Epäsuosittu mielipide, mutta jos olisin grönlantilainen, kuuluisin paljon mieluummin USAan kuin Tanskaan
Tanska ei ole pitänyt grönlantilaisista hyvää huolta.
Kommentit (114)
Mitä USAn MAGA-persut edellä, sitä Suomen persut kuuliaisena pian perässä.
Nyt kiitellään sitä, että USA pyrkii rosvoamaan Grönlannin. Kohta varmaan jo tähyillään josko löytyisi itsellekin jotain, vaikka vain autonominen Ahvenanmaa.
Jenkit ajoi aikoinaan intiaanit reservaattiin. Trumpista tuli kuin Putin
Kuka hullu haluaisi Usaan kuulua Tanskan sijasta, oot varmaan trolli.
Parempi kun et grönlantilaisena huutele mitään, kun et ole.
oujee, suunitelmat hahmottuu ja mistään ryssssäntrollin jankkaamasta valtaamisesta ei ole kyse, tässä alkupalat,
https://x.com/Maks_NAFO_FELLA/status/2008460002835522032?ref_src=twsrc%…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en malta odottaa vasemmistolaisten itkua, kun presidentti Trump vapauttaa gröönlantilaiset norjalaisten kolonialismilta.
N31
Itse asiassa norjalaiset asuivat Grönlannissa ennen kuin inuitit tulivat sinne.
Grönlanti kuului norjalle ja tanskalle, mutta norja luopui siitä ja tanskalle jäi grönlanti.
Varsinkin Jenkkilän terveydenhuolto ja koulutus ovat huippulaadukkaita ja edullisia. Eiku..
Et kuuluisi.Tanska on pumpannut isot rahat Grönlantiin on joka olisi ilman tätä köyhä kehitysmaa.Usalta ei tukia heruisi.
Helppoahan täältä on mielIpiteitä huudella. Mä haluaisin että Suomi kuuluis Ruotsille.
Itse haikalisin grönlantilaisena Kanadaan. On niin lähellä sitä, että melkein voisi sillan rakentaa taiainakin jonkun säännöllisen autolauttayhteyden. Samalla olisi hyvä näpäytys Trumpille. No Kanada voisi liittyä EU:hun samalla.
Miksi eivät ole itsenäisiä? Kyllä kai sellaisella reilun viidenkymmenen tuhannen asukkaalla olisi jotain sanottavaa maansa asioista kuin jollakin keskieurooppalaisella kolonnialistisella valtiolla.
Tanska ei tuone Grönlannille MITÄÄN talouskasvua
Minusta paras olisi että Grönlanti olisi itsenäinen, mutta tekisi fiksua kauppaa USAn kanssa! Tanska ei ole saanut Grönlannin taloutta kasvamaan!