Moneltako heräätte tekemään lumityöt?
Että ehtii ennen töihin lähtöä putsata pihan?
Kommentit (15)
Mulla on pieni traktori jolla ajelen lumet. Lapiolla oven eestä ja tallin edestä kolaan käsipelillä. Piha on aika iso kuitenkin.
Jos sitä lunta on niin, että ei autoa saa katoksesta,niin varaan aamulla vartin ja kolaan reitin autolle. Sitten loput työpäivän jälkeen. Kolattavaa aluetta on noin 300 neliötä. Ei huvita aamulla,kun se pitäs sit olla tehty kuuteen mennessä. Toki illallakin voi kolata, aina riippuu miten tulee lunta yön aikana. Ja muutenkin töistä tullessa vastassa on yleensä metrin korkuinen lumivalli enneku pääsee autolla pihalle.
Kylällä on traktorimies, joka käy puhdistamassa pihan ennen kuin lähden töihin.
Eksä hoitaa lumityöt. Maksan hänelle saman verran kuin muutkin asiakkaat.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on pieni traktori jolla ajelen lumet. Lapiolla oven eestä ja tallin edestä kolaan käsipelillä. Piha on aika iso kuitenkin.
Siis vastaus itse kysymykseen oli?
Laitan aamukahvin tippumaan. Käyn takapihalla harjaamassa 20 sekuntia, haen kahvin ja tupakan ja nautin työni hedelmistä. Parin kahvin ja tupakan jälkeen uusi samanlainen uurastus etupihalla.
Ei ole vielä niin paljoa lunta tullut että olisin joutunut kolaamaan ennen töihin lähtöä.
Myin omakotitalon ja muutin kerrostaloon.En tee enää IKINÄ lumitöitä,jihuu!Laskeudun hissillä lämpimään autohalliin,jossa auto odottaa lähtövalmiina.
Käänsin kylkeä kun kuulin lumityöauton äänen ja jatkoin unia 7 maissa.
Lumityöt tehdään sitten kun herätään, aamukahvit ja aamuseksi ja sitten lumitöihin
T:työtön
En mäkään sen takia herää ajoissa. Aamupalan jälkeen saatan käydä i hmettelemässä, että onko tiet auki.. jos ei, niin ajan tuon pätkän tuosta päätielle. Yleensä appiukko on kerennyt ottaa paikat.
Meillä huoltoyhtiö hoitaa lumityöt. Korkeintaan lakaisen oveni edustan.