Ozempic
Haluaisin kuulla kokemuksia, esim.
Minkälaista ruokavaliota noudatit samaan aikaan? Muutitko ruokailutottumuksiasi?
Miten liikuit? Vai liikuitko ollenkaan? Muutitko liikuntatottumuksiasi?
Minkälaisella annostuksella menit ja miten pitkään?
Milloin paino alkoi putoamaan? Mikä oli viikko/kk pudotus?
Oliko haittavaikutuksia?
Kommentit (7)
Olisit kirjoittanut tuon hakukenttään, löytyy vastauksia kymmenittäin.
Prinsessa Victorialla on nyt lopultakin ozempic-naama. Pullukka prinsessa on muisto vain!
Vierailija kirjoitti:
Lähtöpainoni oli 81 kg. Sokeriarvoni olivat myös koholla, minulla oli ns. prediabetes. Nostin Ozempicin annosta ohjeen mukaisesti eli meni aika kauan, että olin hoitoannoksessa, joka oli minulla 1 mg/vk. Lääke aiheutti ruoan kulkemisen hitautta eli alkuun suorastaan yökötti ja ruoka tuntui liikkuvan väärään suuntaan. Oire jäi kyllä lähes pois muutamassa kuukaudessa. Ummetus taas on jatkunut koko sen ajan kuin olen lääkettä käyttänyt.
Lääke vähensi selvästi ruokahalua. Annokset jäivät kuin itsestään pienemmiksi, eikä välipaloja tehnyt mieli. Myös alkoholia meni selvästi vähemmän. Samaan aikaan aloin kuntoilla enemmän: jumpata, uida, kävellä ja tanssia. Paino putosi 4 kg ensimmäisten kahden kuukauden aikana. Sitten tuli jonkinlainen tasannevaihe, mutta viisi kk aloituksesta paino oli pudonnut 8 kg. Vajaassa vuodessa paino putosi yhteensä 16 kg. Jätin Ozempicin pois, mutta jatkoin kuntoilua ja käytin vähän alkoholia. Silti paino l
Saitko kelakorvauksen?
Vierailija kirjoitti:
Prinsessa Victorialla on nyt lopultakin ozempic-naama. Pullukka prinsessa on muisto vain!
Ja kurttuinen on!
Se miten laihdutus vaikuttaa ihmisen ulkonäköön, ei liity mitenkään lääkkeeseen vaan nopeaan painonpudotukseen, ihon elastaanisuuteen, ikään ym🤦🏻
Lähtöpainoni oli 81 kg. Sokeriarvoni olivat myös koholla, minulla oli ns. prediabetes. Nostin Ozempicin annosta ohjeen mukaisesti eli meni aika kauan, että olin hoitoannoksessa, joka oli minulla 1 mg/vk. Lääke aiheutti ruoan kulkemisen hitautta eli alkuun suorastaan yökötti ja ruoka tuntui liikkuvan väärään suuntaan. Oire jäi kyllä lähes pois muutamassa kuukaudessa. Ummetus taas on jatkunut koko sen ajan kuin olen lääkettä käyttänyt.
Lääke vähensi selvästi ruokahalua. Annokset jäivät kuin itsestään pienemmiksi, eikä välipaloja tehnyt mieli. Myös alkoholia meni selvästi vähemmän. Samaan aikaan aloin kuntoilla enemmän: jumpata, uida, kävellä ja tanssia. Paino putosi 4 kg ensimmäisten kahden kuukauden aikana. Sitten tuli jonkinlainen tasannevaihe, mutta viisi kk aloituksesta paino oli pudonnut 8 kg. Vajaassa vuodessa paino putosi yhteensä 16 kg. Jätin Ozempicin pois, mutta jatkoin kuntoilua ja käytin vähän alkoholia. Silti paino lähti hitaaseen nousuun. Ryhdyin sitten käyttämään Rybelsus- tabletteja 14 mg/pv ja paino kääntyi taas laskuun. Nyt se on pysynyt pari vuotta välillä 64-66 kg. Sokeriarvot ovat nyt kunnossa kuten myös rasva-arvot.