Miksi yrittäjyys keskustelukin poistettiin? Erittäin hyviä vinkkejä työnsaamiseen
Erittäin hyviä kommentteja yrittäjiltä miten saat töitä kun tarjoat työtä yrittäjänä ja tienaat näin moninkertaisesti.
Kommentit (37)
Joku kommentoi työosuuskunnasta. Hönhän ei voi tietää työnantajan kuluja joissa palkka on hyvin pieni osa kuluja. Yrittäjällä itsellään ei näitä kuluja ole, vasta kun palkkaat jonkun.
Työttömät eivät halua hyviä vinkkejä. He haluavat marista ja vältellä töitä.
Tää vassarimedian alusta, siksi! Heidän halunsa on sama kuin etunsa: ihmisten pitäminen surkeina pelkureina
Ja yrittäjänä töitä kannattaa tarjota myös nykyiselle työnantajalla. Saat moninkertaisen palkan ja silti ta säästää valtavasti rahaa.
Tee liiketoimintasuunnitelma, hanki rahoitus itse tai lainaa, hanki vermeet ja aloita. Näin minä aloitin
Vierailija kirjoitti:
Tee liiketoimintasuunnitelma, hanki rahoitus itse tai lainaa, hanki vermeet ja aloita. Näin minä aloitin
Ja vain kahden vuoden kokemus koulun jälkeen alla
Vierailija kirjoitti:
Mutta jos ei halua ostaa mitään niin mitä vaan työtä voi tehdä yrittäjänä, ihan mitä vain. Mikään muu ei muutu kuin tapa miten raha liikkuu. Vielä enemmän toki tienaat kun et mene kenenkään alaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Joku kommentoi työosuuskunnasta. Hönhän ei voi tietää työnantajan kuluja joissa palkka on hyvin pieni osa kuluja. Yrittäjällä itsellään ei näitä kuluja ole, vasta kun palkkaat jonkun.
Työosuuskunta on yritys, joka maksaa samat työllistämisen sivukulut kuin muutkin yritykset. Ne sivukulut otetaan siitä mitä työntekijä laskuttaa asiakkaalta. Kulut ovat aivan samat kuin osakeyhtiöllä ja muillakin yritysmuodoilla.
Sen lisäksi siitä samasta summasta maksetaan osuuskunnalle ja maksetaan työntekijän omat sivukulut. Se mitä siitä jää, maksetaan palkkana työntekijälle.
Voit tehdä vaikka kaupan kassan töitä yrittäjänä, tai sairaanhoitajan, siivoojan, ihan mitä vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työosuuskunta on yritys, joka maksaa samat työllistämisen sivukulut kuin muutkin yritykset. Ne sivukulut otetaan siitä mitä työntekijä laskuttaa asiakkaalta. Kulut ovat aivan samat kuin osakeyhtiöllä ja muillakin yritysmuodoilla.
Sen lisäksi siitä samasta summasta maksetaan osuuskunnalle ja maksetaan työntekijän omat sivukulut. Se mitä siitä jää, maksetaan palkkana työntekijälle.
Et siis tajua ollenkaan jos olet ta niin maksat työntekijän eläkekulut (työntekijä maksaa vain hyvin pienen osan), työterveyspalvelut on äärimmäisen kalliit ja pakolliset, kuluja on äärimmäisen paljon. Sinun tilanne ja sinun maksut ei liity mitenkään työnantajan lakisääteisiin kuluihin.
Vierailija kirjoitti:
Työtön ei saa lainaa. Yrittäjiä on joka alalla niin paljon ettei kannata, entisetkin joutuvat lopettamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työtön ei saa lainaa. Yrittäjiä on joka alalla niin paljon ettei kannata, entisetkin joutuvat lopettamaan.
Mitäön lainoja ei tarvitse ottaa. Teet vain sen saman työn kuin työntekijä tekisi, vain maksutapa muuttuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja vain kahden vuoden kokemus koulun jälkeen alla
Mä ostaisin pakun ja vermeet vaikka käteisellä, jos ois vähänkään luottoa, että hommia sais. Mutta kun alan kokemusta on vain pula-amiksen ja yhden kesätyön verran, niin eipä taida tointaa yrittää, ei varsinkaan nyt kun ala on pohjamudissa jo valmiiksi.
Joten, pyyhin perseeni aiemman ammattini tutkintopapereilla ja opiskelen taas uuden tutkinnon. Yhtä tyhjän kanssa...
Vierailija kirjoitti:
Voit tehdä vaikka kaupan kassan töitä yrittäjänä, tai sairaanhoitajan, siivoojan, ihan mitä vaan.
Enpä ole koskaan kuullut kenenkään työskentelevän kaupan kassalla itsenäisenä yrittäjänä.
Täältä häviää keskusteluja ihan arvalla. Tarpeeksi monta ilmiantoa, niin sinne meni. Ihan sama kuinka asiallinen tai asiaton se on. Pidemmät ketjut säilyy paremmin. Niile on varmaan eri säännöt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäön lainoja ei tarvitse ottaa. Teet vain sen saman työn kuin työntekijä tekisi, vain maksutapa muuttuu.
Minkä saman työn?
https://www.uusisuomi.fi/uutiset/a/31e46154-1232-4a5d-8da8-cfa622362005
Jos tulis perustulo, alkaisin heti markkinoimaan kevytyrittäjänä työtäni! Nyt kun saatetaan jo pelkkien selvitysten perusteella leimata yrittäjäksi ja viedä ne vähätkin tuet mitä saa, en uskalla, kun ei ole mitään varmuutta että yhtään ainutta työkeikkaa saisi.
Vierailija kirjoitti:
Täältä häviää keskusteluja ihan arvalla. Tarpeeksi monta ilmiantoa, niin sinne meni. Ihan sama kuinka asiallinen tai asiaton se on. Pidemmät ketjut säilyy paremmin. Niile on varmaan eri säännöt.
Siksi pitääkin tehdä moooooonta aloitusta samasta asiasta, että se 1% niistä säilyy.
Vierailija kirjoitti:
https://www.uusisuomi.fi/uutiset/a/31e46154-1232-4a5d-8da8-cfa622362005
Jos tulis perustulo, alkaisin heti markkinoimaan kevytyrittäjänä työtäni! Nyt kun saatetaan jo pelkkien selvitysten perusteella leimata yrittäjäksi ja viedä ne vähätkin tuet mitä saa, en uskalla, kun ei ole mitään varmuutta että yhtään ainutta työkeikkaa saisi.
+ jos yrityksesi on kannattamaton, niinkuin alussa saattaa olla. Pitäisi niinku heti keksiä sellainen, että rahaa tulvii sisään, muuten ei kannata alkaa byrokratiaan. Ja tuet lähtee.
Halutaanko että ihmiset oysyy työttöminä vaikka työvoimapula on valtava mutta ei ole mahdollisuutta yrityksillä palkata työntekijöitä. Sen sijaan yrittäjänä työtätekeviä palkataan ja hyvällä hinnalla.