Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laitoin soijarouhetta ruokaan ja se ruoka maistui kamalalta.En käytä enää.

Vierailija
02.01.2026 |

Ruoka oli siis perus makaronilaatikko johon ruskistin hiukan jauhelihaa ja lisäksi sitä rouhetta.

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soijarouhetta syövät vain aloittelevat kasvissyöjät ja nuoret, jotka ei osaa vielä laittaa ruokaa. t. kasvissyöjänä 40v, söin soijarouhetta alkuvaiheessa, kunnes opin kokkaamaan kasvisruokaa.

Ikäiseksesi et kuitenkaan kovin fiksulta vaikuta 😄

Vierailija
42/57 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan soijarouhetta hyvän maun vuosi syö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai makaronit olivat täysjyvävehnää? Valkoinen vehnäjauho on tyhjää ravinnosta, vain kuormittaa elimistöä.

Vehnä ei ole ihmiselle hyväksi, oli se millaista vain.

Vierailija
44/57 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen jatkanut jauhelihaa soijarouheella, enkä ole huomannut mitään eroa maussa, vaikka olenkin aika tarkka. En ole käsitellyt soijarouhetta mitenkään erityisesti, laittanut vain jauhiksen kanssa pannulle + mausteet ja jotain nestemäistä (esim. pastakastikepurkki) sekaan. 

En nyt kutsuisi tarkaksi ihmistä, joka käyttää valmispastakastikepurkkeja.

Vierailija
45/57 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän enemmän sitä lihaa ja vähemmän soijarouhetta. Mausteeksi ainakin jeeraa. Ketsuppia päälle, kyllä on ihan hyvää. Uusiin makuihin myös kestää tottua,  mutta tässä tapauksessa kannattaa, sillä annoksesta tulee terveellisempi ja monipuolisempi.

Jeera se vasta tekeekin sen, että ruoka maistuu tunkiolle. Mieluummin jotain yrttiä, jos haluaa oikeasti maistuvaa ruokaa.

Vierailija
46/57 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se liha on vaan oikeasti hyvää, ei kai noita soija ym mössöjä muuten haluttaisi samanmakuiseksi yrittää.

Vierailija
47/57 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen jatkanut jauhelihaa soijarouheella, enkä ole huomannut mitään eroa maussa, vaikka olenkin aika tarkka. En ole käsitellyt soijarouhetta mitenkään erityisesti, laittanut vain jauhiksen kanssa pannulle + mausteet ja jotain nestemäistä (esim. pastakastikepurkki) sekaan. 

Joko laitat soijarouhetta todella vähän tai sitten sinulla on huono makuaisti.

Toisaalta olisikohan mahdollista, että me ihmiset maistamme soijarouheen eri tavalla? Minua nimittäin ihmetyttä todella paljon kun jotkut väittävät, että soijarouhe ei maistu miltään. Minä itse maistan soijarouheen selvästi ja se maku ei ole hyvä. Vain todella rankalla maustamisella maku häviää. Todella rankalla maustamisella tarkoitan, että mausteita (poislukien suola) pitää laittaa kolme tai neljä kertaa enemmän kuin vaikkapa jauhelihaan. Silloin se kuitenkin alkaa olemaan jo aivan liian mausteista mutta ainakin soijarouheen maku on kadonnut kokonaan, ainakin melkein kokonaan.

Vierailija
48/57 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketä kiinnostaa kysynpä vaan

Mm. sinua   😃

Vierailija
49/57 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä aikuisia ihmisiä jotka jonkun pienen maun vuoksi jättää ruuat syömättä. Joku paha konvehtikin sattuu suuhun niin se valuu heti suusta ulos pitkin rinnuksia kuin lapsella

Miksi syödä pahanmakuista ruokaa?

Koska hyvänmakuinen ruoka on epäterveellistä

Vierailija
50/57 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotain mokasit kun soijarouhe ei ihan hirveästi maistu miltään ilman maustamista. 

Kannattaa mennä lääkäriin jos on makuaisti noin rikki

Vierailija
51/57 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös testannut soijarouheen, härkiksen ja muut korvikkeet. Minulla on hyvä makuaisti ja nuo eivät ole ihmisravinnoksi sopivaa. Ei taida kelvata edes koiralle?

Vierailija
52/57 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan soijarouhetta hyvän maun vuosi syö.

Minkä vuoksi sitten? Soijarouhe on epäterveellistä. Se sopii vain karjan lihottamiseen. Olen ollut siinä uskossa, ettei ihmisiä tarvitse lihottaa.

Vierailija
53/57 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä, oon kokeillut muutaman kerran ja roskiin meni, kukaan perheestä ei maistanut toista haarukallista. 

Vierailija
54/57 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ei tarvi soijarouhetta käyttää

Vierailija
55/57 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi lihaliemijippo kuulosti hyvältä. Ja sitten ruskistus sipulin ja mausteiden kanssa. Tod. näk saisi ok maun aikaiseksi. 

Vierailija
56/57 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan että joskus soijarouhe maistui pahalta, ja sitä piti maustaa kunnolla. Vähän samalla tavalla kuin kahvi maistui joskus pahalta.

Olen kuitenkin nyt tottunut rouheen makuun, ja se maistuu ihan hyvältä vaikka kuivana mihin tahansa lisättynä, puuroa jopa parantaa. Varsin tavallisesti lisään kosteaan keitettyyn spagettiin kuivaa soijarouhetta, soijakastiketta, sitruunamehua, ruokaöljyä ja raakaa punasipulisilppua, joskus keitän mukaan pakastevihannespussin. Erittäin edullinen pikaruoka ja niin hyvää, että syön ainakin paristi viikossa.

Kun vielä söin lihaa, tuoreessakin jauhelihassa oli aina sellainen rasvan eltaantunut maku, mitä soijassa ei tietenkään ole. Mutta soijarouhe maistui pistävältä, ja en olisi uskonut, että siihen tottuu. Ilmeisesti makuaisti on sopeutunut. En siis yritä vakuuttaa, että soijarouheesta saa herkullista ruokaa, mutta voi kokeilla, josko siihen tottuisi. Kyseessä on kuitenkin terveyden, kukkaron, ilmaston ja eläinten vuoksi hyvä valinta.

Vierailija
57/57 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikkaruokalassa oli joskus ihan hyvää Chili Sin Carnea soijasta. En tiiä mitä olivat laittaneet mausteeksi. Suolaa nyt ainakin reilusti. Mutta tykkäsin mac and cheesen kanssa mättää. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kahdeksan