Aloitin estrogeenilaastarit juuri. Kokemuksia?
Kaksi viikkoa keltarauhashormonin kanssa ja kaksi viikkoa ilman. Evorel-merkkinen.
Miten teillä muilla käyttäneillä on mennyt?
Kommentit (7)
Alkoi vaikuttaa jo muutaman päivän päästä. Hikoilut loppu ja aloin nukkua kokonaisia öitä hyvin.
Yöunien takia minäkin aloitin. Heröilen aamuöisin . Olen 49v.
Olen käyttänyt laastareita jo kaksi kuukautta.
Uniin ei ole vaikuttanut.
Leppoisampi ehkä olen
Minuakin kiinnostelee mutten ole uskaltanut vielä kokeilla
Ihan fantastinen apu! Unet parani heti, tosin parin vuoden päästä meni taas huonommaksi, mutta ei yhtä huonoksi kuin mistä lähdettiin. Muutenkin sellainen epäselvä fiilis lähti. Hikoilua ei ole ollut, joten siitä ei ole sanomista.
Ainoastaan haluaisin vuotojen loppuvan ja sieltä ne vaan aina tulee. Joskus myös ollut sekoilua laastarien kanssa, välillä 2, välillä ei yhtään. Jos on pitkään ilman tulee se omituinen epämääräinen olo. Uiminen ei oikein onnistu, kun laput likoo irti. Ja reidet täynnä liimatahroja.
Elämän laatu parani silti mielestäni oleellisesti.
Olen rauhallinen ja onnellisempi laastarin kanssa
Onko jollain kokemusta sekä laastareista että geelistä? Kumpi parempi?
Ei parantanut yhtään yöunia ja hormonikorvaushoidon aloitin nimenomaan yöunia parantaakseni. Yöuni on yhä erittäin katkonaista, herään noin 20 kertaa yössä, lisäksi valvon tuntikaupalla.
Mutta muut vaihdevuosioireet, esimerkiksi mielialaoireet (järkyttävä ärsytys, vitutus, masennus, alakulo, raivarit ja milteipä murhanhimo) katosivat kokonaan. Olen yhtä leppoisa kuin parikymppisenä.