Joko alotit tipattoman tammikuun 2026?
"Tammikuussa 2026 Tipatonta lähestytään pilke silmäkulmassa teemalla Elä enemmän. Tipattoman neljässä retrohenkisessä julisteessa seikkailevat Tarmo tipaton pöydällätanssija, Jukka tipaton sauvakävelijä, Torsti tipaton yökyläilijä ja Arto tipaton piponkutoja.
Kaikki hahmot ovat rohkeasti oma, tipaton itsensä.
Tipattoman juuret nivoutuvat sotavuosien jälkeiseen aikaan, kotiin palaaville sotilaille suunnattuun raittiuskampanjaan, jonka toteutti Propaganda-Aseveljet järjestö. Vuosien saatossa Tipattomasta on muodostunut vahva perinne, jota vietetään ympäri Suomea. Nykypäivän Tipaton kannustaa miettimään omaa alkoholin käyttöä ja sen syitä. Mitä voisi olla alkoholin tilalla?"
https://www.ept-verkosto.fi/kampanjat/tipaton/
Tipattomasta tammikuusta on tullut suosittu ja suosio kasvaa vuosi vuodelta.
Itse aloitin eilen ja hyvältä tuntuu jo nyt, pelkkä ajatuskin ihanasta alkottomasta kuukaudesta saa hyvänolon käyrän nousuun.
Kommentit (15)
Ei syytä, koska en käytä mitään huumausaineita.
Tammikuu on ihan yhtä tipaton kuten kaikki muutkin kuukaudet vuodesta
Terv Nykteristi
Vierailija kirjoitti:
Et siis vietä tipatonta tammikuuta, jos olet vasta sen eilen aloittanut!
No, sanotaan sit minun kohdallani, että tipaton tammikuun loppu. Ja oikeastaan voisi olla vain sen neljä viikkoa.
Minä aloitin, otan tosin muutaman konjakin silloin tällöin mutta ssitän ei lasketa. Paljon mukavampi tapa viettää tipatonta kun ei ota turhia paineita
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, sanotaan sit minun kohdallani, että tipaton tammikuun loppu. Ja oikeastaan voisi olla vain sen neljä viikkoa.
Mä pidän tipattomat tiistait koko vuoden! Eli olen vuoden aikana noin 20 päivää enemmän selvinpäin kuin sinä!
Olen ollut tipattomana kymmenen vuotta ja ajattelin jatkaa samalla linjalla.
Tulin täysi-ikäiseksi 1977. Jokainen päivä, viikko, kuukausi ja vuosi on ollut tähän asti tipaton alkoholin osalta.
Kakille tipattomuus ei ole mieluisa asia, miksi, jos joku voisi vastata?
Vierailija kirjoitti:
Kakille tipattomuus ei ole mieluisa asia, miksi, jos joku voisi vastata?
He on alkoholisteja.
En,enkä aloitakaan...klunkklunkklunk...
Vierailija kirjoitti:
Minä aloitin, otan tosin muutaman konjakin silloin tällöin mutta ssitän ei lasketa. Paljon mukavampi tapa viettää tipatonta kun ei ota turhia paineita
Niin, se on paljon mukavampi viettää tipatonta, kun se ei ole tipaton :D
Itellä aikoinaan sama mentaliteetti, "eihän nyt jotain 5-6 kaljaa lasketa ku eihän nyt niistä tuu edes känniin". Samalla alkoholiton kaveri vieressä ihan kauhuissaan, että juotko sä kaljaa vaikka sulla on huomenna iltavuoro. Minä vaan että joojoo ei tätä lasketa :D Ei hirveästi kyllä naurata nyt kun miettii niitä aikoja.
Emme. Juomme niin harvoin ettei ole tarpeen.
Harkitsen aloittaa huomenna. Tänään ehkä vielä pikku sumut päälle ja huomenna reippaasti töihin sitten.