Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alkaa tuntua, että mua ei huolita merkonomin verkkokoulutukseen koska mulla on jo muita tutkintoja mm. AMK:sta

Vierailija
02.01.2026 |

Mulla on siis seuraavat tutkinnot: ylioppilas, kokki, lähihoitaja ja sairaanhoitaja. Sairaanhoitajaksi valmistuin toukokuussa, mutta jo opintojen aikana alkoi vahvistua se, että haluan alalta pois. Menee vain koko ajan huonommaksi tilanne hoitoalalla. Kokin koulutuksella on täällä pienellä paikkakunnalla vaikea löytää töitä.

Olen tällä hetkellä siis hoitoalalla kokopäiväisessä ja vakituisessa työssä. Hain nyt juuri neljänteen merkonomin verkkokoulutukseen. Viime vuoden puolella yhdestä koulutuksesta tuli kieltävä päätös. Yhdestä ei ole kuulunut mitään vaikka hakemuksen laitoin jo marraskuussa. Kolmannessa on haku vielä auki ja neljänteen tosiaan laitoin nyt hakemuksen.

Ei vain taida mun pohjatiedoilla päästä tuohon koulutukseen vaan edelle menee ne joilla ei ole koulutusta tai eivät pysty tekemään nykyistä työtään. Itse haaveilen yrityksen perustamista ihan eri alalle kuin nykyinen työ ja merkonomin koulutuksesta saisin tietoa ja oppia asiaan. Lisäksi saisin aikaa hioa yritysideaani opintojen aikana.

Yrittäjyyden ammattitutkinto ei ole mahdollinen eikä oikein kiinnostakaan. Nuo on kaikki maksullisia eikä ole nyt rahaa tuollaiseen, kun koitan saada tätä yritystä vähitellen kasaan. Lisäksi merkonomin tutkintoon saisi opintotuen ja opintolainalla voisin rahoittaa halvalla lainalla asioita mitä tarvitsen yritykseen. 

Yritystä ei siis vielä ole, mutta teen noita hommia harrastuspohjalta tienaten sillä jonkun verran. Kaikki materiaalit mun pitää kuitenkin itse maksaa.

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi neljä