Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kukaan voi nauttia talvesta?

Vierailija
05.01.2026 |

Tykkäättekö muutenkin kaikesta ankeasta ja epämukavasta? Sitä talvi just on, kun kasvot ahavoituu kirvelevän kuiviksi, sisällä on kylmä, ulkona on kylmä, peseytyessä on kylmä ja jopa saunassa on kylmä. Pimeää ja hankalaa kaikki.

Kommentit (297)

Vierailija
21/297 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sähän nyt outo olet jos könnäät pimeässä tuvassa lämmöt pois päältä. Ja kumma tapa sulla istua kylmässä saunassa, mä tapaan ainakin lämmittää sen ennenkuin sinne menen. Ei ihme että sun elämä on ankeaa  :D

Ulkona on pimeää, sisällä on valot ja lämmöt päällä, mutta siltikin on kylmä, koska joku viima puskee sisään ikkunoista. Sauna on kellarissa ja siellä jokainen pinta hohkaa kylmää, myös saunan lattia.

Ap

Meillä ainakin on päivällä valoisaa ulkona. Ja senverran on mulla järkeä että jos ikkunat on patskana niin ne korjataan ettei niistä vedä. Oudossa paikassa sulla sauna jos sen kellariin olet pykännyt, kylmien seinien sisälle. Edelleenkään ei ihme että sun elämä on ankeaa kun sen haluat ankeaksi tehdä  :D

Vierailija
22/297 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sähän nyt outo olet jos könnäät pimeässä tuvassa lämmöt pois päältä. Ja kumma tapa sulla istua kylmässä saunassa, mä tapaan ainakin lämmittää sen ennenkuin sinne menen. Ei ihme että sun elämä on ankeaa  :D

Ulkona on pimeää, sisällä on valot ja lämmöt päällä, mutta siltikin on kylmä, koska joku viima puskee sisään ikkunoista. Sauna on kellarissa ja siellä jokainen pinta hohkaa kylmää, myös saunan lattia.

Ap

Meillä ainakin on päivällä valoisaa ulkona. Ja senverran on mulla järkeä että jos ikkunat on patskana niin ne korjataan ettei niistä vedä. Oudossa paikassa sulla sauna jos sen kellariin olet pykännyt, kylmien seinien sisälle. Edelleenkään ei ihme että sun elämä on ankeaa kun sen haluat ankeaksi tehdä  :D

Ikkunat ei ole "paskana" vaan talossa on painovoimainen ilmanvaihto, joten niitä ei voi tilkitä umpeen. Et vissiin kovin monessa talossa ole käynyt, jos et koskaan ole nähnyt saunaa kellarissa?? Miten voi olla edes mahdollista?

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/297 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikuttaa taas moden itsensä alotukselta yrittää rassukka saada klikkejä. olisiko aika kerrata 10 luokka vielä uudestaan.

Vierailija
24/297 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvesta pitää löytää ne positiiviset asiat. Minulle niitä on esimerkiksi se, ettei aamuisin herää liian aikaisin auringonvaloon, luonto on kaunista kun on lumista, on hyvä syy juoda paljon teetä, lumitöiden teon jälkeen on aina tosi reipas olo ym. Laita saunareissulle rantatossut jalkaan jos lattia on liian kylmä ja suihkun jälkeen paksu saunatakki on lämmin. Olisi aika yksitoikkoista jos meillä ei olisi neljää erilaista vuodenaikaa.

Vierailija
25/297 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää, en ole ikinä tykännyt. Nytkin etelässä talvea paossa. Edelleen pyörittelen päätäni kun muistelen miten Annika Ollila lähti Balille tarkoituksena olla sielä koko talvi mutta palasi äkkiä takaisin suomeen kun "ikävöi lumen narskumisen ääntä kenkien alla". Siis mitä vttua????

Vierailija
26/297 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun muistelen heinä-elokuun helteitä, niin tämä on yhtä nautintoa. Miten hyvin ajatukset kulkevat ja on helppo nukkua ja miellyttävämpää esimerkiksi siivota kotona. Kesäkuumalla kuumassa asunnossa siivoaminen on kamalaa. Nyt on hyvä tilaisuus rontata vaikka sohvia ja sänkyjä imuroidakseen niiden alta. Kesällä tippuu hikipisarat, kun jo ajattelee sitä.

Vierailija
27/297 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin töissä ja ihmettelin kun lahkeeni oli märät ulos mentäessä että miten ne nyt noin ääntelehtii: joo molemmat lehkeet jäätyneet tupakkatauolla samointein.

Vierailija
28/297 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielummin kylmä, kuin se että kesällä ei voi kävellä edes 5 metriä ennen kuin on hiestä märkä.

Onko sydäntoimintasi varmasti kunnossa?

Ap

Vierailija
29/297 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka en mikään talvesta nauttija ole, en mistään hinnasta luopuisi talvesta, sillä se on ainut joka pitää hellehulluja kurissa.

Minkälainen ihminen nauttii toisen kärsimyksestä? Et ole sinäkään kovin terve.

Ap

Kukas nyt niin sanoi?

Tätä kannattais enemmän kysyä niiltä kesäihmiltä mitkä on tosi vihamielisiä niitä kohtaan, jotka ei helteessä viihdy.

Talvella voi kuitenkin aina lisätä vaatetta ja lämpöä, kesällä ei oikein voi vetää hikitreenejä ulkona helteessä. Jostain syystä silloin vaan ei ole sallittua valittaa?

Vierailija
30/297 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi on poistettu tuo aloitus nigerialaisen poikaystävän 5000 euron lainatarpeesta miljoonaperintöön? 

Siitä olisi voinut tulla rennon hauska viihtyisä ketju tällaiseen pakkaskauteen?? 

Vierailija
31/297 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pidän talvesta, koska rakastan hiihtoa ja luistelua. Juuri olen lähdössä luistelemaan.

Vierailija
32/297 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli ihan täydellinen talvipäivä täällä Etelä-Suomessa! Aurinko paistoi, oli valoisaa, lumi narskui kenkien alla, ei ollut liian kylmä (-16 astetta). Ihan mahtavaa, jatkuvan pimeän ja märän alkutalven jälkeen.

Sopivasti vaatetta päälle, niin hyvin pärjää. Ihoa toki pitää rasvata enemmän kuin kesällä. Suosittelen esim. kosteuttavia kasvonaamioita.

Vierailija
33/297 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tykkää, en ole ikinä tykännyt. Nytkin etelässä talvea paossa. Edelleen pyörittelen päätäni kun muistelen miten Annika Ollila lähti Balille tarkoituksena olla sielä koko talvi mutta palasi äkkiä takaisin suomeen kun "ikävöi lumen narskumisen ääntä kenkien alla". Siis mitä vttua????

Mä ymmärrän niin hyvin. Yhtenä talvena kun Hgissä ei ollut yhtään lunta, mä kaipasin just sitä lumen narskumisen ääntä. Toisille katsos kunnollinen talvi on tärkeä osa vuotta. Olisi hirveää elää paikassa jossa sitä ei olisi, koska siihen on tottunut lapsesta asti.

Vierailija
34/297 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei saunassa varmaan kylmä ole.

Vierailija
35/297 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä pidän talvesta, koska rakastan hiihtoa ja luistelua. Juuri olen lähdössä luistelemaan.

Kipakassa talvipakkasella tuulettuu lakanat ihanasti.

Ap

Vierailija
36/297 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tuollaisessa rakenneratkaisussa on kyllä paljon muutakin vikaa kuin palelu. 

Vierailija
37/297 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei saunassa varmaan kylmä ole.

Kellarisaunan lattia voi olla yllättävän kylmä.

Ap

Vierailija
38/297 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä. Harrastan kävelyä ja oon käynyt ulkona kävelemässä viimeks 1.1. (vaikka silloinkin oli helvetin kylmä joten en kauaa ollut siellä.) alan tulla jo hulluksi kun en pääse ulos kävelylle moneen päivään kunnolla. Ahdistaa ihan sietämättömästi oikeasti. Muuten olen kyllä perinteisesti tykännyt pimeästä jollain tavalla.

Vierailija
39/297 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raikas ilma, posket punaisina lumiukkoja tekemään.

Jos pakkaslumesta lumiukon saat on huima saavutus.

Vierailija
40/297 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin kylmästä vinkujat. Mitä jos muuttaisitte lämpösiin maihin. Kesävihaajillehan te aina suosittelette muuttamista vaikka Islantiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kuusi