Mies jättää asioita kertomatta, ei kommunikoi
Olemme olleet pitkään yhdessä ja kaksi lasta. Mies on aina välillä valehdellut/jättänyt asioita kertomatta, kun pelkää reaktiotani. Olen kieltämättä reagoinut vahvasti asioihin monesti. Olemme nyt käyneet pariterapiassa 10x ja sielä sopimeet että ei enää valehtelua tai asioiden kertomatta jättämistä. Vähän väliä kuitenkin löydän hänen repustaan erinäisiä asioita mitä yrittänyt salata mm salivaatteita (ei ole puhunut edes menevänsä salille), eilen löysin nallen joka oli menossa kiertätykseen lapsen toimesta, hän ei ollut saanut sanottua ettei halua nallea kierrätykseen kun hän on ostanut sen lapselle ekaksi leluksi. Hän oli sitten laittanut sen työlaukkuun että vie töihin piiloon. En voi ymmärtää näitä juttuja. Mikä ihme on kun ei voi sanoa mitä ajattelee tai toivoo vaan salataan kaikki. Jos hän on halunnut salata minulta jotain on hän aina tehnyt sen työpöivön aikana, etten saa tietää asiasta. Mm hakenut lääkkeitä apteekista, käynyt lääkärissä, hakenut tavaroita kaupasta mitä tarvinnut. Kaikki nämä lääkitykset ja lääkärikäynnin syyt on ollut tiedossa mutta hoitanut ne salaa.
Nyt kun näitä typeriä valheita tulee aina tasaiseen tahtiin ja meillä menee huonosti, olen alkanut pelätä, että pettääkö hän minua työpäivän aikana. Hän tietysti kieltää kaiken ja sanoo että jos vähän miettisin niin ymmärtäisin ettei hän tee niin. Okei myönnän, ettei hän käy töiden ulkopuolella juuri koskaan missään, mutta kun nämä muutkin valheet hoidetaan työpäivän aikana niin miksi ei sitten pettäminenkin. Mikään ei ns ole muuttunut, ei ole kiinnostunut ulkonäöstään, ei ole alkanut urheilla. Puhelimelle minulla on täysi pääsy eikä hän kuljeta puhelinta mukanaan kokoajan. Tarkistin hänen tilitkin ja mitään epäilyttävää ei löytynyt. Mietin olenko tulissa hulluksi vai miksi minulla on näin vahva tunne että jotain selkäni takana touhutaan muutakin kun piilotellasn nalleja.
Kommentit (7)
Kyllä minäkin jättäisin kertomatta jos asuisin sinun kanssasi. Tuohan on ihan kamalaa mitä teet miehellesi. Ihmisellä on oikeus myös yksityisyyteen, kaikkea ei pidä, eikä tarvitse jakaa.
Samaa provopaskaa päivästä toiseen samalla sapluunalla ja tyylillä
💩💩💩💩💩
Jos olisin miehesi, olisi nostanut kytkintä ajat sitten.
Vierailija kirjoitti:
Up
Suksi muualle outojen provojesi kanssa
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minäkin jättäisin kertomatta jos asuisin sinun kanssasi. Tuohan on ihan kamalaa mitä teet miehellesi. Ihmisellä on oikeus myös yksityisyyteen, kaikkea ei pidä, eikä tarvitse jakaa.
Pakko kyllä nyt yhtyä tähän. Minusta sinun suhtautumisesi, aloittaja, kuulostaa ahdistavalta. Jos mieheni kyttäisi puhelintani tai tilejäni, kokisin sen henkiseksi väkivallaksi. Voi olla, että miehesi tekee noita juttuja, koska jotenkin alitajuisesti haluaa, että hänellä on oikeus edes jonkinlaiseen yksityisyyteen.
Siis hetkinen, mies käy salaa salilla ja lääkärissä? En ymmärrä tätä kuviota nyt lainkaan - miksi miehen pitäisi ensinnäkin raportoida sulle kaikki tekemisensä? Ja miten olet sitten saanut tietää näistä salaa tehdyistä salilla ja lääkärissä käymisestä? Miettisin sinuna vakavasti miksi mies kokee ettei voi ajatuksiaan sille avoimesti kertoa. Ja en kyllä itsekään kerro miehelle kaikkia menojani. En kerro välttämättä lääkärikäynnistä tai jos kesken työpäivän on ollut jotain vastaavaa. Usein toki kerron ihan kuulumisten vaihdon merkeissä mutta en koe lainkaan olevani tilivelvollinen kumppanille kaikista omista asioistani. Tuo lapsen leluun liittyvä esimerkki - minusta on täysin ymmärrettävää ettei ekaksi leluksi hankittua haluta laittaa kierrätykseen, en itsekään haluaisi. Mutta miksi miehen pitää piilottaa lelu töihin, miksi ei riitä että hän sanoo sinulle ettei halua ko lelusta luopua? Kuulosta erikoiselta suhteelta.
Up