Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tänään gynelle ja pelottaa ihan p*rkeleesti!

Vierailija
25.04.2007 |

Olen tänään menossa elämäni ekaa kertaa gynelle ja pelko on persiissä. Viime yönä en nukkunu juuri ollenkaan ja sen minkä nukuin näin painajaisia =/ Voisko joku tällä saralla vähän kokeneempi kertoa miten selviän hengissä sinne yhteen asti kun pitäs sinne lääkäriin mennä. En pidä muistakaan lääkäreistä.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sano lääkärille että on eka kerta ja jännittää.

ja jos ankannokkaa alkavat asennella niin pyydä pientä.

Vierailija
2/17 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua on ronkittu niin paljon elämäni aikana että ei yhtään hävetä kiskasta housuja alas lekurin edessä. Kysymys kuuluukin, minkä ikäinen olet ja kuinka on mahdollista ettet ole koskaan gynellä käynyt?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siten ei tarvi pylly paljaana hiipiä sermin takaa pöydälle.

Vierailija
4/17 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysymys heräs mullakin, että minkä ikäinen olet? Tännehän kirjoittaa suurimmaksi osaksi äidit jotka ovat joutuneet ainakin koko raskausajan vetämään housut nilkkoihin lääkärien edessä ja puskeen lapsen maailmaan...

Vierailija
5/17 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen kyllä raskauden aikana levitellyt tavaraani neuvolalääkärille, joten se nyt ei varsinaisesti ole uutta. Melkein paljon minua hirvittäis mennä vaikka hammaslääkärille. Ja gynellä käytmättömyys on mahdollista siten että en ole koskaan aiemmin uskaltanut varata sinne aikaa. ap

Vierailija
6/17 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

rentous auttaa, jännittyneitä lihaksia joutuu painamaan ja tavallaan venyttämään enemmän. Hengittele syvään ja rauhallisesti ja rentouta alaleuka. Perustutkimus ei satu, ja jos lääkäri vahingossa nipistelee tai joku instrumentti painaa ikävästi, sano siitä. Muutenkin sano, että jännittää, niin lääkäri osaa jutella enemmän ja ottaa homman rauhallisemmin.

Tutkimuksessa lääkäri varmaan katsoo emättimen limakalvon kuntoa (sitä varten yleensä laitetaan se ankannokka, joka pitää putkea vähän auki) ja tunnustelee kohdun ja munasarjat pitämällä pari sormea emättimessä ja painamala toisella kädellä vatsan päältä vastaan. Joskus otetaan irtosolunäyte raaputtamalla kohdunkaulan päätä kevyesti. Ei satu, mutta voi tuntua hassulta.

Ei se sen kummempaa ole kuin hammaslääkärikään (eikä porata koskaan;).

Vierailija
7/17 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saitkin jo hyviä neuvoja, gynelle kannattaa sanoa että on ensimmäinen kerta ja jännittää niin hän osaa ottaa sen huomioon. Tutkimuksen aikana kannattaa koittaa olla ihan rentona, hengitellä vaan rauhassa ja ajatella vaikka jotain ihan muuta. Ei se oo kamalaa, vaikka ymmärrän kyllä pelkosi. Olen vähän samanlainen :)

Mulla on tänään se toinen kammopaikka, hammaslääkäri, ja oon ihan paniikissa kun joudutaan poraamaan. Maha sekaisin ja kädet vapisee jo. Huh huh, samaa mietin miten oikein selviän...

Vierailija
8/17 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos jostain syystä henkilökemiat ei lääkärin kanssa pelaa yhteen, vaihda rohkeasti lääkäriä. Älä jätä käymättä tarkastuksissa huonon kokemuksen takia.

Gynet on aika erilaisia, jonkun mielestä yhdellä voi olla liian raisu huumorintaju, toinen voi olla liian kovakourainen jne. Mutta etsi itsellesi mieleinen gyne, koska esim. papa-kokeen ottaminen säännöllisin väliajoin on oikeasti tärkeä juttu!

Vierailija
9/17 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneks en oo yksin tän kammoni kanssa. ap

Vierailija
10/17 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se gyne tee mitään sen kummallisempaa kuin neuvolalääkärikään.

Olen 34-vuotias, enkä ole koskaan tainnut käydä gynekologilla, paitsi kun olen saanut lähetteen sairaalaan. Sama se kuka sitä alapäätä kaivaa.

Vierailija
11/17 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkäätkö että sieltä löytyy jotain " vikaa" vai mikä kumma siinä vois noin kamalasti pelottaa? Tutkimus ei satu ja kestääkin vain hetken. Vai tiedätkö lääkärin jotenkin inhottavaksi tai vastenmieliseksi jo etukäteen? Valitse joku kiva ja mukava lääkäri, ei nykyään tarvitse tyytyä mihin vaan... Tsemppiä! Hammaslääkäripelon minäkin ymmärrän =/

Vierailija
12/17 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano sille gynelle heti alkuun, että olet ensimmäistä kertaa ja että sinua jännittää. Näin annat lääkärille paremman mahdollisuuden ottaa sen huomioon.

Vierailija
13/17 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä kaksi lasta ja aina jännittää kamalasti mennä alapäätutkimuksiin. Se on se tilanne kun makaat siinä avuttomana, ilman housuja vieraan ihmisen edessä. Itsellä on myös paniikkihäiriö, joten johtuu varmaankin osittain siitä. Kammoan " pakkotilanteita" .

Vierailija
14/17 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinne gynelle kukaan kai kamalan innosta hihkuen mene, mutta kyllä sinä siitä selviät :)

Vierailija
15/17 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän jo itse synnytyksessä ronkitaan jonkun verran ja sen jälkeen. sama hommahan se on

Vierailija
16/17 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajatella sellaista, että ihanaa elää hyvinvointivaltiossa, jossa on edes mahdollista päästä tutkimuksiin ja jopa ennaltaehkäiseviin tarkastuksiin. Maailmassa enemmistöllä ei asiat näin hyvin ole, ollaan kiitollisia siitä mitä on.

Vierailija
17/17 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskallan ehkä mennä uudestaankin, mutta sillon varmasti jännittää ja pelottaa ainakin melkein yhtä paljon. Gynekin oli ihan mukava. ap