Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Napatyrä

18.07.2006 |

Minun 8 viikkoisella poikavauvalla pullahti yllättäen napa pömpölleen, se myös hieman punoittaa. Soitin aamulla neuvolaan ja sanoivat että kuulostaa napatyrältä, mutta ei ole mitään syytä huoleen.

Millaisia kokemuksia teillä on? Pitäisikö sitä jotenkin tukea ja painaa takaisin? Paraneeko tosiaan ihan itsestään?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidänkin pojalla oli napatyrä jo heti syntymästään saakka. Napatyrä oli jossain vaiheessa todella iso ja inhottavan näköinen, lääkärillekin sitä näytettiin. Olin ihan varma, että se joudutaan leikkaamaan mutta kas kummaa se hävisikin itsestään ihan yht äkkiä! Poika on nyt 5kk:tta ja olisiko napatyrä ollut jo ainakin kuukauden poissa...

Neuvolasta sanoivat, että mitään sille napatyrälle ei tarvitse tehdä paitsi jos tulee kovasti kipeäksi tai menee kummallisen värikseksi niin sitten kiireesti lääkäriin! Ja sormella varovasti painaessa sen tyrän pitäisi painua sisään.

Vierailija
2/2 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän molemmilla lapsilla on ollut napatyrä. Tytöllä oli pienempi, se hävisi puolen vuoden tietämillä. Pojalla (kohta 4kk) on isompi tyrä, reilun peukalon pään kokoinen. Kerran se jo katosi, mutta kun rupesi itkemään pullahti taas. Joskus taannoin (kun ite olin pieni) noita teipattiin ja laitettiin pieni kolikko napaan ym. mutta niistä ei ole mitään apua. Napa-ja nivustyrällä on vähän erilainen syntymekanismi, nivustyrät kureutuvat helpommin, joten ovat siten ongelmallisempia. Napatyrät eivät kuroudu oikeastaan koskaan. Napatyrä häviää lähes aina 5v ikään mennessä, useimmiten kai ekaan syntymäpäivään mennessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla