Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten kukaan voi nauttia talvesta?

Vierailija
05.01.2026 |

Tykkäättekö muutenkin kaikesta ankeasta ja epämukavasta? Sitä talvi just on, kun kasvot ahavoituu kirvelevän kuiviksi, sisällä on kylmä, ulkona on kylmä, peseytyessä on kylmä ja jopa saunassa on kylmä. Pimeää ja hankalaa kaikki.

Kommentit (297)

Vierailija
161/297 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pysty kävelemään, kun pakkasta? 😄

Sillä välin me muut käydään esim. juoksemassa, (maasto)fillarilenkeillä, luistelemassa...

Onkohan sulla sukujuuret jossain etelämmässä? 

Vierailija
162/297 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olikohan näitä talvi-nyyh -tyyppejä myös vuonna 1939?

Itse veikkaan myöhäisempää geenimutaatiota.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/297 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Inhoan kesää. Helteet on perseestä ja koko ajan tukala olo. Yölläkään ei saa nukuttua.

Talvella sisällä on sentään mukavaa ja ulkonakin tarkenee, kun pukeutuu oikein. Vaatteita on helppo lisätä, helteellä vaatteita ei voi vähentää määräänsä enempää.

Laihduta, läski.

Vierailija
164/297 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olikohan näitä talvi-nyyh -tyyppejä myös vuonna 1939?

Itse veikkaan myöhäisempää geenimutaatiota.

Aivan takuulla oli, mutta silloin ei ollut internetin keskustelupalstoja, joissa valittaa asiasta. Ja heikoimmat toki kuolivat pakkasten aikana, talvi on niin ihanaa aikaa kaikille.

"Kylmyys tappaa noin 20 kertaa enemmän ihmisiä kuin kuumuus."

https://yle.fi/a/3-10336288

Vierailija
165/297 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos talvelle, meillä ei ole krokotiilejä, virtahepoja, malariaa, myrkkykäärmeitä.  Kylmyys estä niitä leviämästä tänne. 

Meillä on tunnelmavalot, uunit, saunat,  kerrospukeutuminen kylmyyden varalle. 

Eipä ole etelä-Euroopassakaan tai Kanarian saarilla vaikka ilmasto on huomattavasti parempi

Vierailija
166/297 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Talvi on muutenkin ihanaa, mutta parasta siinä on se kun hellehullut hytisette kylmissänne ja ruikutatte. Normaali suomalainen kestää kylmää eikä nauti helteistä. Ihanat pakkaset, toivottavasti jatkuu helmikuun loppuun!

Te läskit pakkashullut ulisette helteiden aikaan ja hikoilette jopa paikalla ollessanne. Toivottavasti tulee ennätyslämmin kesä.

Vierailija
167/297 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä nautin. En pidä helteisistä kesäsäistä.

Vierailija
168/297 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei harmita oikein mikään muu kuin että ei ole lunta. Ei pääse hiihtämään ja laskemaan mäkeä. Pakkanenhan on kivasta. Kiva oli käydä lenkillä kun -24

Vierailija
169/297 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Talvi on muutenkin ihanaa, mutta parasta siinä on se kun hellehullut hytisette kylmissänne ja ruikutatte. Normaali suomalainen kestää kylmää eikä nauti helteistä. Ihanat pakkaset, toivottavasti jatkuu helmikuun loppuun!

Te läskit pakkashullut ulisette helteiden aikaan ja hikoilette jopa paikalla ollessanne. Toivottavasti tulee ennätyslämmin kesä.

Itse en kyllä aktiivisena urheilijana ole läski. Mutta inhoan hellettä sen tehdessä mm. pitkistä pk-lenkeistä tarpeettoman raskaita lämpökuorman takia. Pitää usein lähteä pidemmälle lenkille aamuviideltä. 

Vastaavasti salilla/crossfit boxilla on turhan hiostava, vaikka on ilmastointi ja isot tuulettimet. Ei saa niin paljon nestettä imeytettyä, etteikö parin tunnin kovassa vedossa nesteet loppuisi ja tulisi huono olo jo vain siitä.

Paras on kylmä ja runsasluminen talvi. Sekä viileä ja kuiva kesä. Itseasiassa kesäsateet ei edes haittaa minua.

Vierailija
170/297 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Talvi kuuluu Suomeen

Talvi v*ttuun Suomesta!

Vierailija
171/297 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap hyvä, jos lupaat, että et ilmianna kesällä "Miten kukaan voi nauttia kesästä?" -ketjuja, minä lupaan etten ilmianna tätä.

Onko meillä diili?

Vierailija
172/297 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvi on täydellistä koska on vähemmän ihmisiä pelleilemässä ulkona.

Vierailija
173/297 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap hyvä, jos lupaat, että et ilmianna kesällä "Miten kukaan voi nauttia kesästä?" -ketjuja, minä lupaan etten ilmianna tätä.

Onko meillä diili?

Mitä sääntöjä tällaiset ketjut mielestäsi rikkoo? Itse en tee turhia ilmiantoja, joten en tee myöskään diilejä tuollaisten tyyppien kanssa.

Ap

Vierailija
174/297 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärsin ahdistuksesta, ja yksi parhaista tavoista lievittää sitä on kehon rasittaminen liikunnalla ja lämpötilan vaihteluilla.

Vierailija
175/297 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihana talvi, lunta ja pimeyttä 😍 Saisi kestää ainakin vielä maaliskuulle. Ilmanviilennin jo ensi kesäksi tilattu, niin ehkä selviää hellehelvetin läpi ja voi taas odottaa syksyä ja talvea.

Ulkoilu pakkasella on ihan asenteesta ja pukeutumisesta kiinni, ihan hyvin tarkenee kun on päällä oikeanlaiset vaatteet ja jalkineet. Hellettä taas ei pääse pakoon muuten kuin linnottautumalla viilennettyihin sisätiloihin 😤

Ei tarvitse montaa minuuttia olla ulkona, niin alkaa leukaa juilimaan niin pirusti. Milläs sen puet? Ei auttanut kaulaliina eikä kommandopipo eikä näiden yhdistelmäkään.

Vierailija
176/297 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävinpä kävelyllä ja villasukista huolimatta varpaat tuli tosi kipeäksi mutta nyt alkaa olla jo parempi. Musta on kyllä viime aikoina vasta tullut talvenvihaaja. Ennen en edes vihannut sitä. Kesä ja syksy on kivaa. 

Vierailija
177/297 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvesta voi nauttia, jos ei tarvi minnekään mennä omin voimin, kuten jalan tai pyörällä, kun ulkona on pirullinen pakkanen, lumimyrsky tai tiet auraamatta.

Talvesta pitävät selvästikin istuvat lämpimissä autoissa tai muissa kulkupeleissä kevyttoppatakeissa ja tipsuttavat muutaman metrin parkkipaikalta jonnekin sisätiloihin. Ulkoilut hoidetaan kirpsakalla seesteisellä pakkaskelillä ja kun itselle sopii lähteä ulos. 

Sitten tullaan tänne kertomaan, miten talven vihaajat ovat irronneet luonnosta ym. sontaa, vaikka itse on irti todellisesta talviluonnosta auton sisällä, takkatulen ääressä tai muussa suojaisassa paikassa.

Vierailija
178/297 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harvemmin tuolla pakkasilla näkee läskejä urheilemassa, nehän ne niitä pahimpia palelijoita ovat, pintaverenkierto nimittäin on läskeillä niin heikko. 

Ja sitten tietysti te laiskat, rapakuntoiset ja lihasten surkastumisesta kärsivät. Odottelette sisätiloissa hytisten sitä kesää että pääsette makaamaan rannalla... Huhhuh, kannattaisiko joskus ehkä urheilla eikä vaan maata/ istua perseellään, ei aina tarvitsisi nillittää kun palelee? Talvi ja pakkaset jatkukoon!

Vierailija
179/297 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Talvesta voi nauttia, jos ei tarvi minnekään mennä omin voimin, kuten jalan tai pyörällä, kun ulkona on pirullinen pakkanen, lumimyrsky tai tiet auraamatta.

Talvesta pitävät selvästikin istuvat lämpimissä autoissa tai muissa kulkupeleissä kevyttoppatakeissa ja tipsuttavat muutaman metrin parkkipaikalta jonnekin sisätiloihin. Ulkoilut hoidetaan kirpsakalla seesteisellä pakkaskelillä ja kun itselle sopii lähteä ulos. 

Sitten tullaan tänne kertomaan, miten talven vihaajat ovat irronneet luonnosta ym. sontaa, vaikka itse on irti todellisesta talviluonnosta auton sisällä, takkatulen ääressä tai muussa suojaisassa paikassa.

No minä ajan maastofillarilla ka. 3 päivänä viikossa. Tänään kävin metsäsuksilla 3h lenkin. Eilen muutaman tunnin lumilautailemassa muksun kanssa.

Haisee selittelylle tuo sinun juttusi.

Vierailija
180/297 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa! Minä niin nautin, hämärä ilta, lumi kimaltaa katulamppujen valossa, puissa lunta, raitis ilma, punaiset posket. Ei paarmoja, ei hyttysiä, ei aurinkorasvoja.