Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tässä tilanteessa voi tehdä avioero ja kiristys

Vierailija
03.01.2026 |

Ex-mieheni on kuvannut minusta arkaluontoista materiaalia noin 12-14v sitten kun voin todella huonosti, sain pahoja raivokohtauksia yms.Nyt kun tuli ero ja meillä avioehto en ole voinut hakea hyvitystä kun kiristää että julkaisee nuo ja sanoo että hän sanoi muille syyksi sen että omatunto painaa ja nuo olisi pitänyt julkaista jo ajat sitten.

Hain silloin apua. Minulla todettu vaikea ja ahdistuneisuus, adhd ja nyt myöhemmin ptsd.

En ole saanut ainuttakaan raivokohtausta 12vuoteen, ahdistunut olen ajoittain edellen ja tosiaan todettiin tuo ptsd muutama vuosi sitten. Kiristys oli osa arkipäivää suhteessakin tietyissä tilanteissa, mutta varmaan siksi kun en ole aina voinut hyvin. Kun sanoo että on muille hyvä ihminen paitsi mulle.

Tarjosin myös sellaista ettå hävittää materiaalin minusta ( en edes tiedä mitä hänellä on, enkä muista siitä ajasta mitään, koska voin tosi huonosti) ja minä lupaan jäädä tyhjän päälle muttei silti suostu hävittämään. Pelkään miksi näin?

Mitä voin tehdä?

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sanot että haluat siTten puolet omaisuudesta. Ja kävelet pois tilanteesta.

Vierailija
2/61 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa hankkia lakimiehen apua. Sitä on saatavilla monesta paikasta ilmaiseksi. Kannattaa katsoa esim. oma ammattiliitto ja naisille suunnatut palvelut. Myös jotkut kirjastot järjestävät alustavaa neuvontaa ilmaiseksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta hän sanoi että jos teen niin sille tulee sellaiset seuraamukset, että kadun ja julkaisee nuo videot tai en edes tiedä mitä tallenteita hänellä on kaikille 

Vierailija
4/61 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli provoa pukkaa...jos tämä on totta, niin hakisit saamiesi neuvojen mukaan apua lain tuntevalta taholta.

Eiköhän salakuvaaminen ja yksityisyyden suojaan kuuluvien asioiden julkaisu ole se, mikä upottaa miehesi.

Vierailija
5/61 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkaisemisesta mies saa rangaistuksen, jopa vankilaa, joten unohda kiristys ja vaadi puolet yhteenlasketun omaisuuden arvosta. Sano miehelle, että arkaluontoisen materiaalin julkaisemisesta voi saada jopa vuosien ehdottoman tuomion, joten hän voi kokeilla onneaan.

Vierailija
6/61 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niistä saa kuin sakkoa, vaikka olisi jo levitetty jossain wa:ssa kavereille ja asiasta víttuiltu eri palstoilla. Isot sakot voi kyllä saada materiaalista riippuen. Ex-avokki salakuvasi seksiä ja levitti tallennetta pahimmalle vihamiehelle.

Vierailija
7/61 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoin tänään että se on laitonta koska pilaa minun elämän ja sanoi että maksaa mielellään pari tonnia sakkoja.

Eli tietää ilmeisesti itsekin asian

Ap

Vierailija
8/61 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoin tänään että se on laitonta koska pilaa minun elämän ja sanoi että maksaa mielellään pari tonnia sakkoja.

Ap

No sit annat sille takaisin niin, että pilaat sen elämän. Levität siitä tarpeeksi pahoja juttuja.

Vierailija
9/61 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen kiristys on vihoviimeinen niitti. Eroa heti äläkä välitä uhkauksista. Hän yrittää vain saada sinut perumaan eroaikeet. Jos hän toteuttaa uhkauksensa, hänen koko lähipiiri mukaanlukien sukulaiset, ystävät ja työkaverit saavat tietää, mitä hän teki. Uskotko, että todella tekee niin?

Vierailija
10/61 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No millä tavalla videomateriaalin leviäminen pilaisi elämäsi? Jos olet kohdellut muita hyvin ja kaikesta raivoamisesta on jo yli 10 vuotta, niin vaikea kuvitella, että tuo nyt mitään sen suurempaa aiheuttaisi. Noloa ja kiusallista varmasti kyllä, mutta vaarantuisiko työpaikka? Kai sinulla nyt kuitenkin on ystäviä tai sukulaisia, jotka pitävät puoliasi? Oletko jossain tärkeässä asemassa, jossa hyvä maine on ehdoton? Ihmiset unohtavat aika nopeasti tuollaiset juorut ja kohut, etenkin jos ne eivät ole johtaneet mihinkään vakavaan. Pelkkä huutaminen tai raivoaminen ei nyt vielä ole sellainen tilanne. Eri asia, jos olisit vaikka pa hoin pidellyt puolisoa tai ku ris tanut kissanpentuja.

Vierailija
11/61 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna levittää, valita lehtiin asti. Miehesi maine kiristäjänä ja salakuvaajana on pilalla. Ei kukaan nainen halua sellaisen kanssa olla.

Vierailija
12/61 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikosilmoitus kiristyksestä nyt ainakin

Vierailija
13/61 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna silla raivokkaasti persettä.

Siinä se olisi sitten hullun mulkku mielpuolisen perseessä.

Vierailija
14/61 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta hän sanoi että jos teen niin sille tulee sellaiset seuraamukset, että kadun ja julkaisee nuo videot tai en edes tiedä mitä tallenteita hänellä on kaikille 

Tuo on

A) uhkailua

B) yksityiselämän loukkaavan tiedon levittämistä 

https://www.minilex.fi/a/yksityisel%C3%A4m%C3%A4%C3%A4-loukkaava-tiedon…

Joka oikeudettomasti joukkotiedotusvälinettä käyttämällä tai muuten toimittamalla lukuisten ihmisten saataville esittää toisen yksityiselämästä tiedon, vihjauksen tai kuvan, syyllistyy yksityiselämää loukkaavan tiedon levittämiseen. Teon rangaistavuuden edellytyksenä on kuitenkin, että teko on omiaan aiheuttamaan vahinkoa tai kärsimystä loukatulle tai häneen kohdistuvaa halveksuntaa.

Rangaistuksena yksityiselämää loukkaavasta tiedon levittämisestä voidaan tuomita sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi.

_____

Jos mies uhkailee niin sanot

A) teen sinusta rikosilmoituksen uhkailusta (pidät salassa todisteet + hankit todisteet uhkailusta!)

Jos mies uhkaa levittää videon niin sanot

A) teen sinusta rikosilmoituksen yksityiselämän loukkaavan tiedon levittämisestä (pitdöt taas sarjassa todisteet + hankit todisteet levittämisestä)

______

Ennen näitä pidät kaikki viestit/puheet/levitetyt videot itselläsi tallessa. 

Nauhoita keskustelut, jossa uhkailee. 

Nauhoittaa saa kaikki keskustelut, missä itse on osallisena eikä tarvitse kertoa muille läsnäolijoille, että nauhoittaa.

https://www.minilex.fi/q/keskustelun-nauhoittaminen

Tietosuojavaltuutetun ja korkeimman oikeuden linjauksen mukaan henkilö saa nauhoittaa puhelut ja keskustelut, joihin itse osallistuu. Kyse ei siis ole salakuuntelusta tilanteissa, joissa keskustelun tallentaja on itse keskustelun osapuoli, vaikka ei olisi etukäteen kysynyt tallentamiseen lupaa kanssakeskustelijoiltaan.

Vierailija
15/61 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tee mitään. Itse en olisi moksiskaan jostain 10v vanhasta jutusta, ihminen ehtii muuttua siinä pitkän pätkän. Jos hän julkaisee niin sitten teet tietty rikosilmoituksen. 

Keskity nyt vaan hoitamaan ero niin asiallisesti kuin mahdollista. Jos henkilö on temperamenttiongelmainen niin tärkeämpää on päästä ehjänä ulos kuin saada kakku puoliksi. 

Jatkossa älä yhdistä omaisuuksiasi miehen kanssa. Pidä aina sormi liipasimella, että voit koska tahansa lähteä pois. Äärimmäisen harva mies on turvallinen ja luotettava, reilusta puhumattakaan. Ja silloin oltaisiin vasta 0-tasolla

Vierailija
16/61 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on

A) uhkailua

B) yksityiselämän loukkaavan tiedon levittämistä 

https://www.minilex.fi/a/yksityisel%C3%A4m%C3%A4%C3%A4-loukkaava-tiedon…

Joka oikeudettomasti joukkotiedotusvälinettä käyttämällä tai muuten toimittamalla lukuisten ihmisten saataville esittää toisen yksityiselämästä tiedon, vihjauksen tai kuvan, syyllistyy yksityiselämää loukkaavan tiedon levittämiseen. Teon rangaistavuuden edellytyksenä on kuitenkin, että teko on omiaan aiheuttamaan vahinkoa tai kärsimystä loukatulle tai häneen kohdistuvaa halveksuntaa.

Rangaistuksena yksityiselämää

Rehellisesti: ei kannata lähteä tappelemaan retardin kanssa. Retardista kannattaa hankkiutua mahdollisimman nopeasti ja vähin äänin eroon, ei suinkaan ryhtyä sotaan tämän kanssa. Sotikoot retardit keskenään.

Vierailija
17/61 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Älä anna periksi 

Vaadi osuuttasi

Sano miehelle että viet uhkaillut ja videon levittämisen poliisille - mieskään ei säästy vaikeuksilta - sitten kärsii molemmat.

Ensiksi nauhoivat (salaa) kaikki uhkaukset ja viet ne jo tässä vaiheessa poliisille, että minua uhkaillaan, etten vaatisi osuutta - teet rikosilmoituksen jo nyt!

Kun poliisi puuttuu asiaan jo tässä alkuvaiheessa niin mies luulis tulevan järkiinsä. Etkä kerro että teet rikosilmoituksen - yllätysmomentti on erittäin tehokas säikäyttäjä tavan oulliaiselke, kun poliisi ottaa yhteyttä mieheen!

Vierailija
18/61 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Älä anna periksi 

Vaadi osuuttasi

Sano miehelle että viet uhkaillut ja videon levittämisen poliisille - mieskään ei säästy vaikeuksilta - sitten kärsii molemmat.

Ensiksi nauhoitat (salaa) kaikki uhkaukset ja viet ne jo tässä vaiheessa poliisille, että minua uhkaillaan, etten vaatisi osuutta - teet rikosilmoituksen jo nyt!

Kun poliisi puuttuu asiaan jo tässä alkuvaiheessa niin mies luulis tulevan järkiinsä.

Etkä kerro että teet rikosilmoituksen - yllätysmomentti on erittäin tehokas säikäyttäjä tavan pulliaiselle, kun poliisi ottaa yhteyttä mieheen uhkailun takia!

Vierailija
19/61 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Rehellisesti: ei kannata lähteä tappelemaan retardin kanssa. Retardista kannattaa hankkiutua mahdollisimman nopeasti ja vähin äänin eroon, ei suinkaan ryhtyä sotaan tämän kanssa. Sotikoot retardit keskenään."

Höpö höpö

Pidä pyolesi ja vaadi osuutta.

Vierailija
20/61 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

" kiristää että julkaisee nuo "

Hän syyllistyy silloin rikokseen.

Ainut mitä voit tehdä on sanoa suoraan miehelle, että teet hänestä rikosilmoituksen, jos hän julkaisee ne. Tulet voittamaan oikeudenkäynnin.

Pelkästään muuten jo tuo kiristämisellä uhkailu on laitonta, voisit vetää hänet jo nyt oikeuteen.