Siis häh??? Laittaako ihmiset todellakin yli 4000,00€ PELItietokoneisiin??
Juuri katoin entien myytyjä koneita ja ne olivat tuossa hintaluokassa.
Kommentit (56)
5800€ maksoi mun kone näyttöineen ja oheislaitteineen. En pitänyt kalliina.
Toisilla on rahaa.
Vierailija kirjoitti:
kynsien ihailija kirjoitti:
Eikö tuolla neljällä tonnilla saa vasta kunnon näytönohjaimen? Siihen vielä muut osat päälle.
Hinnat tulevat vielä nousemaan. AMD ja NVidia ovat juuri ilmoittaneet hinnannostoista.
Niin oliko sitten joku firma, joka ei olisi ilmoittanut hinnannousuista? Tunti sitten tuli tiedote, jonka mukaan TUI nostaa hintoja. Kalmar Industries ilmoitti nostavansa hintojaan viisi minuuttia aiemmin...
Vierailija kirjoitti:
Jotkut ostavat veneitä. Harrastaakseen veneilyä. Pikkuraha joku 4000€.
Osa myös autoilee. Siinäkin hommassa palaa tonni poikineen.
En tiedä mikä tilasto mutta en jaksa uskoa että ovat myydyimpien joukossa.
Vierailija kirjoitti:
Alle tonnin pelikoneen ostin kesällä ja hyvin on toiminut. Pelaankin tosin lähinnä strategia- ja roolipelejä, joitka ovat yleensä vuoropohjaisia. Sopii vähän hitaammalle. :D
Filthy casual
Vierailija kirjoitti:
Toisilla on rahaa.
Specsit?
Itellä kanssa yli tuon. Olen kunnalla töissä ja ihan ok palkka (4900 kuussa) niin on varaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö tuolla neljällä tonnilla saa vasta kunnon näytönohjaimen? Siihen vielä muut osat päälle.
Hinnat tulevat vielä nousemaan. AMD ja NVidia ovat juuri ilmoittaneet hinnannostoista.
Niin oliko sitten joku firma, joka ei olisi ilmoittanut hinnannousuista? Tunti sitten tuli tiedote, jonka mukaan TUI nostaa hintoja. Kalmar Industries ilmoitti nostavansa hintojaan viisi minuuttia aiemmin...
Vähän eriluokan hinnannousuista puhutaan nyt. Muistien hinnat ovat moninkertaistuneet, ssd hinnat nousseet 50% kuukaudessa jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut ostavat veneitä. Harrastaakseen veneilyä. Pikkuraha joku 4000€.
Osa myös autoilee. Siinäkin hommassa palaa tonni poikineen.
Mulla on mennyt pelkästään kahteen polkupyörään 15 000 euroa.
Lisäksi noilla pyörii paikallinen tekoäly hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisilla on rahaa.
Specsit?
Tommonen kone.
https://www.gigantti.fi/product/tietokoneet-ja-toimistotarvikkeet/tieto…
Vierailija kirjoitti:
Itellä kanssa yli tuon. Olen kunnalla töissä ja ihan ok palkka (4900 kuussa) niin on varaa.
Ei taida olla muuta elämää myöskään. Ei olisi varaa jos olisi muija, lapsia, sosiaalista elämää jne.
Vierailija kirjoitti:
Ei kyllä riitä 4k, olen tuon koneeni rakentanut ja siinä on vähintään 10k arvosta osia sisällä. N33
Ihanko kultaiset osat piti saada?
Vierailija kirjoitti:
Joo Nvidialla aika läppä nostaa 5000-sarjalaisen hinta 5000 euroon. Sellainen hmmm maisk maisk soppeli pyöreä summa siellä miettinyt se kinukki nahkatakkirillipää.
Eipä taida muu kuin ASUS ROG Matrix Platinum 5090 maksaa neljää tonnia.
Ja siinäkin on yli tonnia ilmaan. Yhtä nopean saa alle kolmella tonnilla.
Pelkästään mummot laittaa tuon verran Veikkauksen pelikoneeseen.
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi noilla pyörii paikallinen tekoäly hyvin.
Enpä nyt sanoisin "hyvin"...
Entä sitten? En mä rahoja hautaan saa eikä tuo taloutta heiluta.
Alle tonnin pelikoneen ostin kesällä ja hyvin on toiminut. Pelaankin tosin lähinnä strategia- ja roolipelejä, joitka ovat yleensä vuoropohjaisia. Sopii vähän hitaammalle. :D