Buumeri-isovanhempi loukkaa jatkuvasti lapsenlapsiaan, sillä he ovat isovanhemman mielestä vääränlaisia
Liian hiljaisia ja ajoja, ei siitä mitään voi tulla. Ei ymmärrä että jatkuvien tölväisyjen vuoksi nuoret ovat varuillaan isovanhempiensa edessä. Miksi nämä 40-50 -luvulla syntyneet isovanhemmat kuvittelevat että on ok kommentoida arvostelevasti lastenlasten painoa, puheliaisuutta, vaatteita tai koulumenestystä?
Kommentit (44)
Ehkä et sitten osannut kasvattaa mukulaasi, kun mummon ja papan pitää asiaan puuttua.
Isovanhemmat ovat ajattelemattomia eivätkä tajua, että lapset muistavat toistuvat nimittelyt ja moittimiset lopun ikäänsä. Olisi varmaan syytä ottaa isovanhempien kanssa asia puheeksi ja vaikka kysyä, että miltäpä sinusta tuntuisit, jos toistuvasti ilmesästi nimiteltäisiin ja moitittaisiin. Isovanhemmat todennäköisesti suuttuvat, mutta kyllä ne ajan kanssa leppyy.
Minun buumeri-äitini tekee juuri tuota. Toljottaa teinejä ja kommentoi junttimaisesti heidän ulkonäköään, painoaan, tekemisiään... ihan hiton kiusallista ja ärsyttävää. Minulla on mennyt monta kertaa hermot ja olen todellakin sanonut ihan suoraan, että nyt riittää. Ei vain tunnu tajuavan, luulee kai olevansa jotenkin hauska.
Sitten ihmettelee, kun ei kukaan halua olla hänen kanssaan tekemisissä kuin pakollisen verran.
Kaikki me olemme aikamme lapsia. Me olemme se sietämätön sukupolvi, joka yhtäkkiä alkoi vaatia vanhemmalta saapuserältä kaikenlaista outoa, kuten tunnetaitoja ja kommunikointia. Listaamme heille kaiken, missä he olivat epäonnistuneet.
Astu itse tämän sukupolven saappaisiin. Mieti, mitä heillä olisi kerrottavana niissä terapeutin nojatuoleissa. Mitä he paljastaisivat lapsuudenkodistaan, vanhempiensa parisuhteesta, aikansa kasvatuksesta?
Vierailija kirjoitti:
Kaikki me olemme aikamme lapsia. Me olemme se sietämätön sukupolvi, joka yhtäkkiä alkoi vaatia vanhemmalta saapuserältä kaikenlaista outoa, kuten tunnetaitoja ja kommunikointia. Listaamme heille kaiken, missä he olivat epäonnistuneet.
Astu itse tämän sukupolven saappaisiin. Mieti, mitä heillä olisi kerrottavana niissä terapeutin nojatuoleissa. Mitä he paljastaisivat lapsuudenkodistaan, vanhempiensa parisuhteesta, aikansa kasvatuksesta?
Harva vaatii taaperolta Finlandia-palkittua romaania. Suunnilleen yhtä kohtuuttomia odotuksia asetamme sukupolville, jotka ovat kasvaneet emotionaalisessa erämaassa.
Vierailija kirjoitti:
Heillä on joku metsäkansan kasvatus ja elävät edelleen sen mukaisesti. Et pysty heitä muuttamaan, joten suosittelen vähän etäisyyttä.
Haisteleppa ihan itte.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harva vaatii taaperolta Finlandia-palkittua romaania. Suunnilleen yhtä kohtuuttomia odotuksia asetamme sukupolville, jotka ovat kasvaneet emotionaalisessa erämaassa.
Kyllä hyviin käytöstapoihin pitää aikuisen ihmisen kyetä, vaikka olisi kasvanut tynnyrissä. Herranjestas.
Vierailija kirjoitti:
Se on buumereiden valuvika. Naureskelevat lasten ärrävialle ja kuvittelevat että lapset voivat vaan päättää itsestään niskasta kiinni ottamalla oppia sanomaan nimensä oikein, RISTO.
Ei kukaan ole aikoihin nimennyt lastaan Ristoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne aikuiset ihmiset, jotka toimivat näin, eivät ole käsitelleet omia lapsuudenajan traumojaan. Heitä on kohdeltu samalla tavalla, eivätkä vain käsitä sen olevan väärää käytöstä. Siirtävät omia haavojaan eteenpäin. Itse työstän nyt omia traumojani ja näen kirkkaasti vanhempieni käytöksestä, että he eivät ole sitä työtä tehneet. Jos saan lapsia joskus, en anna heidän nähdä kovinkaan usein, jotteivät pääse tartuttamaan tuollaista ajatusmaailmaa heihin.
Niillä mitään traumoja ole. Sivistymättömiä juntteja, tyhmiä saappaita.
Omia vanhempia katsellessa ihmettelin mistä näitä tulee. Suomen leveysasteilla kuitenkaan mitään apinoita elä.
Traumoja niillä kyllä voi olla, jos ovat 40-50-luvulla syntyneitä. Ylisukupolviset traumat kantaa kauas ja he ovat vasta ensimmäinen sukupolvi sodankäyneiden jälkeen. En toki väitä vastaan, etteikö voi tyhmiäkin olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne aikuiset ihmiset, jotka toimivat näin, eivät ole käsitelleet omia lapsuudenajan traumojaan. Heitä on kohdeltu samalla tavalla, eivätkä vain käsitä sen olevan väärää käytöstä. Siirtävät omia haavojaan eteenpäin. Itse työstän nyt omia traumojani ja näen kirkkaasti vanhempieni käytöksestä, että he eivät ole sitä työtä tehneet. Jos saan lapsia joskus, en anna heidän nähdä kovinkaan usein, jotteivät pääse tartuttamaan tuollaista ajatusmaailmaa heihin.
Omia vanhempia katsellessa ihmettelin mistä näitä tulee. Suomen leveysasteilla kuitenkaan mitään apinoita elä.
No, sinulle nyt vaan sattunut tyhmät vanhemmat. Harmillista, että geenit periytyivät sinulle, eivätkä osanneet kasvattaa.
Sori, syötit suoraan lapaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi sinulla ei ole traumoja ja kaunaa.
Vierailija kirjoitti:
Minä pelkäsin toista mummoani oli pahantuulinen, lopetin siellä käymisen kun täytin 10 vuotta. Toinen mummo oli ihan ok selvinpäin muttei koskaan tiennyt onko lähtenyt ryyppy käyntiin, piti jännittää kun sinne mentiin lapsena. Olivat syntyneet 1915
Niillä oli kahden sodan traumat ja pula-ajat. Vaikea kuvitella niitä.
Vierailija kirjoitti:
Isovanhemmat ovat ajattelemattomia eivätkä tajua, että lapset muistavat toistuvat nimittelyt ja moittimiset lopun ikäänsä. Olisi varmaan syytä ottaa isovanhempien kanssa asia puheeksi ja vaikka kysyä, että miltäpä sinusta tuntuisit, jos toistuvasti ilmesästi nimiteltäisiin ja moitittaisiin. Isovanhemmat todennäköisesti suuttuvat, mutta kyllä ne ajan kanssa leppyy.
Hehee, miksi luulet, että tyhmiä ovat?
Sulla mitään vanhempia ole.
Sä mistään Suomen leveysasteista mitään tiedä.
Sua mihinkään keskustelupalstoille länkyttämään tarvii.
Vierailija kirjoitti:
Minun buumeri-äitini tekee juuri tuota. Toljottaa teinejä ja kommentoi junttimaisesti heidän ulkonäköään, painoaan, tekemisiään... ihan hiton kiusallista ja ärsyttävää. Minulla on mennyt monta kertaa hermot ja olen todellakin sanonut ihan suoraan, että nyt riittää. Ei vain tunnu tajuavan, luulee kai olevansa jotenkin hauska.
Sitten ihmettelee, kun ei kukaan halua olla hänen kanssaan tekemisissä kuin pakollisen verran.
Sitten kun teinisi ovat vankilassa ja vieroituksessa, niin on sinullakin toinen ääni kellossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on buumereiden valuvika. Naureskelevat lasten ärrävialle ja kuvittelevat että lapset voivat vaan päättää itsestään niskasta kiinni ottamalla oppia sanomaan nimensä oikein, RISTO.
Ei kukaan ole aikoihin nimennyt lastaan Ristoksi.
Risto-nimen saaneita
2010 - 2019 380
2020 - 2026 214
Tuon sukupolven vanhemmat ja muut aikuiset ovat olleet ihan samanlaisia. Silloin on ollut ikään kuin vanhempien ihmisten oikeus vittuilla kaikille. Kieli pitkällä nämä buumerit ovat odottaneet milloin pääsevät samaan asemaan, mutta heidän harmikseen nykyään tuota touhua katsotaan kieroon.
Moni vanhempi ihminen on oikeasti ihan suuhengittäjän tasolla henkisesti. Vaihtoehtoina on etääntyminen tai samalla mitalla takaisin tirvaisu. Voi että, on se hienoa miten ennen sinunkin tasoinen on selvinnyt elämässä! Ja nykyään kaikki kehon ulokkeet jo roikkuvatkin maassa :)
Sinä olet yliherkkä isovanhempien haukkuja. Johan onkin ollut aikaa näistä haukkumisviesteisä. Varmaan joskus sanoneet, että lapset on ujoja. Sano niille, jos on sanottavaa, äläkä täällä hauku.
Minä pelkäsin toista mummoani oli pahantuulinen, lopetin siellä käymisen kun täytin 10 vuotta. Toinen mummo oli ihan ok selvinpäin muttei koskaan tiennyt onko lähtenyt ryyppy käyntiin, piti jännittää kun sinne mentiin lapsena. Olivat syntyneet 1915