Liukastuin ja katkaisin jalkani. Miten saan ruokaa kotiin?
Olen nyt sairaalassa mutta minulla on kotona ruokaa 4-5 päiväksi. Mitä sen jälkeen?
Kommentit (156)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ap voi olla niin saamaton ettei pysty tilamaan ruoat kotiinkuljetuksella 😂
No jos ei ole sitä kotiinkuljetusta? Ei täälläkään ole.
Ei ole meilläkään kotiinkuljetusta Woltista puhumattakaan, tuossa tilanteessa ainoa apu olisi ystävät ja naapurit.
Vierailija kirjoitti:
Puolisosi voi hakea. Vai onko tämä sitä ihanaa ja itsenäistä sinkkuelämää?
Mikä helkutin paskamulkku sä olet? Oletko oikeasti noin saatanan tyhmä, että kuvittelet jokaisen haluavan puolison tai jokaisella olevan oma valinta ettei puolisoa ole? Mikä vit tu sun persereikä vaivaa???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ap voi olla niin saamaton ettei pysty tilamaan ruoat kotiinkuljetuksella 😂
Matkahuolto kuljettaa koko Suomen alueelle. Meille tulee elintarvikkeita 2 laatikollista ens viikolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jalka poikki ei nyt ole kovin suuri juttu loppujen lopuksi, jokainen normaali terve ihminen oppii käyttämään kyynärsauvoja nopeesti.
Kipsistä riippuen voi olla helpompaa,tai haastavampaa ekat päivät, muttei mahdotonta.
Mutta,jos on laiminlyöny omaa terveyttään vuosikaudet, asia on täysin eri.
Ja kävelemään sauvojen kanssa sinne 10km päässä olevaan kauppaan?
Missä kohtaa ap sanoi kaupan olevan 10 km päässä?
Miksi sitten joku yleisti että sauvojen kanssa pääsee kauppaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jalka poikki ei nyt ole kovin suuri juttu loppujen lopuksi, jokainen normaali terve ihminen oppii käyttämään kyynärsauvoja nopeesti.
Kipsistä riippuen voi olla helpompaa,tai haastavampaa ekat päivät, muttei mahdotonta.
Mutta,jos on laiminlyöny omaa terveyttään vuosikaudet, asia on täysin eri.
Ja kävelemään sauvojen kanssa sinne 10km päässä olevaan kauppaan?
Missä kohtaa ap sanoi kaupan olevan 10 km päässä?
Miksi sitten joku yleisti että sauvojen kanssa pääsee kauppaan?
Pääsee pääsee. Oon käynt kymmenien kilometrien päässä kaupoissa sauvojen kanssa. Ootko kehitysvammainen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katkaisit jalkasi ja jouduit sairaalaan. Kävit kuitenkin ensin nappaamassa tietokoneen mukaan, että voit naputella Vauva-palstalle. Toivottavasti ei ollut kuitenkaan pöytäkone!
Oletko oikeasti noin saatanan tyhmä? Etkö ole kuullut älypuhelimista vi tun persereikä??
-eri
Olin lukevinani, että aapeellä ei ole älypuhelinta. Mut onks sul lääkitys mt-ongelmiisi?
Tunge pääsi omaan perseeseesi kusimulkku.
Ihanan asiallista argumentointia.
Löysitkö sen katkenneen jalan osan? Liimaa se erikeeperillä takaisin kiinni niin voit käydä kaupassa kävellen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katkaisit jalkasi ja jouduit sairaalaan. Kävit kuitenkin ensin nappaamassa tietokoneen mukaan, että voit naputella Vauva-palstalle. Toivottavasti ei ollut kuitenkaan pöytäkone!
Oletko oikeasti noin saatanan tyhmä? Etkö ole kuullut älypuhelimista vi tun persereikä??
-eri
Olin lukevinani, että aapeellä ei ole älypuhelinta. Mut onks sul lääkitys mt-ongelmiisi?
Tunge pääsi omaan perseeseesi kusimulkku.
Vedä alahuuli pääsi yli ja nielaise vammainen.🤣🤣🤣🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti: En ole aikeissa rekisteröityä mihinkään. Wolttia ei taida olla mahdollista käyttää koska en omista älypuhelinta.
Millä laitteella kirjoitit sitten lainaamani kommentin?
Ihan tietokoneella.
Sairaalassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole meilläkään kotiinkuljetusta Woltista puhumattakaan, tuossa tilanteessa ainoa apu olisi ystävät ja naapurit.
No sekinhän riippuu onko ystäviä tai naapureita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Matkahuolto kuljettaa koko Suomen alueelle. Meille tulee elintarvikkeita 2 laatikollista ens viikolla.
Miksi ette käy itse kaupassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sekinhän riippuu onko ystäviä tai naapureita.
Meille tuo posti ja matkahuolto elintarvikkeita. Ne ei oo mun kavereita ja ystäviä. Ne tekee sitä työkseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ette käy itse kaupassa?
Käydään nykyään parin viikon välein. Loput tulee tilattua kotiinkuljetuksella matkahuolto/posti
Nyt on tul8ssa mm. uht maitoa,, litran mehuja,ruokaa lemmikille, majoneesia, juustodippiä esim. yms.
Nää tilataan kotiinkuljetuksella siksi, että mun ei tarvi roudata niin julmetun painavia elintarvikkeita itse kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti: En ole aikeissa rekisteröityä mihinkään. Wolttia ei taida olla mahdollista käyttää koska en omista älypuhelinta.
Millä laitteella kirjoitit sitten lainaamani kommentin?
Ihan tietokoneella.
Sairaalassa?
Etkö tiennyt että siellä saa olla sellainen mukana?
Etkö voi pyytää jotain kaveria käymään kaupassa sulle.?
tässä vaihtoehtoja uusavuttomille
1. kun pääset sairaalasta pois, menet kelataksilla. Jos tulee apteekissakäyntitarvetta, niin sanot kelataksille, että mennään apteekin kautta. valitset jonkun apteekin, joka on jossain kaupan lähellä tai kauppakeskuksen sisällä. Käyt sitten samalla kaupassa.
2. nöyrryt ja kun sinulla nyt tietokone on siellä sairaalassa näemmä mukana, niin teet jo yt kotiinkuljetustilauksen. tilaa enemmän ruokaa, niin ei tarvi ainakaan sitten miettiä sen loppumista
3. soittelet jollekin läheiselle, joka siis voi olla ihan kuka vaan, joka on sinulle tarpeeksi tuttu, joka voisi käydä puolestasi kaupassa. Tosin hänkin luultavimmin kysyy sinulta sitten, että mikset voisi tilata ruokaa kotiin.
4. menet käymään itse kaupassa aina kun tarvetta tulee. Toisin uin luullaan, niin kyynärsauvojen kanssa kävely ei ole kovin vaikeaa. Selkään reppu ja käyt ostamassa repullisen ruokaa. En tiedä miten nykyisin sairaaloissa toimitaan, mutta aikoinaan sain fysioterapeutin ohjauksen itsehoitoon, kun sairaalasta lähtisin sitten kyynärsauvojen kanssa. kotihoito-ohjelmaan kuului päivittäisen porrastreenit (jep. niillä sauvoila) ja sitten päivittäine ulkoilulenkki kauppaan. niillä on itse asiassa hyvin helppo kävellä portaita, jos osaa tekniikan
Aloitus oli vähän vajaa. Et kertonut kaikkea. Eli itse sitten ehdotan, että puoliso vaikka käy kaupassa tai vaikka aikuinen lapsi. Tai sinun sisar. Yms. Tilaat robotilla ruuat kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Kaupasta sitä ruokaa saa kuten tähänkin asti.
Joo et voi olla noin typerä ettet osaa tilata. Kupalla kuin kaupalla sovellus ja tuovat kotiin.
Kunhan et volttaa, hyväksyt o.r..ja.työn!
sitten jos on täysin avuton eikä osaa elää kun pitäisi kyyärsauvoja käyttää, niin rohkeasti yhteys sossuun ja kertoo sinne, että on yksin, on avuton, ei osaa käydä kaupassa sauvojen kanssa, voiko teiltä saada jotain apua, tai voitteko neuvoa mistä apua saisi. Ehkä huoli-ilmoitus itsestä olisi hyvä tehdä tussa yhteydessä, niin apua tulee ehkä enemmän ja paremmin
On olemassa myös kävelypöytiä, esim. Eeva, Viking tai Topro Taurus. Niillä liikkuminen onnistuu terveenkin jalan varassa kun siihen voi nojata.