Miksei puoliso voi ulkoilla lasten kanssa yksin?
Aina oletetaan minun lähtevän mukaan. Lähestulkoon kaikki pitäs aina tehdä niin että ollaan kaikki. Vaikeuttaa siivoomista sun muuta kun aina ulkoilut pitäs tapahtua koko porukalla. Jos sanon etten lähde mukaan niin vedetään hernettä nenään. Onko tää nyt ihan normaalia?
Kommentit (20)
Onko lapset siis pelkästään sinun vai yhteisiä? Teetkö sinä lasten kanssa asioita ilman puolisoa?
En tiedä. Olen tehnyt niin kauan asiat aina yksin, etten tiedä muusta.
-2 teinin äiti
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä helpoin olisi kysyä häneltä, miksi hänellä on sellainen olo, että ei voi ulkoilla lasten kanssa yksin.
On kuulemma epäreilua, kun makaan sohvalla ja katson tvtä. Enkä edes tee niin. Nytkin kun riidan kanssa ulos lähtivät, olen kuvaillut myytävää tavaraa ja purkanut joulun pois.
Mutta tää on kaikessa, aina pitää molempien mennä tai riita tulee. Itse jos menen yksin lasten kanssa niin en ikinä ole suuttunut tai alkanut vänkäämään mitään.
Kysy seuraavalla kerralla jo valmiiksi että kumpi siivoaa asiat x ja y ja toinen menee sitten lasten kanssa ulos.
Ja onhan ulkona joskus kiva olla yhdessä ja jutella samalla kun vahtii lasten leikkimistä jne.
Ja tietysti jos monta pientä ja menee lasten kanssa luistelemaan/hiihtämään niin onhan se helpompaa kun kaksi aikuista mukana.
No miksette sitten ulkoile yhdessä ja siivoa yhdessä? Tai menet ulos ja puoliso siivoaa? Ongelma on kommunikoinnissa jos tuostakin saatte riitaa aikaseks. Sitähän ne lapset oppii sitten.
Toki yhdessäkin on kivaa ja paljon tehdään. Tuntuu vaan, että toinen ei saa mitään aikaan jos ei sovita et nyt lähdemme kaikki. Ja sitten kun olen tekemässäkin muuta kuten siivoan niin hän sanoo että nyt me lähdetään ulos.
Ja kato mä siivoon sillon kun perhe on kotona. Oppivat muuten että talo maagisesti siistiintyy kun ovat poissa. Ei. Imuroin sillon kun ovat täällä, että perse pois sohvalta. Jalat ylös. Vie sukat pois, nosta laukkusi jne.
No saithan jo vastauksen siltä puolisoltasi. Se on kade. Eli jos hän jää kotiin sisään niin makaa katsomassa telkkua. Olettaa että toimit samalla tavalla. Kokee lasten kanssa ulkoilun rangaistuksena verrattuna siihen että saa sisällä olla telkulla. Ja vaikka et katsoisi telkkua niin selkeästi kokee sen rangaistuksena joutua olemaan ilman sinua lasten kanssa ulkona.
Kommunikointi on meillä iso ongelma, en tiedä mitä sille pitäisi tehdä. Puolisolle ei saa sanoa mitään mihinkään tai hän hermostuu aina heti. Häneltä puuttuu joku suodatin.
Vierailija kirjoitti:
No saithan jo vastauksen siltä puolisoltasi. Se on kade. Eli jos hän jää kotiin sisään niin makaa katsomassa telkkua. Olettaa että toimit samalla tavalla. Kokee lasten kanssa ulkoilun rangaistuksena verrattuna siihen että saa sisällä olla telkulla. Ja vaikka et katsoisi telkkua niin selkeästi kokee sen rangaistuksena joutua olemaan ilman sinua lasten kanssa ulkona.
Sitä kateutta se kait on, mutta en vaan ymmärrä. On se lapsi hänenkin joten miksi kaikki vastuu pitää jatkuvasti hoitaa yhdessä? Ja omaa aikaa ei saisi olla, edes siivoomiseen niin ettei lapsi roiku kimpussa.
Musta oli ihanaa, kun mies otti muksut ja lähtivät ulkoilemaan. Sain sitten pötkötellä, ehkä otta tirsat tai kuunnella musaa tai ihan mitä vaan. Se oli nimenomaan mun aikaa silloin, eikä mitään epäreiluutta.
Siivottiin yhdessä ja ulkoiltiinkin, mutta pari kertaa viikossa sain jäädä yksin kotiin. Mun mielenterveyteni vaati sitä.
Jos mies on yksin lasten kanssa, niin luullaan pedofiiliksi ja joku saattaa jopa soittaa poliisit, näinkin on käynyt.
Voi olla, että puolisosi odottaa parisuhteelta enemmän yhteistä aikaa, ja tarvitsee sitä. Hän voi kokea että torjut hänet kun torjut yhteisen ulkoilun.
Meidän perheessä juurikin tuetaan toisten jaksamista järjestämällä omaa aikaa yksin kotona, eli onneksi suhtaudumme asiaan samoin. Kääntöpuoli on, että teemme harvoin asioita koko porukalla - kyllä minä sitäkin kaipaisin, mutta oma aika on tässä elämäntilanteessa nyt tärkeämpää.
Koska jos lapset on mukana niin silloin ei ole yksin.
Vierailija kirjoitti:
Ja kato mä siivoon sillon kun perhe on kotona. Oppivat muuten että talo maagisesti siistiintyy kun ovat poissa. Ei. Imuroin sillon kun ovat täällä, että perse pois sohvalta. Jalat ylös. Vie sukat pois, nosta laukkusi jne.
Tuollaisen raivosiivoojaäidin vuoksi minä stressaan vielä yli nelikymppisenä, kun joku imuroi, täyttää tiskikonetta tms. Sen vuoksi siivoan mielummin yksin, kuulokkeet korvilla. Minulle imurointi ja tiskien laitto jonkun muun tekemänä kuulostaa aggressiiviselta.
Vierailija kirjoitti:
Jos mies on yksin lasten kanssa, niin luullaan pedofiiliksi ja joku saattaa jopa soittaa poliisit, näinkin on käynyt.
Juuri näin
Jos kokee, ettei pysty yksin vastaamaan lasten turvallisuudesta ulkona, jos ovat kovin villejä.
Vierailija kirjoitti:
Jos kokee, ettei pysty yksin vastaamaan lasten turvallisuudesta ulkona, jos ovat kovin villejä.
Ei niitä villejä ole pakko vapaaksi laskea jos turvallisuus epäilyttää.
Mun mielestä helpoin olisi kysyä häneltä, miksi hänellä on sellainen olo, että ei voi ulkoilla lasten kanssa yksin.