Uskooko joku näihin VaurasNainen ja Massimuija -yhteisöihin?
Kun en oikein itse usko että kuka tahansa MaijaMeikäläinen yhdellä nettivalmennuksella yhtäkkiä kaapii kokoon satojentuhansien sijoitusvarallisuuden, flippaa asuntoja ja ostaa aina tuottavia osakkeita.. En vaan usko.
Kommentit (82)
Vierailija kirjoitti:
Kaksijakoinen juttu. En lähtökohtaisesti usko tuollaisiin nettivalmennuksiin. Toisaalta niihin hakeutuu varmaan ihmisiä, jotka miettivät sijoittamisen aloittamista. Se taas yleensä kannattaa.
En minä nuorena sijoittamista ja vaurastumista miettinyt. Vaan kun yksi ystäväni kertoi hankkineensa sijoitusasunnon ja kertoi, miten se melkein maksoi itse itsensä, aloin tutkimaan asiaa. Meni hetki, ennen kuin vakuudet riittivät sijoituslainaan, mutta siitä se vaurastuminen alkoi.
En olisi ikinä pystynyt palkastani säästämään summaa, jonka olen viimeisen 30 vuoden aikana saanut kasaan.
Vaikea keksiä alhaisempaa vaurastumisen tapaa kuin asuntosijoittaminen. Toisen ihmisen perustarpeilla. Tämähän on juuri se syy, miksi Suomen talous ei nouse. Rahat on kiinni seinissä ja keskiluokka kiskoo rahaa vuokralaisilta ja sitä kautta myös Kelalta, koska ei mitään fiksumpaa ja eettisempää vaivaudu tekemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaksijakoinen juttu. En lähtökohtaisesti usko tuollaisiin nettivalmennuksiin. Toisaalta niihin hakeutuu varmaan ihmisiä, jotka miettivät sijoittamisen aloittamista. Se taas yleensä kannattaa.
En minä nuorena sijoittamista ja vaurastumista miettinyt. Vaan kun yksi ystäväni kertoi hankkineensa sijoitusasunnon ja kertoi, miten se melkein maksoi itse itsensä, aloin tutkimaan asiaa. Meni hetki, ennen kuin vakuudet riittivät sijoituslainaan, mutta siitä se vaurastuminen alkoi.
En olisi ikinä pystynyt palkastani säästämään summaa, jonka olen viimeisen 30 vuoden aikana saanut kasaan.
Vaikea keksiä alhaisempaa vaurastumisen tapaa kuin asuntosijoittaminen. Toisen ihmisen perustarpeilla. Tämähän on juuri se syy, miksi Suomen talous ei nouse. Rahat on kiinni seinissä ja keskiluokka kiskoo rahaa vuokralaisilta ja sitä kautta myös Kelalta, koska ei mitään fiksumpaa ja eettis
Sillä vuokralaisella on ihan täysi oikeus ostaa oma asuntonsa. Ja sitäpaitsi KAIKKILLA muillakin "perustarpeilla" kuin asuminen tehdään rahaa, jopa ilmalla (tosin harrastekäyttöön tai sairaalakäyttöön).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikea keksiä alhaisempaa vaurastumisen tapaa kuin asuntosijoittaminen. Toisen ihmisen perustarpeilla. Tämähän on juuri se syy, miksi Suomen talous ei nouse. Rahat on kiinni seinissä ja keskiluokka kiskoo rahaa vuokralaisilta ja sitä kautta myös Kelalta, koska ei mitään fiksumpaa ja eettis
Eihän asuntosijoittamisessa ole tällä hetkellä muutenkaan mitään järkeä, kun vuokra-asuntoja seisoo tyhjillään pilvin pimein ja asuntokauppa sakkaa.
Rikastuminen on yliarvostettua. Ei ne suuret tulot, vaan ne pienet menot. Jos on muutamia tuhansia puskuria säästössä, ja saa kaikki perustarpeet tyydytettyä, mihin sitä rahaa tarvitsee?
Vierailija kirjoitti:
Nää yhteisöt on pitkälti sitä jonkun kurssin, koulutuksen tmv. myynti- ja markkinointimateriaalia. Siis tavallaan somen myötä tulleita uusia tapoja myydä jotain.
Toki kun tätäkin palstaa seuraa ja lukee ihmisten kommentteja, niin moni on tosi tietämätön raha-asioissa ja he uskovat esim. pankkin sijoitusneuvojia ymmärtämättä, että nämä neuvojat ajattelevat pankin etua ja heidän motiivina on myydä ihmisille pankin kannalta mahdollisimman tuottavia sijoitustuotteita.
Asiakkan etu ei siis ole tämän 'ilmaisen' (ei todellakaan ole ilmaista) palvelun tarkoitus, vaan pankin etu ja neuvojan hek. koht. bonarit.
Tai kun lukee vaikka Kauppalehteä, niin siellä on tietysti mainoksia. Mutta myös ns. "natiivimainontaa", joka tarkoittaa lehtiartikkelin muotoon kirjoittua mainontaa, jota vaikea tunnistaa mainokseksi, jos ei ole medialukutaitoa, eikä ymmärrystä taloudesta ja eri toimijoiden taloudellisista intresseistä.
Vastaus:
Sun kommentti oli pelkkää höttöä. Pelkkää tyhjää ilman konkretiaa. Miten olisi oikeat neuvot?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastaus: Hanki sitten oma asuntosi äläkä asu vuokralla. Keskiluokka ei todellakaan ole varakasta, vaan rahat menee eläkeläisten ja muiden lusmujen eläkkeisiin.
Massimuijat on pikemminkin massittomat muijat. Jatkuvasti kyselyjä siitä miten veloista pääsisi nopeasti ja helposti eroon. En ymmärrä mitä nämä ihmiset odottavat? Että joku hyvä haltia ilmaantuu ja maksaa ne? Hirveää uhriutumista eikä mihinkään ratkaisuehdotukseen suostuta. Toinen koominen ryhmä massimuijissa on ylihintaisen asunnon myyjät. Taas mikään ei onnistu ja vika on aina välittäjässä tai ostajissa.
Jos nimet olisi HaurasNainen ja Massumuija niin uskoisin...
Naureskelen tuollaisille itsekseni. Narsistista masturbointia.
En ole koskaan kuulunut noihin yhteisöihin, mutta olen elävä esimerkki siitä, että sijoittaminen kannattaa. Aloitin itse kuukausittaisen osakesijoittamisen 19 vuotta sitten aluksi pienillä summilla. Lasten muutettua pois kotoa pystyin kasvattamaan summia. Lopputuloksena on se, että minulla on nyt sijoituksia 280 000 euroa, josta alle 160 000 euroa on sijoituksiin palkastani säästämiä rahoja ja yli 120 000 euroa sijoitusten tuottoja.
Mitään perintöjä tai vanhempien tukia en ole saanut, vaan sijoitukset ovat tosiaan kerääntyneet palkkarahoista sekä sijoitusten tuotosta.
Vierailija kirjoitti:
taas täällä lauma idiootteja vauhdissa. Sijoittaminen on Suomessa ainoa tapa vaurastua, mutta se ei ole mikään sprintti vaan maratoni.
Minä olen tienannut satoja tuhansia sijoitusten ansiosta ja niitä tuottoja on käytetty ihan siihen mihin palkkatulojakin. Asuntoon, autoihin, ihan tavallisiin laskuihin, lomiin mutta MYÖS uusiin sijoituksiin. Helpottaa kuule arjen elämää sellainen ylimääräinen pari tonnia tilille kuukausittain riihikuivaa rahaa. Ja kun tulee tuo pari tonnia ylimääräistä, niin ei ole mitenkään tavatonta ja vaikeaa sijoittaa 500-3000 euroa kuukausittain tuottamaan lisää rahaa. [/]
No, mä laitan säästösijoituksiin noin 700€/kk ja oon laittanut jo lähemmäs kymmenen vuotta. Sen lisäksi perin noin 100 000€ viitisen vuotta sitten. Siltä perulta on sijoituskämppä, joka tuottaa tällä hetkellä omaa remonttirahaansa mutta jonka arvo on pudonnut reilusti. (Kt-asunto pienen kaupungin keskustassa)
Nämä mun sijoitukset ja säästöt tuottaa vuodessa muutamia tuhansia, ei kuukaudessa! Ja sillä rahalla vaikka kuinka sijottaisi ja odottaisi korkoa korolle niin tässä ei tosiaankaan rikastu eikä voi jäädä pääomatuloilla matkustelemaan ympäri maailmaa ihaniin resortteihin. Ihan joutuu käymään palkkatöissä ja toivoo että työpaikka säilyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
. Meni hetki, ennen kuin vakuudet riittivät sijoituslainaan, mutta siitä se vaurastuminen alkoi.
Sen asuntosijoittajan ansiosta tarjolla on lukuisa määrä vuokra-asuntoja, joista vuokralainen saattaa valita. Tämän merkitystä voi olla vaikea ymmärtää, jos ei ole elänyt vuokrasäännöstelyn aikaa, jolloin vuokrattavia asuntoja ei ollut juurikaan tarjolla, ellei kuulunut johonkin erityisryhmään, esim. opiskelijoihin tai niin pienituloisiin, että oli mahdollisuus päästä kaupungin vuokra-asuntoon.
"No, mä laitan säästösijoituksiin noin 700€/kk ja oon laittanut jo lähemmäs kymmenen vuotta. Sen lisäksi perin noin 100 000€ viitisen vuotta sitten. Siltä perulta on sijoituskämppä, joka tuottaa tällä hetkellä omaa remonttirahaansa mutta jonka arvo on pudonnut reilusti. (Kt-asunto pienen kaupungin keskustassa)
Nämä mun sijoitukset ja säästöt tuottaa vuodessa muutamia tuhansia, ei kuukaudessa!"
Olet siis tehnyt jotain todella huonoja sijoituksia. Sulla luulisi olevan tuolla tahdilla vähintään 250 000e sijoitettuna, ja yksin 2025 indeksit nousi 10-20%. Pitkäaikaistalletuksillakin saa luokkaa 3% joka tekee jo melkein 10 tonnin vuodessa.
Se, että sinä et osaa sijoittaa, ei tarkoita että sijoittaminen ei "toimi". Sinä et vaan osaa edes ihan perusteita.
"Nämä mun sijoitukset ja säästöt tuottaa vuodessa muutamia tuhansia, ei kuukaudessa! Ja sillä rahalla vaikka kuinka sijottaisi ja odottaisi korkoa korolle niin tässä ei tosiaankaan rikastu eikä voi jäädä pääomatuloilla matkustelemaan ympäri maailmaa ihaniin resortteihin. Ihan joutuu käymään palkkatöissä ja toivoo että työpaikka säilyy."
Muutama tuhat euroa tuottoa vuodessa tarkoittaa kuitenkin sitä, että joka kuukausi on käytössä muutama satanen ylimääräistä rahaa, jos tuottoa ei halua jättää kerryttämään korkoa korolle. Vaikka se ei mahdollistakaan töistä poisjäämistä, antaa se melkoista väljyyttä käytettävissä olevaan budjettiin joka kuukausi.
Vierailija kirjoitti:
taas täällä lauma idiootteja vauhdissa. Sijoittaminen on Suomessa ainoa tapa vaurastua, mutta se ei ole mikään sprintti vaan maratoni.
Minä olen tienannut satoja tuhansia sijoitusten ansiosta ja niitä tuottoja on käytetty ihan siihen mihin palkkatulojakin. Asuntoon, autoihin, ihan tavallisiin laskuihin, lomiin mutta MYÖS uusiin sijoituksiin. Helpottaa kuule arjen elämää sellainen ylimääräinen pari tonnia tilille kuukausittain riihikuivaa rahaa. Ja kun tulee tuo pari tonnia ylimääräistä, niin ei ole mitenkään tavatonta ja vaikeaa sijoittaa 500-3000 euroa kuukausittain tuottamaan lisää rahaa.
Vai olet tienannut satoja tuhansia sijoituksilla. Niin minäkin, mutta tuo on ollut mahdollista pääasiassa suht nuorena saamani perinnön ansiosta. Ja jotenkin hassua, että aina unohdetaan verot, joita maksat noista tuotoista sen 34 pinnaa. Ja jos ostat niitä asuntoja, autoja ja muuta sälää niin ei siinä nyt hirveästi jää rahaa uudelleen sijoitettavaksi. Kyllä se nyt vaan reaalimaailmassa on pirun vaikea saada palkkatulostaan säästämällä niin isoja salkkuja, joilla saadaan satoja tuhansia tuottoja. Etenkin jos noita tuottoja on myös käytetty elämiseen eikä kumuloitu takaisin salkkuun.
Sijoittaminen ei ole mitään salatiedettä ja varmasti paljon parempaa ja objektiivisempaa tietoa saat muista lähteistä kuin mainitsemasi yhteisöt.
Idästä on tullut massimuijan rahat
Varmasti noissa yhteisöissä on voittajansa ja häviäjänsä. Jotkut myy vaurastumiskursseja tyhmille ja tekee sillä rahansa, toiset ostaa hyväuskoisina. Voi myös olla että nuo yhteisöt on tarkoitettu veronkiertovinkkejä ja muuta hauskaa varten, en tiedä kun olen köyhä muija enkä noihin kuulu.