Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mille järjestölle lahjoittaisit rahaa?

Vierailija
05.01.2026 |

Jos haluaisit lahjoittaa tai testamentata rahaa jollekin järjestölle, mille kotimaiselle toimijalle antaisit? Entä mille kansainväliselle toimijalle?

Kommentit (115)

Vierailija
101/115 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laitan yleensä rahaa Suomen Luonnonsuojeluliitolle tai Naisten Pankkiin. Vähän vuoron perään menee lahjoituksia.

Vierailija
102/115 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen miettinyt omaisuuteni testamenttaamista jollekin  löytöeläintalolle tai -järjestölle. Ainoa perijä kyläili taas jouluna ja meno oli niin hirveää, että päätin, että tuolle en rahojani jätä sitten kun joskus minusta aika jättää. Riehumista, kiljumista, kiukuttelua, sotkemista ja lopuksi kusi vielä housuunsa. Vanhempansa vaan paapovat viisivuotiastaan. Hyi hitto 🤮

Vähän ohis, mutta eihän se lapsen vika ole, jos vanhemmat on täysin kädettömiä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/115 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirkon diakonia tarvitsisikin nyt rahaa.

Miksi? Onko sakastista pulla loppu ja ilman sitä ei jaksa paasata saatanasta?

Vierailija
104/115 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

SOS-lapsikylälle, Ensi- ja turvakotien liitolle, Pelastakaa Lapset RY:lle, Pelastusarmeijalle, Naisten Pankille ja Lääkärit ilman rajoja -järjestölle.

Noille teenkin lahjoituksia silloin tällöin varojeni puitteissa. 

Vierailija
105/115 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kummina eläinkoti Tuulispään hoidokille ja lahjoitan myös ajoittain Heinolan lintutarhalle sekä kissojen turvakoteihin. Partion kalenterin ostan joka vuosi kun lapsenlapsi myy.

Vierailija
106/115 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan Partiolle. Koska se lafka on parasta antitoimettomuus-aktiviteettia lapsille joka kantaa pitkälle, mm tuöhaastatteluissa Partio-taustaiset (ns johtajamyllyn käyneet) erottuvat edukseen.

Vierailija
107/115 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hukkuneiden merimiesten vaatetukseen.

Vierailija
108/115 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

sama on suomen veteraani järjestöjen kohdalla ARVOSTAN VETERAANENA mutta järjestöihin on pesiintynyt jos mitäkin iilimatoa jos lahjoittaa euron korkeintaan 10 centtiä menee varsinaisille veteraaneille.  KYLLÄ ON KARPOA IKÄVÄ  UKKOLAN PITÄISI JATKAA KARPON TUTKIMUMSIA.

Lisäksi rintamaveteraaneja on elossa enää kourallinen, mutta järjestö kylpee rahoissa.

Vierailija
109/115 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisia tukeville järjestöille, kuten Naisten Pankki, Naistenlinja ja raiskauskriisikeskus.

Vierailija
110/115 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jouluna lahjoitin Hope ry:lle, Unicefille ja Lääkärit ilman rajoja. 

Lääkärit ilman rajoja voisivat auttaa myös kotimaassa, 416suomalaisia potilaita, yksinäisiä köyhiä vanhuksia, lapsia, tekemällä työtä vaikka julkisella puolella, jonne ei saada tarpeeksi lääkäreitä ja hoitajia.

Vierailija
111/115 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veronmaksajain keskusliitolle

Vierailija
112/115 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En millekään järjestölle, koska "keräyskulut" ovat älyttömän suuret ja johtajien palkat kuusinumeroisia. Näin ollen antamastani eurosta ei apua tarvitsavalle mene kuin senttejä, jos sitäkään kun korruptio vie välistä.

Vierailija
113/115 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on jo perillisten yllätykseksi testamentissa useampi hyväntekeväisyyskohde kirjattuna. Rahaa menee eläimille ja kahdelle paikallisyhdistykselle, joista toinen on poliittinen ja toinen nuoriin erityisiin liittyvä. Kaikkia näitä tuen jo nyt jäsenenä tai lahjoittajana. 

Vierailija
114/115 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotimaiseen mielenterveystyöhön !

mistähän johtuu, että av-mammoilta löytyy paljon kannatusta tälle

On luettu teidän kirjallisia oksennuksia palstalla ja herätty sen tarpeeseen.

Vierailija
115/115 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi olen lahjoittanut Hope ry:lle, eläinsuojeluyhdistykselle ja we4you:lle. Mieluiten antaisin suoraan avun tarvitsijoille, mutta siihen on vaikea löytää sopivaa tapaa.