Mikä Perussuomalaisilla on pienituloisia suomalaisia vastaan?
2023 eduskuntavaalien voitosta lähtien tämän puolueen kannattajaryhmä on alkanut haukkumaan ihan tavallisia, kantasuomalaisia syrjäytyneitä, työttömiä, sairaita, vammaisia, vanhuksia, päihdekuntoutujia, lapsia, työkyvyttömiä, osatyökykyisiä. Kunhan olet jollain tapaa heikompi ja puolustuskyvytön, saat persuporukalta suorastaan halveksuntaa ja päähän potkimista räkäisen naurun kera. Miksi tämä puolue kannattajineen on yhtäkkiä kääntynytkin asiallisesta maahanmuuttokritiikistään täysin ympäri viattomia kantasuomalaisia vastaan?
Kommentit (352)
Vierailija kirjoitti:
Persut vastustaa haitallista maahanmuuttoa, ei Suomalaisia
Persut ovat ulkomaalaisia haitallisempia suomalaisille.
Peruspersu luulee, että kun itseltä lähtee tienatuista rahoista kymppi ja sama summa annetaan miljoonissa kylpevällä vuorineuvokselle, valtion talous tulee kuntoon. Oikeistolle voisi joku opettaa, että köyhemmältä vähästäkin vielä enemmän vieminen ajaa tämän henkilön todella vaaralliseen tilanteeseen, jossa voi yhteiskuntarauhalle sanoa heipat. Jostain se köyhänkin on leipä on pöytään saatava, vaikka töissä kävisi. Palkat ovat niin matalat, että toimeen ei yksinkertaisesti tavallinenkaan suomalainen tule ilman tukea.
Vierailija kirjoitti:
Peruspersu luulee, että kun itseltä lähtee tienatuista rahoista kymppi ja sama summa annetaan miljoonissa kylpevällä vuorineuvokselle, valtion talous tulee kuntoon. Oikeistolle voisi joku opettaa, että köyhemmältä vähästäkin vielä enemmän vieminen ajaa tämän henkilön todella vaaralliseen tilanteeseen, jossa voi yhteiskuntarauhalle sanoa heipat. Jostain se köyhänkin on leipä on pöytään saatava, vaikka töissä kävisi. Palkat ovat niin matalat, että toimeen ei yksinkertaisesti tavallinenkaan suomalainen tule ilman tukea.
Jos olet oikeasti pienituloinen etkä joku pummi, niin sulta ei kyllä mitään ole viety
Kiusaaja valitsee aina heikomman uhrin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olet oikeasti pienituloinen etkä joku pummi, niin sulta ei kyllä mitään ole viety
Minä käyn jo vuorotöissä, saaden asumistukea. Nyt minulta vietiin tuet, ja 50€/kk pitäisi laskut maksaa, ruoka tuoda pöytään ja lapsi elättää. Miten itse toimisit? Eikö tämän leikatun summan saisi velanmaksuun takaisin pelkästään perumalla ministerien omat veroalennukset?
Vierailija kirjoitti:
Täällä Sastamalassa yksi nuori mies sai karenssia kun hän oli ilman palkkaa työttömänä käynyt kaveriporukassa korjailemassa parin vanhuksen kattoja myrskynjälkeen ja pilkkonut pari kaatunutta koivua. Epäillään että eräs naapurin persu olisi käräyttänyt hänet puhtaasti ilkeyttään. Sama tyyppi joka joka paikassa haukkuu työttömiä laiskoiksi loiseläjiksi on kuitenkin ensimmäisenä kyttäämässä ja käräyttämässä jos joku työtön tekee jotain esim. auttaa vanhuksia. Ite se ei IKINÄ ole ollut mukana auttamassa ketään. Sitten se törkimys vastenmielinen ihmistunkio kulkee kylillä virnuilemassa kun jätkä sai karenssia.
Oliko se DumboPoika joka huusi sataatuhatta uutta työpaikkaa senaatintorilla.
Ei ole tullut taaskaan munaa tuontisulholta tai pikkulapsilta, joten kostavat sitä muille.
Vierailija kirjoitti:
Tukipummien eli kelarottien ja sossupummien elättäminen on suoraan pois minun palkasta. Jos minun ei tarvitsisi elättää jokaista työstävierottunutta laskiaista minun vero prosentti laskisi. Nyt kun laksee verot ja veroluonteiset maksut niin minun palkasta otetaan yli 60% näihin. Alkaa kyllästyttämään tämä laiskojen elättäminen jotka vain vinkuu ja vinkuu lisää veroja meille työläisille että saisi itse pummittua enemmän rahaa
Ja itse et tietenkään ole hyötynyt mitään hyvinvointiyhteiskunnasta ja toisten tekemästä työstä? Et ole käynyt julkista koulua, olet itseoppinut tai käynyt yksityiskoulun. et ole käynyt ilmaista yliopistoa, kun sairastut, olet varmaan jenkkimalliin pistänyt talosi pantiksi että olet saanut rahaa sairaalamaksuihin? Poliisi, palokunta, sairaanhoitajat, lähihoitajat ym.
Arvostat suurta palkkaa nauttivia enemmän kuin esim. yhteiskunnan kriittisiä rakenteita ylläpitäviä mutta pientä palkkaa nauttivia lähihoitajia, varhaiskasvatuksen opettajia esim. päiväkodeissa, vanhustenhoitajia ym. he tekevät huippuarvokasta todellista työtä. Harmi että se ei näy heidän palkassaan.
kuinka arvokkaana pidät äitiä? korvaamattoman arvokkaana. Se surkeasti palkattu yksinhuoltaja ja sossunkassalla tt-tukea hakeva lähihoitaja siellä hoivakodissa on loppuelämäsi viimeinen "äiti", joka pitää kädestäsi kiinni ja vaihtaa vaippasi, mieti sitä! kun omat lapsesi eivät enää siedä käydä sinua katsomassa ja olet heille rasite jonka kuolemaa ja perintöä he vain odottavat.
Suurimpia loisia ovat nämä mahtipontisia yritystukia saavat yritykset, jotka eivät työllistä vaan pistävät voitot osinkoina sijoittajille. Tai palkintovirassaan järjetöntä palkkaa nauttiva turhake.
Suurin kansantaloudellinen ongelma tällä hetkellä muuten on suomalaisten ylipaino ja rapakunto mikä aiheuttaa suomalaisille vuodessa jopa 6- 7,5 miljardin laskun lihavuustutkija Pertti Mustajoen mukaan. Esim. diabeteslääkkeet, lihavuudesta johtuvat sydän- ja verisuonisairauksien hoito, tuki- ja liikuntaelinsairaudet, erilaiset syövät ym. lääkitys, kirurgiset toimenpiteet, sairauslomat ja työkyvyttömyyseläkkeet ym.
On toki aina "hienoa" tavata tyyppejä jotka kuvittelevat etteivät ikinä jää työttömäksi tai menetä omaisuuttaan ja velkaannu, sairastu vakavasti, tai joiden perheenjäseniä ei ikinä koske moinen kohtalo. Tietysti jos ystävä menettää työnsä, velkaantuu, joutuu vankilaan, sairastuu vakavasti masentuu työkyvyttömäksi ym. niin sen voi aina dumpata koska eihän se enää ole mikään ystävä vaan taakka koska siitä ei enää ole itselle hyötyä.
Kaikki eivät voi olla myöskään niissä siisteissä sisätöissä huippupalkalla. Kukas teidän perussuomalaisten hienohelmojen sotkut sitten siivoaisi, autot rassaisi, mummot hoitaisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä käyn jo vuorotöissä, saaden asumistukea. Nyt minulta vietiin tuet, ja 50€/kk pitäisi laskut maksaa, ruoka tuoda pöytään ja lapsi elättää. Miten itse toimis
Saat asumistukea ja lapsilisiä toisin kuin moni muu, joka joutuu tilistään maksamaan kaikki kulunsa itse. Jos olet yksinhuoltaja kuten asumistuen maksamisesta voisi päätellä saat lisäksi vielä elatusmaksutkin
Vierailija kirjoitti:
Tukipummien eli kelarottien ja sossupummien elättäminen on suoraan pois minun palkasta. Jos minun ei tarvitsisi elättää jokaista työstävierottunutta laskiaista minun vero prosentti laskisi. Nyt kun laksee verot ja veroluonteiset maksut niin minun palkasta otetaan yli 60% näihin. Alkaa kyllästyttämään tämä laiskojen elättäminen jotka vain vinkuu ja vinkuu lisää veroja meille työläisille että saisi itse pummittua enemmän rahaa
Mitä sinä täällä sossu-Suomessa vielä mätänet? Lähde Jenkkeihin! talousliberaalin unelmien maahan! Kai ymmärrät että talousliberalistin suurin vihollinen on pohjoismainen hyvinvointiyhteiskunta?
On muuten kumma ilmiö, että nämä Jenkkilään paenneet, Suomea sosialistiseksi ankeuttajaksi haukkuneet, ovat palanneet yleensä synnyttämään Suomeen ja halunneet lapsensa suomalaiseen ilmaiseen peruskouluun. Ilmainen synnytys ja koulutus ovat houkutelleet takaisin vaikka veronmaksuhalukkuutta ei löytyisi. Myös vakava sairaus, johon Jenkeissä joutuisi jo panttaamaan talonsa, on saaneet nämä suomenhaukkujat palaamaan takaisin halvan vaativan hoidon piiriin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja itse et tietenkään ole hyötynyt mitään hyvinvointiyhteiskunnasta ja toisten tekemästä työstä? Et ole käynyt julkista koulua, olet itseoppinut tai käynyt yksityiskoulun. et ole käynyt ilmaista yliopistoa, kun sairastut, olet varmaan jenkkimalliin pistänyt talosi pantiksi että olet saanut rahaa sairaalamaksuihin? Poliisi, palokunta, sairaanhoitajat, lähihoitajat ym.
Arvostat suurta palkkaa nauttivia enemmän kuin
Niin, sun ja muiden rottien mielestä ei tietenkään kukaan saa hyötyä itse omien vanhempiensa maksamista veroista? Ainoastaan rotta saa hyötyä muiden maksamista eduista
Vierailija kirjoitti:
Palstan kommentoijien sivistystaso pyöreä nolla.
Sen olen tosiaan huomannut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruuan ym. välttämättömien hyödykkeiden arvolisävero on tasavero. Sen maksaa niin miljonääri kuin rutiköyhä. Täältä puuttuu myös jenkeissä tyypilliset $1 kaupat, josta köyhä voi ostaa halpaa ruokaa ym.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi persuista lentää yli puolet pihalle seuraavissa vaaleissa. Siinäpähän sitten ihmettelevät Kela rahojensa riittävyyttä.
Kannattaisi taktikoida niin, että ensimmäisen kauden persut tippuu koska eivät saa valtiolta "sopeutumisrahaa" automaattisesti. Toisen kauden tippuneet kun saa. Eli jos ne tippuu, niin me maksetaan heidän lorvailu vanhuuseläkkeelle asti.
Suomessa on muuten euroalueen keveimmät pääomaverot. Ja nämä rikkaat vielä kehtaavat kitistä jostain veroista! Luulisi elämässä menevän aika hyvin, jos ainoa huolenaihe on verojen maksaminen kiitoksena yhteiskunnan palveluista!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuli todellinen minä esiin. Vaalilupaukset olivat paskapuhetta. Kusivat äänestäjiään paineella silmille ja tuuttasivat vielä ripulipaskat samaan hintaan.
Nyt näkee kuinka perussuomalaiset, erityisesti Purra, silminähden nauttivat ja saavat jotain sairasta tyydytystä kyykyttäessään huonompiosaisia ja työttömiä valkoihoisia suomalaisia.
Luonnollisestikin on selvää, että leikkaukset ja heikennykset eivät koske muukalaisia. Rajat apposen avoimina maah_muut takoo ennätylukemia ja rys_sät ostavat Suomesta asuntoja minkä ehtivät. Maa täynnä ukrainalaisia "pakolaisia" täysihoidossa. Aivan käsittämätöntä!
"Kiitos" persut!
Jonkinlainen ironian multihuipentuma kieltämättä, että joka kerta kun ps on hallituksessa, maahan rynnii estoitta ennätysmäärä juuri maahanmuuttajia.
Ähäkutti sanoisin heille jos tuntisin jonkun persun, ne harvat joita tunsin ovat jo aikoja sitten vaihtaneet leiriä, ovat nyt trumppilaisia (luulevat että ymmärtävät jotain siitä tyypistä)
Persujen tavoitteet tulivat hyvin esiin jo Sipilän hallituksessa: oma hillotolppa meni kaiken muun edelle ja äänestäjille annetut lupaukset rikottiin ilman omantunnontuskia. Nykyhallituksessa persuilun ydin tiivistyy Riikka Purraan ja Kaisa Juusoon: kokoomuksen leikkauslinja hyväksytään mukisematta ja Juuso vielä kaiken päälle kuppaa avoimesti verorahoja omalle perheelle niin paljon kuin pystyy. Kun ministerin kautensa päättyy, vie vielä työhuoneestaan verhot ja tapetitkin, vessasta vessapaperit.