Mihin käyttää kanan jauheliha, että se on maistuvaa?
Kaupassa ei ollut taas muuta järkevän hintaista jauhelihaa kuin kanan jauheliha, niin tuli mielen häiriössä ostettua. Joskus olen maistanut, niin oli aika mautonta. Tulisikohan hyvä keitto?
Kommentit (31)
Paistettuun jauhelihaan mukaan mausteita (esim. paprika, jeera, suola, pippuri, persilja, basilika, ehkä jotain chiliä tai cayennea myös) ja sipulia, kikherneitä, tomaattimurskaa ja kermaa. Hyvä bolognese-tyyppinen kastike tulee.
Osta jostakin lihamylly, nämä vanhainaikaiset käsinveivattavat ovat parhaita vieläkin, eli osta esim. Torista tai Huudosta. Voit ostaa halvempaa kokolihaa ja jauhaa liha itse. Monesti se kannattaa vetäistä kaksi kertaa myllyn läpi, niin tulee samanlaista kuin kaupan jauhiksestakin. Smash-burgereihin käytetään kuulemma vain kerran jauhettua lihaa.
Vierailija kirjoitti:
Paistettuun jauhelihaan mukaan mausteita (esim. paprika, jeera, suola, pippuri, persilja, basilika, ehkä jotain chiliä tai cayennea myös) ja sipulia, kikherneitä, tomaattimurskaa ja kermaa. Hyvä bolognese-tyyppinen kastike tulee.
No voi hele, tunkion makuista ja hajuista ruokaa, kiitos jeeran ja kikherneiden. Ilman noita kahta tuo voisikin maistua hyvältä.
Jotain rasvaa se ainakin vaatii lisäksi + mausteita mieltymysten mukaan, koska on muuten mautonta. Voita, kermaa, kookoskermaa, oliiviöljyä tms.
Jos sulla on joku kaveri joka harrastaa ruoanlaittoa tai on peräti ravintolakokki, niin pyydä apua ja ole valmis pieneen palkkioonkin jos neuvoo sua.
Hampurilaispihvejä. Ei tarvitse kuin muotoilla pihveiksi ja heittää REILUSTI mausteita pintaan, esim. cajun -mausteseos on hyvä mixaus. Lisäksi chiliä tai cayennepippuria. Kananjauheliha on muutoin aika mautonta, kannattaa maustaa tulisesti. Sitten vain pannulle.
Tee korvapuusteja.
Mausta jauheliha kanelilla ja sokerilla ja levitä pullataikinalevylle. Kääri rullalle, leikkaa paloiksi ja paista 200c n 15min. Uunista riippuen. Voitele kananmunalla halutessasi enne paistoa ja ripottele päälle sokeria.
Paisto ja suolaus. Ketsuppi. Peruna ja kurkkua.
Vierailija kirjoitti:
Osta jostakin lihamylly, nämä vanhainaikaiset käsinveivattavat ovat parhaita vieläkin, eli osta esim. Torista tai Huudosta. Voit ostaa halvempaa kokolihaa ja jauhaa liha itse. Monesti se kannattaa vetäistä kaksi kertaa myllyn läpi, niin tulee samanlaista kuin kaupan jauhiksestakin. Smash-burgereihin käytetään kuulemma vain kerran jauhettua lihaa.
Oliko sulla vielä aloittajan kysymykseen antaa vastausta?
Paista voissa tai lisää reippaasti öljyä tai kermaa. Mausteet voi valita ruokalajin mukaan, mutta ilman rasvaa maut eivät tule esiin.
Mä teen kanan jauhelihasta thaimaalaistyyppistä keittoa, jossa liha on pyöryköinä.
Ei osaa ainakaan yhdyssanoja. Kanan jauheliha, voi luoja.