Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumppanin löytäminen miehen näkökulmasta

Vierailija
02.01.2026 |

Huomasin keskustelun kumppanin etsimisestä naisnäkökulmasta ja ajattelin aloittaa ketjun miesnäkökulmasta.

Olisi hienoa löytää samanhenkinen nainen, jolta saisi rakkautta ja jolle voisi osoittaa rakkautta.

Olen sinkku, aikaisemmat parisuhteet löytyivät harrastuksista ja kaveriporukasta. Niissä ei tällä hetkellä ole sopivia naisia. Aloitteita teen naisille jos huomaan tapahtumassa kiinnostavan naisen. Suunnilleen 3/10 lähestymisestä on johtanut treffeihin. Kuukaudessa treffejä 0-2.

En mielelläni nostaisi aloitteiden määrää, koska en ole ulospäin suuntautunut ja kuormitun vieraan ihmisen seurassa. Kokeilin myös nettideittejä, mutta niissä on vähän sopivia naisia.

Pari vuotta sitten kokeilin pikadeittejä, mutta suuri osa oli pintaliitäjänaisia.

Olen pitkään ihmetellyt miksi valtio ei ole perustanut puolisonetsintä palvelua? Nettitreffipalvelujen tarkoituksena on tehdä rahaa, ei yhdistää ihmisiä!

Kommentit (390)

Vierailija
381/390 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä tuo sun lista on ihan realistinen. 

Itse jäin miettimään tuota yhteisiä mielenkiinnon kohteita, taide/ tanssi. Mitä tämä tarkoittaa? Että haluaisit lähteä taidetta katsomaan tai tanssimaan kumppanin kanssa? Onhan tämäkin sosiaalista toimintaa, mutta et halua extroverttiä? 

Visuaalinen kauneus kiinnostaa taiteessa, mutta nainen ei saa olla materialisti, ei saa olla kiinnostunut kauniista kodista, vaatteista yms... kalliista, hienoista tavaroista. Eikös nämä vähän niinkuin sulje toisiaan pois?

Eli käytännössä vaatii täydellistä, sielukasta naista :D kysymys kuuluu, onko ap ihminen jonka seura vastavuoroisesti tarjoaa naiselle jotain

Niinpä. Epäilen että itsellään ei ole mitään tarjottavaa. Muutenkin huvittavia nämä kilometrin mittaiset kritee

Ennemminkin AP.n ja muiden kriteerilistoja kirjoittavien olisi syytä miettiä, miksi se nainen haluaisi olla juuri hänen kanssaan. Millainen ihminen itse on suhteessa? 

AP esimerkiksi listoineen kuulostaa vaativalla, joustamattomalta, epärealistiselta ja siltä, että ei ole aidosti valmis tutustumaan toiseen ja hyväksymään toista omana itsenään. 

Vierailija
382/390 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi toivomus! Pliis, jättäkää noi avioituneet/perheelliset täysin rauhaan!! Ilman mitään; mutku, mutku mitään juutuuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/390 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli mennäänkö siinä sitten vain sinun tarpeiden mukaan? Et halua asua yhdessä, et myöskään matkustella yhdessä... Eli nainen on silloin vain ja ainoastaan sinua varten kun sinua huvittaa?

Hyvin monella miehellä on tämä. Eli pitää mennä miehen mukaan, ja nainen on kuin jokin esine, joka on saatavilla, kun siltä tuntuu. Tällainen fiilis myös AP.stä tulee todella vahvasti

Vierailija
384/390 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopulta kaiken määrittää miehen taso, niin ikävältä kuin se kuulostaa Mitä useampi nainen on kiinnostunut, sitä todennäköisemmin löytyy myös oikea nainen.

Ja jokainen on vastuussa oman tason kehittämisestä.

Vierailija
385/390 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelliseltä sivulta kuvaus sopivasta naisesta: https://www.vauva.fi/keskustelu/6352637/kumppanin-loytaminen-miehen-nak…

ap

Vierailija
386/390 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se olisi kyllä mukava, jos olisi olemassa noita vanhanajan naittajia. Voisi mennä hänen pakelleen ja todeta, että haluan naimisiin. Häneltä tulisi lista naisia, joita aletaan tavata, kunnes se jotenkin sopiva löytyy. Toinen vaihtoehto, johon itse olisin valmis, on järjestetty avioliitto. Mistähän Suomessa löytyisi taho, joka olisi järjestelisi näitä?

Vierailija
387/390 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on demiseksuaali mies. Luulisi, että sellaisille on kysyntää, kun niin moni nainen on samanlainen. 

Kyse ei ole siitä, etteikö ap:n kuvaamia naisia olisi. Varmaan paljonkin on sinkkuina, mutta asuvatko ap:n lähellä ja miksi heitä kiinnostaisi tapailla ap:tä? Introvertille ihmiskontaktien määrä on kuitenkin aina varsin rajattu. 

Vierailija
388/390 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yh-äidille kelpaa kuka vain. Muuten kannattaa odottaa 35-vuotiaaksi, kun sitten vasta ei-statusmiehet kelpaavat, jos lapsia meinasivat saada.

Yh-äidille ei kelpaa juuri kukaan. Monet meistä ovat jopa tehneet lapsensa yksin, koska meille ei todellakaan kelpaa kuka vaan. Tästä iänikuisesta stereotypiasta olisi jo aika luopua.

Vierailija
389/390 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä vaiheessa yökyläilyt olis hyvä aloittaa ja montako yötä viikossa olis kiva nukkua yhdessä? Entä paljonko seksiä viikossa on hyvä? 

Vierailija
390/390 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan järkevät kriteerit sinulla AP. Millä paikkakunnalla asut ja minkä ikäinen olet?

Minusta taas AP on naurettava. Vaikka sopisi kriteereihin, en todellakaan kiinnostuisi ihmisestä, joka etsii naista kuin autoa konsanaan. 

Etsiikö lopulta kukaan ilman listaa? Pois lukien toki ne, joille riittää, että toinen on vastakkaista sukupuolta ja hetero. Valtaosalla on jotain kriteereitä kuitenkin. Jopa niillä, jotka sanovat, että etsivät "avoimin mielin" ja että "mitään kriteereitä ei ole". Käytännössä kuitenkin on. Eivät hekään kenestä tahansa kiinnostu. Ne, joille "iällä ei ole mitään merkitystä" eivät kuitenkaan kiinnostuisi minkä ikäisestä tahansa. Ne, joille "ei ole mitään väliä" sillä-tai-tällä-tai-tuolla, eivät kuitenkaan kiinnostuisi ihan millaisesta tahansa. Se, että listaa toivotut ominaisuudet, on lähinnä rehellisyyttä itselle ja tällaisissa keskusteluissa listat havainnollistavat muille, mitä ollaan hakemassa.

Ainoa omituinen juttu ap:n listauksessa oli se ihannenaisen vertaaminen johonkin britti(?)näyttelijään, mutta sinänsä hänen listansa oli ihan järkevän kuuloinen siinä mielessä, että etsii itselleen sopivaa kumppania ja sellaista ihmistä, jollaisesta todennäköisesti itse kiinnostuisi.

Itse pidän vaan hyvänä, että ihminen tiedostaa, mitä haluaa. Itse en kiinnostuisi miehestä, joka sanoisi, että naiselle ei ole mitään kriteereitä tai toiveita, ja että "ihan millainen vaan käy".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä seitsemän