Miten usein ostat uuden talvitakin tai - kengät?
Otatko ne heti käyttöön vai pidätkö niitä kaapissa odottamassa käyttöönottoa muutaman vuoden?
Anoppi ihmettelee, kun ostan lapsille uusia vaatteita ja ne otetaan välittömästi käyttöön.
Uusia vaatteita ja kenkiä pitäisi pitää käyttämättöminä ns pyhä vaatteina kaapissa vuoden tai pari.
Puolisolle jäänyt lapsuudenkodin opit hyvin päähän. Hän on meidän avioliiton aikana ostanut itselleen kaksi talvitakkia (yhdessä olleet 28 vuotta). Tämä viimeisin talvitakki ostettu kaksi vuotta sitten ja sitä ei ole vielä otettu käyttöön.
Kommentit (27)
Muistan tuollaisia juttuja lapsuudesta. Nykyään ostan vaatteita käyttöä varten, en kaappiin.
Tosin uusin toppis on yli 10v ja hyvin vähän käytetty. Kevyttoppis on ostettu 2007, mutta sitä on käytetty paljon. Muut talvitakit ovat ysäriltä. Ostoslistalla on piikkikengät ulkoiluun.
Talvitakkeja ostan noin muutaman vuodessa ja kenkiä samoin.
Perin aina sukulaisten vaatteita, en ole koskaan ostanut kyseisiä vaatekappaleita.
Ostan silloin, kun koen tarvitsevani ja löydän sellaisen, jonka kelpuutan. Harvoin löydän mitään, mistä tykkäisin. En ole koskaan kuullutkaan tuollaisesta, että uusia vaatteita jemmattaisiin käyttämättömänä.
Vaatteissa kuuluu olla vähän tarinaa ja persoonallisuutta.
Ostan aina vuorotellen kun minulla on käytössä villakangastakki, untuvatakki, tavallinen toppatakki ja kevyttoppatakki. Talvikenkiä on useampi pari ja tänä syksynä olen ostanut yhdet uudet.
Voi, mulla on vaikka kuinka monta takkia, koska ulkoilen paljon ja haluan pukeutua sään sekä tilanteen mukaisesti. Käytän takkeja pitkään, periaatteessa vaikka loppuelämän, jos ne säilyvät ehjinä ja siisteinä. Kuluneimmat takit siirrän talli- ja remonttikäyttöön.
Myös talvikenkiä on useammat: siistimmät työmatkoille ja kauppaan, ja ulkoiluun sitten vähän kevyempi malli ja myös superlämpimät koviin pakkasiin. Kaikkia käytän paljon.
Ulkoiluhousujakin löytyy paksumpaa ja ohuempaa, samoin välikerrastoja, ja pipoja ja käsineitä.
Urheiluvarusteet, kuten hiihtokamat, sitten vielä erikseen.
Ei ole olemassa huonoja ulkoilusäitä- on vain huonoja varusteita!
n50