kunniaksi.