Sairaiuskulut vähennetty
Sairailla on todella paljon kuluja, joita ei oteta huomioon. Lääkekuluihin kelpaa vain pieni osa lääkkeistä, apuvälineet, taksimatkat(jos pakko) jne. Kuluja on paljon, mutta kaikkea ihmiselle turhaa hömppää korvataan. Iso vääryys tehty sairaille.
Kommentit (3)
Vierailija kirjoitti:
Apuvälineet saa ilmaiseksi lainaan apuvälinelainaamosta. Taksimatkat ovat aluksi 25 €/matka (yhteen suuntaan), mutta ilmaisia sen jälkeen, kun vuosikatto tulee täyteen.
Se on kyllä totta, että kaikki käytännössä välttämättömät lääkkeet eivät ole korvattavia. Olen edunvalvoja, ja yhtenä vuonna päämieheni apteekkilaskut olivat yhteensä 2000 euroa. Siitä huolimatta vuoden lääkekatto ei ylittynyt.
Entä verotukseen oletko tietoinen asiasta? Pitäähän edunvalvojan tehdä kaikki päämiehen eduksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Apuvälineet saa ilmaiseksi lainaan apuvälinelainaamosta. Taksimatkat ovat aluksi 25 €/matka (yhteen suuntaan), mutta ilmaisia sen jälkeen, kun vuosikatto tulee täyteen.
Se on kyllä totta, että kaikki käytännössä välttämättömät lääkkeet eivät ole korvattavia. Olen edunvalvoja, ja yhtenä vuonna päämieheni apteekkilaskut olivat yhteensä 2000 euroa. Siitä huolimatta vuoden lääkekatto ei ylittynyt.
Entä verotukseen oletko tietoinen asiasta? Pitäähän edunvalvojan tehdä kaikki päämiehen eduksi.
Päämieheni asui tuona vuonna yhdessä avopuolisonsa kanssa, ja heidän yhteenlasketut tulonsa olivat sen verran suuret, että vähennystä ei olisi saanut. Mutta muita varten tuo on kyllä hyvä huomio: kannattaa tutkia mahdollisuudet veronmaksukyvyn alentumisvähennykseen, jos tulot ovat pienet ja sairauskulut isot.