Kiltit, empaattiset ja hyväksyvät ihmiset
Missä on heidän paikkansa?
Jyrän alle jää helposti ihmissuhteissa, koulu- ja työmaailmassa.
Kommentit (48)
Mitä kiltimpi ja empaattisempi, sitä paremmat ja tiukemmat rajat pitää opetella pitämään.
Eli on niin kiltti ja hyväksyvä että antaa jyrätä itsensä? Tuohan on alistuvan ihmisen merkki.
Vierailija kirjoitti:
Hakeutuvat johtaja-asemiin päästäkseen kostamaan koulukiusaamista.
Eihän kiltti, empaattinen ja hyväksyvä ihminen ikinä sellaista tekisi. Mun koulukiusaajat oli itsekin silloin pikkulapsia, en todellakaan pidä heitä syyllisinä yhtään mihinkään.
Sairaanhoitajien kanssa työskennellessä mietin usein että miten tässä kovassa minäminä-yhteiskunnassa vieläkin löytyy hoitsuiksi haluavia ihmisiä. Mutta he siis ovat tuollaisia. <3 Toki muutkin terveydenhuoltoalalla, mutta sairaanhoitajilla mun mielestä jotenkin erityisesti se työn kuormittavuus, ihmisläheisyys ja palkka on sellaisessa suhteessa, että on vaan pakko olla tosi kiinnostunut auttamisesta että jaksaa.
Mä olen ainakin työkyvytön autisti, joka on kotona onnellisessa parisuhteessa huolehtien aika haastavista mutta äärimmäisen rakkaista ja mainioista autistisista lapsistani, käyden loputonta taistelua Kelan kanssa siitä työkyvyttömyydestä.
Vierailija kirjoitti:
Alistujien paikka nyrkin ja hellan välissä
Ei kiltteys, empaattisuus ja hyväksyvyys tee ihmisestä alistujaa. Minä ainakin olen päinvastoin ihan hirveä jääräpää.
Vierailija kirjoitti:
Ei empaattiset ihmiset kosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei empaattiset ihmiset kosta.
Paitsi itselleen.
Vierailija kirjoitti:
Kynnysmattojen paikka on eteisen lattialla..
Ei puhuttu kynnysmatoista, vaan ihmisistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kynnysmattojen paikka on eteisen lattialla..
Ei puhuttu kynnysmatoista, vaan ihmisistä.
Sama asia.
Vierailija kirjoitti:
Mie täällä toimeentulotuella kelluttelen.
Hyvä, niin miekin, sekä myös tumputtelen.
Olen tk-eläkkeellä ja välttelen ihmisiä. Niille olen hyvä jotka ovat itselleni edes sinne päin.
kotona