Voiko mun veroprosentti olla oikein?
Saan palkkaa 2048,31€
Mun veroprosentti on 2,0%
Lisäprosentti 31,1%
Onko teidän mielestä oikein?
Kommentit (49)
Jos teet koko vuoden töitä, kannattaa veroprosentti tarkastaa viimeistään alku syksystä.
Jos tuloja ei ole enempää kuin 17 000 e niin tuo 2% voi olla jopa oikein koska 14 000 e asti tulo on verotonta. Kehoitan kuitenkin laittamaan sen koko vuoden arvion yläkanttiin ja päivittämään verokorttia vuoden aikana.
Vierailija kirjoitti:
Eikö nykyisin vanhemmat enää opeta lapsilleen mitään työelämätietoja kuten verotusasioita? Minä sain aikoinaan ihan päteviä neuvoja molemmilta vanhemmilta, kun oli töihinmenon aika.
Minä en saanut neuvoja, piti opetella itse. Kaikki vanhemmat ei tajua tai jaksa opettaa kaikkea kädestä pitäen.
Vierailija kirjoitti:
Väärin on prossa. Hae uus verokortti
Mistä näitä voi hakea?
Vierailija kirjoitti:
Oletko ollut opiskelija? Eihän tuo ole oikein jos olet vakituisessa työssä. Hae uusi verokortti kuten on neuvottukin.
En ole opiskelija
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väärin on prossa. Hae uus verokortti
Mistä näitä voi hakea?
Kirjaudu vero.fi-sivulle, valitse omien veroasioiden hoito ja uusi verokortti. Sähköinen lomake on todella helppo täyttää. Jos ei ole etukäteen ilmoitettavia pääomatuloja tms. niin pystyt jopa valitsemaan lyhyen version täytettäväksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko ollut opiskelija? Eihän tuo ole oikein jos olet vakituisessa työssä. Hae uusi verokortti kuten on neuvottukin.
En ole opiskelija
Ap
Ei sillä ole merkitystä verotuksen kannalta merkitystä oletko opiskelija vai et.
Kiitos vielä kaikille avusta. Ootte kyllä parhaita ja just sen takia mielellään aina teiltä kysyn neuvoa.
Ap
12,5 yleensä, koska normaalisti lomarahat on puolet loma-ajan palkasta.