Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vihaan syömistä. Muita?

Vierailija
02.01.2026 |

Jostain syystä en ole koskaan tykännyt syömisestä ja minulla on huono ruokahalu. Minua ärsyttää nälkä ja pakko sen takia syödä. Sitten taas noin 4 tunnin päästä pitää syödä. Ruokaa on vaikea saada alas vaikka yritänkin syödä sellaisia mistä pidän. Joskus juon nutridrinkkejä mutta ne ovat kalliita. Jos olisi paljon rahaa niin varmaan joisin vain niitä kunnes tekee taas mieli oikeaa ruokaa (ei varmaan ihan hetkeen tulisi syötyä)

Olen silti ihmeenkaupalla normaalipainoinen vaikka syönkin huonosti. Ruoan haju, koostumus ja se maku suussa oksettaa vaikka olen kokeillut eri ruokia. Silti ei paljon auta. Syön vain etten kuolisi nälkään, muut kun puhuu jostain makunautinnoista? Kellään muulla tälläistä? Kokemuksia? En ole ennen ainakaan tavannut ketään toista joka inhoaisi syömistä, mutta vertaistuki olisi kiva.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nälkä kasvaa syödessä.

Jos olet pitkään nälkiinnyttänyt itseäsi, niin keho alkaa vastustella syömistä. Ala syömään kunnolla, niin ennen pitkää tunnet jo nälkääkin. Älä korvaa aterioita noilla juomilla äläkä pidä mitään pitkiä paastoja.

Vierailija
22/27 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nälkä kasvaa syödessä.

Jos olet pitkään nälkiinnyttänyt itseäsi, niin keho alkaa vastustella syömistä. Ala syömään kunnolla, niin ennen pitkää tunnet jo nälkääkin. Älä korvaa aterioita noilla juomilla äläkä pidä mitään pitkiä paastoja.

Lopeta!

Olet inhottava. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut tuollaisia kausia. Tosin olen ollut silloin myös laiha, ja olikin rasittavaa, kun osa läheisistäni ja tutuista oletti, että minulla on anoreksia. Vakinaistettu yritin juurikin saada painoa nousuun vetämällä väkisin Nutrilettia ym. On kyllä mahtavaa nauttia syömisestä, kun se kuitenkin pakollista on. 

Vierailija
24/27 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
25/27 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ollut samaa. Olen alipainoinen ja aina ollut. Raskauden aikana ja sen jälkeen sain normaalin ihmisen ruokahalun viimeinkin. Silti alipainen kylläkin.

Vierailija
26/27 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä aihe kiinnostaa minua. En itse koe näin, päinvastoin, mutta olen tavannut kaltaisesi. Asia oli selvästi herkkä niin en kehdannut kysellä.

Onkohan tämäkin osa syömishäiriöiden kirjoa? Liittyykö tähän ahdistusta painosta, lihomisesta? Vai onko enemmän nepsyoire, aistiyliherkkyyttä?

En halua näillä loukata ketään. Minähän pidän itseänikin syömishäiriöisenä, koska aina paitsi kuumeessa maistuu mieleinen ruoka, syöminen tuo mielihyvää ja yllärinä olenkin sitten aina ollut ylipainoinen.

Enkä omalla kohdallani tarkoita, että ajatus syömishäiriöstä veisi vastuuta itseltäni. Mutta sinun kohdallasi olen armollisempi. Mitenpä sinä voisitkaan syödä, jos ei vain voi, ei saata. Väkisin on huono syödä.

Tälläisena ihmisenä voin sanoa, että inhoan syömistä koska se on aina sitä samaa joka päivä... Ja rahaakin menee syömiseen ja aikaa. En ikinä syö kyllästymiseen asti vaan vain siihen asti että nälkä katoaa. Tämä sen takia, koska en jaksa haaskata aikaani jonkun perus arkiruoan syömiseen. Laiha olen. Useasti päivässä koen nälän tunnetta ja tämä minulle ok, kunnes alkaa kunnolla sattumaan. Sitten pitää pakko syöttää itseään. Luulisin, että minulla varmaan tuo arfid syömishäiriö? Tuntuu että minun aivot eivät saa samoja hyvänolon kemikaaleja ruoasta kuin muut.

Vierailija
27/27 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama. Välttämätön paha. Teet niin tai näin, niin koskaan ei ole hyvä! On epäterveellistä, epäekologista, epäeettistä, kallista tai lihottavaa, tai kaikkea samaan aikaan.

Kaikki pyörii ruoan ympärillä. Iloa tai surua niin eikun syödään. Keskustellaan resepteistä ja kysellään mitä ihanaa on syöty viime aikoina tai olet seuraavaksi tekemässä. Mua vaan etoo. 

Kiva tosin, etten ole ainoa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yksi