Tässä mun toimenpidelista, jotta ei vajottaisi syvemmälle suohon.
1) Pakkoruotsi pois, suomesta yksikielinen maa
2) Jos firma maksaa omistajilleen osinkoa, yritystukea ei tarvita
3) Kaikenmaailman vaalirahoitukset pois ja muut kytkökset tarkkailuun, hyvien veljien aika on ohi
4) Kaikki tuet pois, tilalle kansalaispalkka. Veroprosentin säätö sen mukaan että keskituloinen on edelleenkin suunnilleen keskituloinen. Eläkeläiset voisi saada eläkkeensä, maksimimäärä esim. 3000 e/kk (+kansalaispalkka)
5) Jonkinlainen laki saatava aikaa, että suomen maan ja maaperän omistaa suomi, eli esim. ulkolaisilla kaivosyhtiöillä ei olisi mitään asiaa tänne sotkemaan
6) Sähkölaitokset ja sähköverkot valtion hallintaan, jokaiselle asukkaalle saman hintainen mahdollisimman halpa sähkö, esim. ulkomaalaisille yrityksille sähköä eri ehdoilla (huonommilla)
7) Suomi on pitkien välimatkojen maa, autoilu saa maksaa kohtuullisesti (verot ja polttoaine), mutta ei liikaa. Ihmisen pitää päästä autolla töihin ja työn teon pitää kannattaa
8) Sähköautokiihko ajettava alas. Tässä maassa (sijainti ja välimatkat) ei kaikki pärjää sähköautolla. Sähköautoja saa olla ja tulla, mutta valtion ei tule missään tapauksessa tukea ulkomaalaisen sähköauton hankkimista tai antaa sille verohelpotuksia.
9) Koulutukseen ja koulunkäyntiin panostettava, päiväkotien ja koulujen ryhmäkokoja pienennettävä. Ulkomaalaisten opiskelijoiden haalimista hillittävä, ellei kyse ole bisneksestä, eli suomi saa enemmän rahaa, kuin mitä koulutus ja elättäminen maksaa.
10) Is-lamilaisen epätasa-arvoisen maailmankuvan nousua hillittävä kaikilla mahdollisilla keinoilla. Kielen opettelu/oppiminen edellytyksenä maassa elämiselle.
11) Kaikki uskonnon opetus pois kouluista. Pakkoruotsista luovuin jo ensimmäisenä. Ruotsista ja uskonnoista säästyneillä opetustunneilla voisi opettaa etiikkaa ja kansalaistaitoja, tai ihan vaikka äidinkieltä ja matematiikkaa.
12) Ulkomaalaiset perheet olisi edelleen tervetulleita suomeen, mutta ehdot, miten tänne pääsee ja se, mitä rahaa täältä voi saada, tulisi tarkastella uusiksi.
Kommentit (72)
Ihan asiallinen ja järkevä lista, suurimmaksi osaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylimääräinen sossutäteily ja setäily pois. Ihmisille kodit sieltä missä tuntee parhaimmaksi.
No sehän loppuis. Kansalaispalkalla jokainen saisi elää juuri sellaista elämään, kuin raha riittää, tehdä vähän lisää töitä jos tarvitsee lisää rahaa, tai tehdä vähän enemmän töitä jos tarvitsee tosi paljon enemmän rahaa, eikä kukaan vahdi ja vingu. Voit asua juuri siellä, mihin rahat riittää, eikä tarvitse miettiä asumistuen nousemista ja laskemista, eikä vuokranantaja jää jumittamaan valtion asettamalle vuokratasolle, vaan vuokraa sille joka eniten maksaa, asumisesta tulisi todennäköisesti järkevän hintaista. -ap-
Mitenkäs kun 80% työntekijöistä lopettaisi työnteon kun kansalaispalkkaa saisi joka tapauksessa ilman tukibyrokratiaa?
Mä luulen taas, että niitä pieniä ja vähäisiäkin töitä tulisi ihan eri innolla tehtyä, kun niistä saisi oikeasti rahaa, ja näistä tulisi taas verotuloja. Jos tänne tulisi kansalaispalkka, sen määrä pitäisi laskelmoida tarkasti, ei varmasti olisi yli tonnia. Itse ainakin jatkaisin työssäkäyntiä. -ap-
"Niin, eli jumitetaan tässä paskassa, leikataan lisää ja upotaan syvemmälle. Jatketaan persujen ja vassareiden syyttelyä. Eikä mulla ollut mitään työperäistä muuttoa vastaan, päinvastoin. -ap-"
20% on persujen ajatuspajan tutkimuksen mukaan Suomea hyödyttäviä niistäkin työperäisistä. Suurin osa nimittäin lopettaa työnteon aika nopeasti ja lähes kaikki tulevat matalapalkka-aloille jotka eivät elätä edes sitä tulijaa. Samalla toki syrjäytyy aina suomalainen työtön jolla ei ole muita työmahdollisuuksia.
Mitenkäs kun 80% työntekijöistä lopettaisi työnteon kun kansalaispalkkaa saisi joka tapauksessa ilman tukibyrokratiaa?
Mä luulen taas, että niitä pieniä ja vähäisiäkin töitä tulisi ihan eri innolla tehtyä, kun niistä saisi oikeasti rahaa, ja näistä tulisi taas verotuloja. Jos tänne tulisi kansalaispalkka, sen määrä pitäisi laskelmoida tarkasti, ei varmasti olisi yli tonnia. Itse ainakin jatkaisin työssäkäyntiä. -ap-
Sä olet väärässä. Kansalaispalkkakokeilut useissa maissa todistavat päinvastaista.
Vierailija kirjoitti:
Jos suurin osa päättäjistä ei näitä kannattaisi, niin miksi pieni vähemmistö saisi päättää?
Suomessa on yli 10 puoluetta joista useimmilla on omat pyhät lehmänsä. Jotta se suurin osa päättäjistä saadaan kokoon toimintakykyiseksi hallitukseksi, ohjelmaan ei voida ottaa mitään liian radikaalia. Ei koske pelkästään nykyistä hallituskautta vaan myös tulevia. Esimerkiksi RKP on aina suostunut peesaamaan kutakin hallitusta kunhan pakkoruotsiin ei kosketa. Jos nyt tulisikin tilaisuus saada hallitus kokoon niin että siellä ei olisi yhtään pakkoruotsin kannattajaa, sen poistajaksi profiloituminen todennäköisesti tarkoittaisi poliittisen uran loppumista seuraavaa hallitusta tehdessä. Eivät poliitikot yksinkertaisesti ota tämmöisiä riskejä, oma napa on tärkeämpi kuin maan etu, josta puolueen etu menee myös edelle.
Vierailija kirjoitti:
Tuossa on useita aivan älyttömiä kohtia. Päällimmäisenä ulkomaalaisten investointien 100% tappaminen ja WTO:sta pihalle lentäminen koska tuossa rikotaan räikeästi sopimuksia.
Siis tuolla listalla tapetaan vain ulkomaalaisten kaivosyhtiöiden oikeus tulla raapimaan tästä maasta kaikki arvokas irti. Onko muka kaikissa muissa maailman maissa voimassa oikeus, että ulkomaalainen yhtiö saa viedä maat, mannut ja metallit? -ap-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo yksikielisyys ja uskonnon opetus ovat semmoisia asioita, että eivät tule ainakaan onnistumaan. Päättäjissä on semmoisia, jotka pitävät näistä asioista kynsin hampain kiinni.
Kuinka kauan tämmöisiä muinaisjäänteitä kannattavia sitten on päättämässä, tai kuinka kauan joku äänestää niitä päättämään? Luulis jo pikkuhiljaa kelkan kääntyvän. Tai ei noi toiminnat minua haittaa, mutta ne, jotka niitä kannattaa, saisivat ne myös 100% maksaa. -ap-
Ruotsinkielisten määrä laskee jatkuvasti. Muita kieliä puhuvia jo 600 000. Svenskat jää jalkoihin ja asiat muuttuu. Pakkoruotsi on älytön kolonialistinen jäänne.
Vierailija kirjoitti:
Sä olet väärässä. Kansalaispalkkakokeilut useissa maissa todistavat päinvastaista.
Suomessa tehtiin kokeilu, mutta se oli kyllä täysin onneton ja epärealistinen väkerrelmä. Jos muut kokeilut on samaa tasoa, en niihin luottaisi. Kansalaispalkan määrässä pitää olla erityisen tarkka. -ap-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossa on useita aivan älyttömiä kohtia. Päällimmäisenä ulkomaalaisten investointien 100% tappaminen ja WTO:sta pihalle lentäminen koska tuossa rikotaan räikeästi sopimuksia.
Siis tuolla listalla tapetaan vain ulkomaalaisten kaivosyhtiöiden oikeus tulla raapimaan tästä maasta kaikki arvokas irti. Onko muka kaikissa muissa maailman maissa voimassa oikeus, että ulkomaalainen yhtiö saa viedä maat, mannut ja metallit? -ap-
Suomessa ei juuri ole muuta investointien arvoista. Jos kaivosyhtiöt tulisivat tänne niin se olisi Suomen taloudella lottovoitto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylimääräinen sossutäteily ja setäily pois. Ihmisille kodit sieltä missä tuntee parhaimmaksi.
No sehän loppuis. Kansalaispalkalla jokainen saisi elää juuri sellaista elämään, kuin raha riittää, tehdä vähän lisää töitä jos tarvitsee lisää rahaa, tai tehdä vähän enemmän töitä jos tarvitsee tosi paljon enemmän rahaa, eikä kukaan vahdi ja vingu. Voit asua juuri siellä, mihin rahat riittää, eikä tarvitse miettiä asumistuen nousemista ja laskemista, eikä vuokranantaja jää jumittamaan valtion asettamalle vuokratasolle, vaan vuokraa sille joka eniten maksaa, asumisesta tulisi todennäköisesti järkevän hintaista. -ap-
Aika harvalle kuitenkaan riittäisi se tonni kuukaudessa elämiseen, joten kyllä työntekijöitä on tarpeeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos suurin osa päättäjistä ei näitä kannattaisi, niin miksi pieni vähemmistö saisi päättää?
Suomessa on yli 10 puoluetta joista useimmilla on omat pyhät lehmänsä. Jotta se suurin osa päättäjistä saadaan kokoon toimintakykyiseksi hallitukseksi, ohjelmaan ei voida ottaa mitään liian radikaalia. Ei koske pelkästään nykyistä hallituskautta vaan myös tulevia. Esimerkiksi RKP on aina suostunut peesaamaan kutakin hallitusta kunhan pakkoruotsiin ei kosketa. Jos nyt tulisikin tilaisuus saada hallitus kokoon niin että siellä ei olisi yhtään pakkoruotsin kannattajaa, sen poistajaksi profiloituminen todennäköisesti tarkoittaisi poliittisen uran loppumista seuraavaa hallitusta tehdessä. Eivät poliitikot yksinkertaisesti ota tämmöisiä riskejä, oma napa on tärkeämpi kuin maan etu, josta puolueen etu menee myös edelle.
Mä en ymmärrä tätä mekanismia. Jos pyhä lehmä pakkoruotsista on vain 1/10, niin jäljelle jää 9/10, joille sen poistaminen on jollain tavalla ok. Miten tämä 1/10 voi muka vaikuttaa tulevaisuudessa kaikkien 9/10 puolueiden asemiin ja kansanedustajien sun muiden työpaikkoihin? Täällä vaan kuvitellaan ja viskotaan rahaa menemään. -ap-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa ei juuri ole muuta investointien arvoista. Jos kaivosyhtiöt tulisivat tänne niin se olisi Suomen taloudella lottovoitto.
Hyvin lyhytaikainen. Kerran louhittu on sitten loppu for good.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis kuka voittaisi? Ulkomaalaisen firman kaikki voitot menisi ulkomaille, firma työllistäisi täällä hetken ihmisiä, todennäköisesti melko matalalla palkalla ja pahimmassa tapauksessa suomi maksaisi näille vielä lisää asumistukea. Kaivettavat varat ehtyy, firma häipyy ja jättää kaiken paskan jälkeensä.
"Mä en ymmärrä tätä mekanismia. Jos pyhä lehmä pakkoruotsista on vain 1/10, niin jäljelle jää 9/10, joille sen poistaminen on jollain tavalla ok. Miten tämä 1/10 voi muka vaikuttaa tulevaisuudessa kaikkien 9/10 puolueiden asemiin ja kansanedustajien sun muiden työpaikkoihin? Täällä vaan kuvitellaan ja viskotaan rahaa menemään. -ap-"
Stiftelse för tväspräkiga Finland. Suosittelen tutustumaan asiaan, mutta siis pähkinänkuoressa tuo säätiö maksaa suoraa rahaa vastineeksi siitä että pakkoruotsi säilyy. Lahjovat jokaisen eduskuntaan päässeen ehdokkaan muutamia persuja lukuunottamatta. Voit lukea itse vaalirahailmoituksista jotka ovat julkisia.
Vierailija kirjoitti:
"Mä en ymmärrä tätä mekanismia. Jos pyhä lehmä pakkoruotsista on vain 1/10, niin jäljelle jää 9/10, joille sen poistaminen on jollain tavalla ok. Miten tämä 1/10 voi muka vaikuttaa tulevaisuudessa kaikkien 9/10 puolueiden asemiin ja kansanedustajien sun muiden työpaikkoihin? Täällä vaan kuvitellaan ja viskotaan rahaa menemään. -ap-"
Stiftelse för tväspräkiga Finland. Suosittelen tutustumaan asiaan, mutta siis pähkinänkuoressa tuo säätiö maksaa suoraa rahaa vastineeksi siitä että pakkoruotsi säilyy. Lahjovat jokaisen eduskuntaan päässeen ehdokkaan muutamia persuja lukuunottamatta. Voit lukea itse vaalirahailmoituksista jotka ovat julkisia.
Mutta tämän kielsin jo kohdassa 3, joten tästä ei ole enää ongelmaa. -ap-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo yksikielisyys ja uskonnon opetus ovat semmoisia asioita, että eivät tule ainakaan onnistumaan. Päättäjissä on semmoisia, jotka pitävät näistä asioista kynsin hampain kiinni.
Kuinka kauan tämmöisiä muinaisjäänteitä kannattavia sitten on päättämässä, tai kuinka kauan joku äänestää niitä päättämään? Luulis jo pikkuhiljaa kelkan kääntyvän. Tai ei noi toiminnat minua haittaa, mutta ne, jotka niitä kannattaa, saisivat ne myös 100% maksaa. -ap-
Uskonnon opetus on kaksipiippuinen juttu. Yhteinen uskonnonopetus on osa yhtenäiskulttuuria, jonka perään moni ainakin osittain haikailee. Toisaalta laadukas elämänkatsomus voisi onnistua myös, olen kyllä käsittänyt että nykyisessäkin uskonnonopetuksessa käydään läpi myös muita maailman uskontoja. Yleisesti ajattelen, että uskonnonopetus on perheen yksityinen asia.
"Siis kuka voittaisi? Ulkomaalaisen firman kaikki voitot menisi ulkomaille, firma työllistäisi täällä hetken ihmisiä, todennäköisesti melko matalalla palkalla ja pahimmassa tapauksessa suomi maksaisi näille vielä lisää asumistukea. Kaivettavat varat ehtyy, firma häipyy ja jättää kaiken paskan jälkeensä."
Mutta kun Suomessa tehdään myös jatkojalostus. No olkoon kaikki vaan maassa edelleenkin, mitäpä nitä sieltä nostamaan, eihän niillä töilläkään ole mitään merkitystä.
Säjkö pitäisi eriyttää ytityssähköksi ja kuluttajasähköksi. Yrityssähkö voi olla pörssisähköä, ei kuluttajan. Yritykset maksamaan, ne käyttävät ihmiskunnan yhteisiä keksintöjä kuten robotiikkaa tai tekoälyä voiton maksimointiin ja tavallinen kuluttaja maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä sopimuksia siinä mielestäsi rikotaan?