Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystävyys on nykyään vaikeaa, kun ystävä haluaa puhua vaikeuksistaan ja itse taas

Vierailija
06.01.2026 |

mieluummin vetäydyn yksinäisyyteen hankalina aikoina ja huomaan ettei itsellä ole myöskään voimia silloin kuunnella toisen murheita.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä ole pakko kuunnella, voi sanoa että itselläni on vaikeaa myös juuri nyt. 

Vierailija
2/10 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä ole pakko kuunnella, voi sanoa että itselläni on vaikeaa myös juuri nyt. 

Olen sanonutkin, ja tuntuu että tämä nyt vähän hiertää tilannetta. Tämä ystävyys ei näköjään toimi silloin kun molemmilla on vaikeaa. Ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet oikeasti on vailla kuuntelijaa. Se että pystyisi puhua jollekin helpottaisi oloa. 

Vierailija
4/10 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet oikeasti on vailla kuuntelijaa. Se että pystyisi puhua jollekin helpottaisi oloa. 

Ymmärrän, mutta olemme tässä suhteessa liian erilaisia. Itse kaipaan vaan rauhaa. Ja nyt on ollut tilanne että molemmilla ollut vaikeaa, ja siksi tämä ei ole toiminut.

Vierailija
5/10 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samanlaisessa tilanteessa. Minä vatvon yksinäni ja ystäväni puhuu. Kuuntelen kyllä, mutta olen asettanut rajat sille. Vain siten jaksan tukea ystävääni.

Vierailija
6/10 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata pitää tollasia suhteita yllä. Tuollaisille energiavampyyreille ei lopulta mikään riitä, eikä siltä tule ikinä löytymään empatiaa sulle.

Vierailija
7/10 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos itselläni vaikeaa, ystävä asettaa rajan, ei halua kuunnella. Hänellä on liian vaikeaa, liian väsynyt, liian kiire. Kun hänellä on vaikeaa, hyvin usein, hän vyöryttää kaiken päälleni. Puheluita, viestejä, analyysia analyysin perään. Tällainen vastavuoroinen ystävyys.

Vierailija
8/10 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppo ratkaisu: katkaise välit tai sitten katkaise välit väliaikaisesti kunnes molemmilla menee taas hyvin.

Vierailija
9/10 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos seurustelukumppani on tuollainen? 

Vierailija
10/10 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä jos seurustelukumppani on tuollainen? 

Silloin tietysti pitää kestää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kahdeksan