Miten vaihtaa työpaikkaa jos ei pääse viikolla haastatteluun?
Pitääkö ottaa lomaa ja toivoa että haastattelut osuu silloin?
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Haet sitä työtä esimerkiksi silloin, kun sinulla on vaikkapa talviloma tai muu loma?
Joihinkin tulee haastattelukutsu parin päivän päähän, joihinkin kuukauden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haet sitä työtä esimerkiksi silloin, kun sinulla on vaikkapa talviloma tai muu loma?
Joihinkin tulee haastattelukutsu parin päivän päähän, joihinkin kuukauden.
Tartu puhelimeen ja sovi asiasta haastattelijan kanssa. Ei pitäisi olla ylivoimaista.
Ihan mielenkiinnosta, mutta mikä työ on sellaista ettei yhtä vapaapäivää saisi tarpeeseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, minä olen ottanut palkatonta vapaata. Mikä siinä on vaikeaa?
Sitä ei anneta...
Missä työpaikalla ei saa ottaa palkatonta vapaataja mistä syystä?
Varhaiskasvatuksessa.
Kun ei sijaisia oteta niin työntekijöiden oltava paikalla. Ja sijaisia ei oteta, koska säästetään.
Olen ottanut palkatonta vapaata sen verran että olen päässyt haastatteluun. Yhdessä työpaikassa työsuhde keskeytettiin siksi päiväksi ja seuraavasta päivästä alkoi uudelleen.
Sanot vaan että nyt on hammaslääkäriin ihan pakko päästä, tai gynekologille. Pieni valkoinen valhe. Eihän siihen haastatteluun kuitenkaan koko päivää mene, eikä koko päivää tarvitse vapaaksi ottaa.
En tiedä. Joka kerta kun kerron, että pitäisi vaihtaa vuoro tai saada vapaata työhaastattelua varten, alkaa kummasti löytyä jatkosopimus allekirjoitettavaksi jopa samana päivänä. Niin kauan kuin ei ole toistaiseksi voimassa olevaa sopimusta en ala kiertelemään ja kaartelemaan enkä usko, että jaksaisin silloinkaan, kun olisi todennäköisesti hyvä syy, miksi olen hakeutumassa muualle. En ota työn säilyttämistä kovin vakavasti, koska on olemassa paljon työttömyyttä pahempia asioita.