Voiko vatsan turpoilu olla vakavaa???
Ei siis mitään pientä turvotusta, vaan vatsa paisuu niin paljon että näyttää siltä kuin olisi pitkälle edennyt raskaus! Syömisen jälkeen olo tuntuu tukalalta ja tutuu kuin vatsa olisi täynnä sulaamatonta ruokaa...pystyn kyllä vetämään vatsaa sisään niin että näyttää miltei tavalliseslta, mutta eihän tää nyt normaalia ole. Voiko kyse olla jostain vakavammasta???
Vatsavaivoja ei siis ole ennen oikein satunnaisia kertoja lukuun ottamatta ilmennyt, mutta nyt tuntuu ettei monta ns. tavallista päivää ole.
Kommentit (6)
Voi toki olla vakavaa, mutta kannattaa nyt aluksi selvittää, että onko kyse esim. laktoosi-intoleranssista, keliakiasta tai ihan vaan siitä, että on syönyt jotain sopimatonta. Laktoosi-intoleranssin hoito vaatii laktoositonta ruokavaliota ja keliakia gluteenitonta eli vehnä, ruis ja ohra pois ruokavaliota.
Itse laukkonut lääkäreillä jo toista vuotta.Ainut oli että löysivät syövän munuaisessa, joka poistettiin kiireesti.Mutta ei tämä ole syy vatsan turvotukseen.
Ensi viikolla viimeinen yritys saada lähete erikoisääkäreille. Hekään eivät varmaan löydä mitään. Kirurgi joka leikkasi sanoi että yhtään rasvaa ei ollut elimissä.
Olen aivan onneton, en uskalla kohta syödä mitään ja suruttaa . Liikun säännöllisesti ja elän terveellistä elämää. Aina vaan kylläinen olo.
Pyydän että tutkivat lymfan . Toivon että löytävät ratkaisun ongelmaani.
Gooklaile lisää ja mee lääkäriin..... ei kiinosta 😝😝😝😝
Onko nyt aluksi laktoosi-intoleranssi ja keliakia tutkittu? Noihin on olemassa ihan suuntaa-antavia kotitestejäkin.
Itselläni turpoili vatsa juurikin ap:n kuvailemalla tavalla. Alkoi hyvin äkillisesti ja 35 vuoden iässä. Asiaa tutkittiin, kokeita otettiin ja vatsa tähystettiin, mitään ei löytynyt. Lopulta yksi viisas lääkäri laittoi lähetteen allergiatesteihin ja löytyi maitoproteiiniallergia. Minulla ei ole laktoosi-intoleranssia, vaan olen allerginen maidon proteiineille.
Kun maito eliminoitiin ruokavaliosta, katosi turvotus muutamassa päivässä. Oli kyllä suuri helpotus, sain elämäni takaisin.
Yrittänyt googlailla oireita, voisiko olla jotain vakavampaa, mutta vaikea sanoa.