Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

¢¾-¢¾-¢¾-Tammenterhojen ke ja to -¢¾-¢¾-¢¾

25.04.2007 |

Piti tulla aloittamaan pinoa, kun täällä on herätty jo tunti sitten...

Tässä edellinen pino:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10137375&p=2&tmode=1&smod…

Palaan taas asiaan paremmalla ajalla, nyt aamiaiselle...

-Sulina-

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipas ruma otsikko!!! No jos se välttäis nyt pari päivää...

Ei onnistuneet sydämet väliviivojen kanssa otsikkoon... :(

-S-

Vierailija
2/35 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olitki mua aiemmian asialla :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti vastauksia galluppeihin ennenkuin unohdan...

Heräämisg: vauva herää siihen, kun minä nousen aamutoimiin klo 6.30. esikoinen on herännyt yleensä jo klo 6 ja tullut sänkyymme höpöttelemään. Nousen suihkuun siis klo 6.30 kun mies on vielä kotona katsomassa poikien perään.

Vauva selkeästi tykkäisi nukkua pidempään, mutta herkkäunisena (kuten mies ja minä ja esikoinenkin) herää siis muiden heräämis/nouseminääniin.

Neuvolag: minä käytän neuvolassa, kun mies on päivisin töissä. Mummi leikkii puistossa esikoisen kanssa aina neuvolan ajan, joten saan rauhassa käyttää vauvan siellä. Tämä on tätä arjen luksusta ja nautin kovasti, kun mummi voi meitä näin auttaa.

Parisuhteessa vaikeuksia kokeville voimia ja halauksia!

Minäkin harkitsen sosiden aloittamista, mutta koitan odottaa 4 kk täyttymiseen. Olen aina uskonut ettei rintamaito voi loppua, mutta nyt parina iltana poika on kitissyt kummankin rinnan syömisen jälkeen ja syönyt kohta uudelleen ja uudelleen ja uudelleen... Ja nyt on syönyt kaksi yötä lähes läpi yön. Onkohan pojalla kasvuspurtti ja maidon lisäämisen kausi vai onkohan tissimaito vaan liian vähän arviolta pikkasen vajaa 8 kg painoiselle pojalle.

Tällaisia pohdintoja näin päivän alkuun.

Taas täytyy mennä!

Taneli ja poitsu 8.1

Vierailija
4/35 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=A52A2A]Aikainen aamu vaihteeksi. Poika vielä nukkuu, mutta tytöt on jo hereillä. Valoisat aamut saa ne heräämään nykyään pitkälti ennen kahdeksaa.

Monttukos se tiesi allergisesta ihottumasta. Joo meillä pojan poskeen lehahtaa aika ajoin läntti, nyt rauhoittui Bepanthenella. Poski on muutenkin kuivan röhelöinen kauttaaltaan, tiedä sitten mitä lie. Täytyy tänään neuvolassa kysyä.

Saas nähdä paljonko poika on kasvanut. Oli 2kk neuvolassa jo 5800g ja 60cm. On meidän lapsista isoin vauva ja tuntuu kasvavan kohinalla.

Ei nyt mitään järjellistä vielä tähän aikaan aamusta :/

Leppoisaa päivää ja jaksamista arjen pyöritykseen!

Vierailija
5/35 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=darkviolet]Mulla sit yöllä tosissaan kipeyty kurkku ja nyt nokkaa niiskuttelen täällä :/ Ett taitaapa mennä mönkään huominen shoppailureissu!! Ketuttaa :/ Hunajaa täällä oon vetäny ja hilloja, mut ei kai mikkää auta, jos pöpö on iskiäkseen.

Hirvittää, ett jos miekkonenki pöpön saa. Onneksi huomisesta lähtien meillä on taas lääkäri kunnassa. Kuinkahan kauan onkaan pitäny pärjätä ilman. Mun mielestä lekurit pitäs lähes pakottaa sellasiin paikkoihin töihin missä ei lääkäriä oo. Samaan tyyliin, ku pappi pitää joka paikassa olla. Eikös. .

Pyykkejä täällä yritän pyörittää, vaikka ei kyllä huvittas mikkää. Astiakaapissa on niin pölyä. ett sillekki pittäis jotai tehä. Kuka tulis luutun kans kylään?

Nuhanenä Z

Vierailija
6/35 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=darkviolet]Käytikkö teiän terhoo lekurissa? Mietin sitä vinoutta, ett auttaako siihen pelkästään masulla pito.

Vierailija
7/35 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

aamukasilta piti lähteä hammaslääkäriin. Sanoi että mun purenta on (taas) huono, ja että tarvitsen jonkun hammastelineen yöllä pidettäväksi. Kuulemma liian kireet lihakset koska narskutan hampaita (ai muka=) reikiä ei ollut kun sama reiänalku kun puoli vuotta sitten.

Eilen annoin herralla ekaa kertaa maistiaisiksi 30 milliä velliä. maissivelliä. Joi ahnaasti, ihme kun ajattelee ettei nan kelpaa niinä kertoina kun mies on joutunut sitä antamaan kun olen ollut poissa. Tämä on johtanut siihen etten voi olla poissa kovin pitkiä aikoja. Mutta velli upposi. Ajattelin kokeilla että maistuuko ja vaikuttaako se yöuniin kun eka herääminen on jo yhdeltä ja koko yön narise ja tuntuu nälkäiseltä. Tätä on jatkunut jo kolmisen viikkoa etten usko että se menee ohi. Nyt en kuitenkaan tiedä aloittaisinko mieluumin perunasoseilla ja jättäisin vellit sikseen, ettei imetus häirriinny, mutta en ole vielä päättänyt. Viime yönä heräsi ekaa kertaa viideltä, mut oliko tuo sattumaa vai mitä...

Meilläkin herätään epäkristillisen varhain, eli pikkumies on pirteä kun peipponen jo viiden-puoli kuuden aikoihin. Juttelee tunnin ja nukahtaa vielä puoleksi tunniksi ja sit haluaa jo päästä liikkeelle.

Poika on pian 4 kk (2.5) ja eilen vasta yritti kääntyä ekaa kertaa. Nää muut lapset ovat jo pyörähtäneet ympäri 2-3 kk ikäisinä. Mahallaan on alkanut nostamaan päätään tosi hyvin, että kaipa se siitä. On niin rauhallinen tyyppi että ei taida olla tarvetta liikkumaan ihan vielä.

Chikka: Oletkos siellä rauhassa ettei tule enempää muljahteluita! Varmasti pelästyit!

Maria: enpä ole kuulutkaan tommosista pahkuroita vauvoilla. Onko kuuri auttanut??

NeuvolaG: minä,minä sinne lapsia vien. Mies on töissä eli se menee aika automaattisesti. Minä tykkään käydä neuvolassa, että eipä tuo ole rasite ja mukaani en miestä haluaisi. Mitäpä hänellä siellä tehtäisiin, lapsiahan siellä mittailaan ja tutkitaan. Raskauden aikanakaan en ole miestä mukaan kaipaillut, en edes ultratutkimuksiin. Mut jos itselleen on tärkeää se henkinen tuki,niin sit se mies saa ja pitääkin ottaa mukaan! Kukin tyylillään.

Vai tammitynnyreitä (hihittää).. Sanon kuten zatu, en tunne tarvetta liittyä, ei siksi ettei kiloja olisi liikaa, vaan koska asia ei vaivaa mua tarpeeksi että jaksaisin aktiivisesti tehdä sille mitään =) Mut tsempitystä kaikille mukaan liittyville!

Eilen sisko hoiti junioreita ja pääsin vaateostoksille all by my self, ihanaa! Ihania kesävaatteita tarttui käteen!!

nyt pitää taas rientää!

nenn ja poika 2.1

Vierailija
8/35 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaiseen kirjoitan jotain,neiti leikkii lattialla (syö nyrkkiä) ja poika kattoo Pekka Töpöhäntää.. Kohta pitäis lähtee ulos noiden kahden kanssa, esikoinen meni taas tänään mummolaan, joten mulla on edes vähän helpompi päivä =)

Meillä pikkuneiti heräilee edelleen öisin tosi tiheään ja en ymmärrä, että mistä johtuu, ehkä aloitan ensi viikolla jo antamaan jotain muuta ruokaa lisäksi, jos ei kerran enää tunnu tämä oma maito öiksi riittävän. Mutta katsotaan, jos on vain sitä tiheän imun kautta ja loppuu aikanaan. Mutta kun tottui jo yöt nukkumaan, niin nyt ei jaksais sit enää valvoakaan öisin..

Jotain ruokaakin pitäis taas iltapäivälle kehitellä, just syötiin pojan kanssa eilisiä jämiä, joten ei tarttenut vielä kokkailla.. Mutta iltapäiväksi jotain pitäis vääntää, ei taas paljon ruuanlaitto tänään nappais, niinkuin ei mikään muukaan. Vaikka tänän mun piti olla ahkera, kun lapsiakin on yksi vähemmän kotona, mutta mitä vielä.. Paljon vähemmän saan tehtyä ;(

Mutta nyt taidan lähtee vessan siivoukseen, ennenkuin meidän pikkuneiti hermostuu..

-äitiliini ja herkkuja vältellen, tosin ei kyllä ole edes pariin päivään tehnyt mielikään (siis herkkuja) =) Mutta katsotaan, että lähteekö paino millä tahdilla tippumaan..??!!

Vierailija
9/35 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...silmät ristissä toivottelee hän.....%)

Taas on valvottu klo:03-05, kuten toissayönäkin....En tiedä onko poitsulla masu pippa vaiko yliväsy vai mikä?? Nälkä ei ainakan pitäis olla, rinnat on täynnä maitoa ja jos syötän vähänkin enemmän niin pulauttelee, joten oletan että maitoa riittää....

En taaskaan saanut toisille päikkäreille ulos nukahtamaan eilen iltapäivästä, tais mennä yliväsymyksen puolelle kun huusi niin pahasti vaunuissa, joten meidän sängyssä sitten vedeltiin tunnin torkut tuossa 17-18 välillä.

Mutta ei se taida riittää ton ikäiselle vaan klo 19 alkoi taas iltaitku (ei suorananinen itku vaan semmoinen " yninä" ja nyrkin lutkuttaminen ja jokeltelu, välillä komentelua...) ja piti taas mennä kylvyn kautta että saisin hieman pidennettyä nukkuumaanmenoa!

Kasilta simahti sitten ekan kerran, heräs, syöttö ja nukahti klo: 20.40 ja heräs 00.40 ekan kerran syömään. Kolmeen asti nukkui mutta valvottiin sitten 5 asti, ja lopullisesti ylös aamu seiskalta. Ja vasta klo: 11 simahti päikkäreille, itkun saattelemana...

Vasemmassa nyrkissäkin pojalla " fritsu" kun on sitä niin kovasti lutkuttanut!! Ei kelpaa tutti, ei aina tissikään vaan nyrkki suuhun kun harmittaa!

Onkohan ohimenevää...?

Hirveen vähän tuo poitsu nukkuu välillä, tuntuu ihan kauheelta, onko muilla näin??

Sori tää aloitus kauheella valitusvirrellä, mutta tuntuu että koko systeemi taas heittänyt häränpyllyä... Taitaa kuulua ikään, kuulostaa että monilla muillakin jo jonkinlainen saavutettu rytmi hukassa...?

MARIA- laitoin sulle meiliä ja vihdoin pari tuoreempaa kuvaa meidän poitsusta!

PÄÄKAUPUNKILAISTEN MEETING:

Ehdotan nyt sitten viikkoa 21 (tuntui passaavan paremmin kuin vko 20?) ja tiistai 21.5 TAI keskiviikko 22.5, klo: 15 ja paikkana Sellon Café Buffo.

Kertokaas käykö vaiko eikö niin saadan tietoa montako tulis!

Nyt ei pää enää pysy mukana, liian väsy olo....

Palailen myöhemmin mikäli saan poitsun iltapäiväunille!

Väsynyt Pupina kera aamu/yövirkun poikasen, s.15.1

Vierailija
10/35 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinko paistaa, mutta aikas kolealta ilma tuntuu. Multa on mennyt auto alta, kun mies päätti että myydäänpäs se kun kerran ostajia löytyi. Oon siis saanut kävellen hakea esikoista tarhasta ja matkaa n 2km. Saapahan liikuntaa kun joutuu vetämään perässä kakkosta ja työntään tyttöä rattaissa. Ehkä mä saan tällä tavalla karistettua vikat kilot (3kg).

Perjantaina tytöllä onkin sitten Jorvissa lääkäri ja fyssari kontrolli. Paino on laskusuhdanteinen pituuteen verrattuna, saa nähdä nitä lekurit on mieltä lisä ruuista. Todennäköisesti ovat sitä mieltä että ne pitäis ottaa kehiin, vaikka mua ei ollenkaan huvittais vielä.

Zatu; vai on sitä köhää sieläkin liikkeellä, täällä myös, tosin suurin syy kylläkin allergian.

Maria: ei meidän poitsuilla kummallakaan sellaisia patteja ollut.

Chikka: toivottavasti jäi tuohon yhteen kertaan ne muljahtelut.

pupina: vai on pojalla fritsu kädessä, näkisit minkälaisen fritsun tyttö sai aikaan mulle viime yönä tissiin, auts kun teki kipeetä kun imas väärästä kohtaa.

Joku kirjoitti tarrapalkinnoista, meillä on ollut se käytössä jo n 1v sitten esikolla ja pelitti hyvin. Mutta taa kakkonen vaan mulkasee tarroja ja ei välitä hölkäsen pölähdystä niistä. Pitäis yrittää jollakin muulla konstilla saada poika yhteistyö haluisemmaksi.

Herätys G: jos on tarvis niin sitten herättelen tytön, se kun nukkuu usein aamuisin pitkään ja silloin ei ehdittäis mihinkään.

Neuvola G: mä käytän neuvolassa kun ei miehellä oo mahiksia siihen, anoppi katsoo usemmiten kakkosen perään silloin niin pääsen yksin vauvan kanssa.

Neuvokaa miten herkku riippuvuudesta oikeen pääsee eroon ;) mä voisin mätätä pelkää pullaa ja jätskiä päivät pitkät. Oiskohan tähän jotakin kikka kolmosta.

PK-seudun tapaaminen: mulle sopii paremmin se 23.5 keskiviikkona, vaikka se on esikoisen 5v päivä. Juhlitaan kakkosenja esikon synttäreitä jo edellisellä vk-loppuna, koska kakkonen täyttää 3v 18.5.

Kutsu kävi

-MM- ja flickan 18.1

Vierailija
11/35 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terkut Tukholman risteilyltä!

Oltiin " tyttöjen" risteilyllä: kaverin kans ja molempien lapset (kaksi 4v ja 2 vauvaa). Hienosti meni reissu vaik ruokailut olikin yhtä huutoa ja hyssyttelyä, kun molempien vauvat päätti karjua yhtaikaa. :) Isommat tytöt sai hyppiä pallomeressä ja me vielä isommat hypistellä meikkejä, laukkuja yms laivan kaupoissa. Tukholmassa käytiin katsomassa eläimiä Skansenilla. Oli ihanaa päästä hetkeksi pois kotinurkista ja ruoanlaitosta!!!!

Pk-seutu treffit: vko 21 maanantai 21.5 kävis mulle.

Tammitynnyrit on hyvä nimi ja hyvä idis! Taidanpa liittyä minäkin mukaan. Taikina-Pelastusrengas vyötäröllä tuntuu vaan kasvavan! Vaakalle en edes tällä hetkellä uskalla hypätä. Asiaa ei tietenkään auta säkillinen karkkia risteilytuliaisina...

Chicca: koetahan ottaa rauhallisemmin! Aika pelästyttäviä tuollaiset rytmihäiriöt.

Tsemppiä parisuhdekriisissä kamppaileville!!! Ei oo helppoo kun tilanne kotona ajautuu umppariin, pienet lapset ja kaikkee. Tiedän kokemuksesta...

Mukavaa päivänjatkoa!

t. H ja Neitonen 17.1

Vierailija
12/35 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävästiin äsken lääkärissä, kun meni se patti pahemman näköiseksi, vaikka ehdin kehua jo aamulla Zatulle ,että olis parempi,vaan seuraava vaipanvaihto näytti toista..

Lääkäri katsoi ja totes heti,että pitää puhkasta,joten haki karseen neulan ja puhkas,voitte arvata kuinka lujaa Jere huusi ja itki, kun puhkastiin ja puristettiin!

Ihan sydämestä otti ja sain purra huulta,etten alkanut vollottaa kans :((

Mutta nyt varmasti alkaa paremmin parantua..

Kovasti lekuri lohdutti,etten oo tehnyt mitään väärää/johdu tuo patti mistään epähygieenisyydestä..laiha lohtu :/

nyt kattoon ruokaa..

Vierailija
13/35 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=darkviolet]Mielikuvitus tekee tehtävänsä ja tuntu pahalle lukee poitsun kohtalosta. Toivottavasti nyt paranee pian.

Kaikki mamit varmaan tästä lähtien varulta kuuraa terho-ukkojen vehkeet kerta kiellon päälle tyyliin ;) Ei sais pelleillä vakavalla asialla, mut mä oon toista päivää neljän seinän sisällä niin täällä alkaa sekoileen. .

Vierailija
14/35 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt osui ajoitus nappiin ja poitsu simahti ulos kuin saunalyhty....

Mikäs tuolla raikkaassa ja kosteassa ilmassa nukkumista haittais :)

Taitaa vaan olla niin että kun on poika löytänyt tuon liikkumisen ilon (lue: hölöttelee ja viuhtoo sormin varpain leluille lattialla...!) niin se väsy vaan iskee nopeemmin ja äiti ei aina pysy mukana...

Jospa tuo iltakin sujuis paremmin kun on kahet pitkät päikkärit takana! Toivoa sopii, menee aika raskaaks nuo iltayninät ja nukuttamiset kun mies on taas tän viikon iltavuorossa... Toisaalta, on sitten aamusta jeesaamassa jos haluan esim. nukkua tai käydä jossain!

Huomenna pitäis taas aamupäivästä kävästä synttärilahjaostoksilla ja hakemassa kummilusikat kaiverruksesta (meidän oma sekä tulevan kummipojan), joten mies saa hyssytellä vaunuja aamupäivän ku tää mamma tuhlailee lapsilisiä marketissa ;)

Ajattelin törsätä johonki kivaan (hoikentava-malliseen...!) mekkoon tulevia ristiäisiä varten!

Oliko se ZATULLA ku on niitä KappAhlin kuponkeja, sama täällä!

Menee umpeen tän kuun vika päivä, mulla on muutama jossa -30% naisten-ja lastentuotteista ja muutama -50 %, eli kannaattaa käyttää!

Pikaisia paranemisia muuten flunssaasi! Juo kuumaa kanalientä valkosipulilla höystettynä, tehoaa aina! Tosin valkosipuli kannattaa kypsentää liemessä ettei teidän kossille tuu ilmavaivoja...;)

MARIA- toi patti kuulostaa aika ikävältä, onneksi saitte hoidettua pois!

Ja muutenkin oman lapsen itku/kipu on aivan sietämätöntä, toivoisi niin että voisi ottaa kaiken itelleen... Sen takia pelkäsin sitä 3 kk neuvolaakin ja rokotetta, onneksi poitsu ei tuntenut mitään, itkin jo ite melkein valmiiksi...;(

MOOMINMAMMA- täälläkin poitsu imutti ohi ja tääkin mamma sai mojovan fritsun tissiin yks yö...:)

PÄÄKAUPUNKILAISTEN TREFFIT:

HERMIONE- mulle käy myös tuo maanantai 21.5 hyvin (koko viikko itseasiassa käy, ma-pe), mites muut?

VAUVANRUUISTA- onko kukaan antanut kurpitsaa soseena vauvalle (johonki sekoitettuna)? Esim. valmisruokana (tais olla Hipp-merkkinen) löytyy kurpitsaa ja riisiä, alk.4 kk.

Missä muodossa tuota riisiä laitatte, hiutaleita vai ihan tavallista ja sitten hienonnatte?

Jossainhan niiitä vauvanruokaohjeita varmaan olis ( täälläkin palstalla ja oon suosikkeihin tallentanutkin), ja muuten pysyy kauha kyllä kädessä mutta tää vauvanruokapuoli on mulle ihan uutta....!

Ja onko niin että maissivellissä (mitä oon lukenut että te jotkut annatte) niin ei oo mitään viljatuotteita?

Kiitos jos joku jaksaa tähänkin asiaan paneutua ja jotain raapustaa...

Ei oo ihan nyt heti ajankohtaista, mutta kohta varmasti aloitellaan täälläkin soseiden maistelua!

Sain tuttavilta " pääsiäismunana" ison öljysiemenkurpitsan, paloittelin sen ja höyrytin kypsäksi, soseutin ja pakastin minigrip-pusseihin vauvaa varten, ajattelin et vois sitten perunan tai riisin sekaan laitella!

Kiinnostavaa on kyllä aloitella vauvanruokien teko ja maistattelu, odotan ihan innolla :)

Nyt heitän itteni toviks pitkälleen sohvalle ennenku vaunuista rupee kutsu kuulumaan!

Mukavaa iltaa kaikille!

Pupina & poitsu s.15.1

Vierailija
15/35 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meil oli A:n kaa 3 kk neuvola tänää ja rokotustahan sitä piikiteltiin pikku-miehelle..

maanantaina kävin siel kontrollis sairaalas ja siel mittailtiin painot ja pittuuvet ja päänympärykset:

paino 5.950 kg

pituus 60.9 cm

py 38.2 cm

mutta tänä neuvolas tarkistettiin kaikki muut paitsi paino ku A otti sillo maanantaina nii hirveetä pulttia ja hoitaja mittas aika kiireessä

eli neuvolan " tarkistus" mitat ol py 38.7cm ja pituus 61.2 cm

lääkäri kirjotti korttiiin:kasvu hyvä,(jotain)ikää vastaava,jäntevä vauva.

minnoon sitä mieltä et terveyven hoitaja kirjottaa yleensä nii innostavasti ja kannustavasti..lääkärit ilmeisesti haluuvat pysyä ihan fakta linjalla..

oma olo rupee oleen nii kulunu..mietin tuos et entäpä jos tää ongelma kotona on ihan vaan mun päässä et mää ootan toiselta liikaa..onhan se tiedetty juttu et miehet on tunne vammasia ne ei voi ymmärtää naisia..

ainii neuvola G:minä käytän..ukko käytti M:n kyl hammashoitajasl et saap kyl käyttää A:nkii(sillon ol pakko ukonmennä sinne ku mul oli äitiys neuvola tai jotain vastaavaa).

No menen täst lukeen kirjaa ku ois kerrankii semmonen tilaisuus.

T:MK

Vierailija
16/35 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=darkviolet]Siis kana lämminkuppia vai mitäh *köhköh* ei raksuta näin punanenäsenä. Ja sinne sekaan purskauttaa valkkaria kö?

Saunan laiton lämpiään, ku hartioita kolottaa. Yritän kosteisiin jälkilöylyihin päästä tässä illan päälle.

Vierailija
17/35 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on vierähtäny muutama päivä etten kerinny tänne ollenkaan.. minä oon kriiseilly maitoni riittävyydestä, vähistä yöunista jne. Muutama päivä meni ihan itkuksi, mutta eiköhän tämä taas tästä. Eilen illalla annoin pojulle lisämaitoo tissin päätteeksi pariin otteeseen ja kyllä vain olikin tyytyväinen mies, ei ollu enää niitä illan itkuja niinkuin koko viime viikon.. On tainnu raukka nälkäinen olla eikä tämä äiti tajunnu, luuli vaan oman maitonsa riittävän ja määrän kasvavan sitä tahtia kun sitä tarvitaan. Sellanenhan se ideaali olis, mutta ei taida nämä rinnat pysyä enää poikasen kasvutahdissa, oma vaaka näyttää että 4viikossa olis miekkosella paino noussu reilut 2kg. Ajattelin nyt sitten mennä lisämaidon turvin seuraavaan neuvolaan saakka ja katsoo sitte että ruvetaanko syömään pottua. Yöuniin tuolla lisämaidon antamisella ei ollut vaikutusta, mutta pikkuherran mielialaan kyllä. Nyt näyttää siltä että se iloinen ja rauhallinen veitikka on palannu =)

Sellainen tilitys heti alkuun. Ja sitten muihin aiheisiin..

PÄÄKAUPUNKITAPAAMINEN; mulle käy viikolta 21 ma, ti tai ke. Sello ja kello 15 kuullostaa hyvältä!

AAMUHERÄÄMINEN; Yleensä D herää n. 8.30 ja sitä myötä myös minä, mies on usein herännyt ennen meitä.

Ahaa, nyt tuli lähtö kun pinniksestä huhuillaan!

-Rainy-

Vierailija
18/35 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuule tavallisista kanaliemikuutioista (tai fondista) keitän liemen ja puristan sinne muutaman kynnen valkosipulia!

Eikä oo yhtä pahaa kun äidin ohjeistus flunssaan eli sipulimaitoa.... ; /

Silmät kirvellen muistelen.....

Itse asiassa kanaliemi on aina ollut mun suosikki, nykyäänkin vaikkei oo flunssaa eikä kaapista muuta löydy niin kanalientä ja rakettispagettia sekaan, nam! Vähän juustopaloja ja loraus ruokakermaa.... Oikea gourmet ateria!

Pikaisia paranemisia sinnepäin!

Ellei valkosipuli-liemi muuten auta, niin pysyypä ainaski vampyyrit teidän nurkista loitolla ;)

Pupina

Vierailija
19/35 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=darkviolet]Ukko äskön soitti kaupasta ja sano ettei lämmin kuppeja oo kanana (hehe) niin käskin ottaa kuutioita :) onneks näin!

Katotaan kuinka pahalle haisen huomenna, mut onneks oma nenu tukossa. Tosin ois jo hyvä, ett aukeis.

Vierailija
20/35 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva, ikää siis 2,5 kk, on ihan kauhean limainen! Nenästä ei imemällä juuri tule mutta hengitys on tänään alkanu rohiseen ja unta ei oikein oo riittäny ku yskii ja nielee sitten sitälimaa. Eikä maitoo mahu sit enää paljo joukkoon... Voi raukkaa, käy niin sääliksi:-((. Kuumetta ei ole että jos tää ei ainakaan sitä RS-virusta olisi. Oltiin perjantaina ottamassa eka B-hepatiittirokote ja voihan tää kai olla siitäkin tai sit vähä sekä että. Onko muita jotka on saanu sellaisen B-hepatiitti tutkimusrokotteen? Millaisia oireita tuli? Meil on huudettu joka ilta ja mahavaivaa ollu :-(.

Positiivisiakin täällä on tapahtunu: heräsin eilen siihen et vauva oli omasta pinniksestään kierähtäny mun kylkeen! Sen pinnis on meidän sängyn vieressä, laita poissa. Eipä oo mammalle näyttäny kierähtämisiään hereillä;-). Oli aika metka herätä kuudelta siihen, viiden jälkeen olin laittanu omaan sänkyyn kauimmaiseen nurkkaan eli ainaki 2 kertaa on tarvinnu pyörähtää.

Nyt poika tyytyväisenä hoitopöydällä, jos alkaisin hetkeksi juttelemaan ja sit Panadolia et jos pikku-herra sais edes yöllä nukuttua, raukka! Äiti ei kyl sit varmaan uskallakaan... sen verran huolettaa!

Palailen taas ku ehdoin ja ehkä joskus ehdin vastailla gallupeihinkin!

Markelmi ja poitsu (8.2)